1.062.898

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Bevezetés az általános gépismeretbe I-II.

Vezérvonal a szaktanítói jellegű tanfolyamok hallgatói részére/Kézirat

Szerző
Budapest
Kiadó: Országos Pedagógiai Intézet Politechnikai tanszék
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 166 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

E jegyzet azért készül, hogy segítséget nyújtson a gyakorlati foglalkozások szakoktatóinak a gépismeretek és géptani gyakorlatok tanulásában. Megírása korúén hármas célkitűzés teljesítése látszott... Tovább

Előszó

E jegyzet azért készül, hogy segítséget nyújtson a gyakorlati foglalkozások szakoktatóinak a gépismeretek és géptani gyakorlatok tanulásában. Megírása korúén hármas célkitűzés teljesítése látszott szükségesnek:
a/ Alapanyagot kívántunk nyújtani az általános iskolai géptani ismeretek és gyakorlatok tanításához;
b/ Tájékoztatást kívántunk adni az üzemlátogatásokkal kapcsolatban jelentkező géptani ismertetések legfőbb kérdéseihez;
c/ Ismertetőt kívántunk készíteni az általános iskolában is használt gépekhez - bemutatva azok működési elveit és üzemeltetésük legáltalánosabb kérdéseit.
E követelmények sok esetben matematikai, fizikai és kémiai problémák elé állítják az olvasót. Ezeket illetően az volt alapvető álláspontunk, hogy a középiskolai anyagot általában ismertnek tételezzük fel, ennek területéről tehát csak "ismétlési" jelleggel nyújtunk tájékoztatót.
Némely kérdésnél azonban, ahol a problémák tárgyalásának szakszerűségi igényei kívánták, túl kellett lépni az általánosan elfogadott középiskolai szinten. Itt megkíséreltük azt a szerény igényű, de követelményeinknek is megfelelő kiegészítést nyújtani, amely szükséges is és elégséges is az iskolai feladatok teljesítéséhez, és tárgyalt problémáink megértéséhez.
A tárgyalás ilyen módja megbontja jegyzetünk ''szakismereti" egyensúlyát. Igen fontos kérdéseket csak érintőlegesen tárgyalunk,mert ismeretnek tételezzük fel, máskor viszont /mert véleményünk szerint túllépünk a feltételezhető ismereti szinten/ részletesen tárgyalunk különböző kérdéseket akkor is, ha azok esetlegesen nem is "alapvetőek". Azaz: néhol többet nyújtunk esetleg, mint amit tanfolyamunk hallgatói igényelnek s- felesleges ismétlésekbe bocsátkozunk, - másutt viszont talán szűkszavúak leszünk s nem foglalkozunk elegendő mértekben problémáinkkal.
Az első hibáért felelősséget tudunk vállalni! A másiknál viszont arra kell kérnünk hallgatóinkat, jegyzetünk ilyen hiányosságát kíséreljék meg a középiskolai tankönyvekből pótolni, vagy forduljanak ilyen nehézségeknél kartársaik hoz. A "szakos" kartárs segítsége minden nehézségen átvezeti az olvasót.
Őszintén szólva: a szerzők számítanak arra. hogy az általuk készített jegyzet hiányait pótolni fogja az újabb tanulmányokat folytató kartársát segítő szaktanár támogatása.
E segítésben bízva és e segítés értékét az eredmény lényeges tényezőjének tekintve nyújtjuk át munkánkat tanfolyamunk hallgatóinak. A jegyzet használatát érintve még köböljük,, hogy technikai okok miatt az ábrákat kénytelenek vagyunk jegyzetünk végén mellékelni.
Budapest: 1963. május hó 18. Vissza
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem