1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Mit kell tudni a fizika tanításához a 6. osztályban?

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 104 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-3679-2
Megjegyzés: A könyv tankönyvi száma: 83028.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés7
Általános megjegyzések9
Az új fizikatankönyv bevezetés előtti helyzet9
Egybehangolás10
A létző valóság, tulajdonság, fizikai mennyiség12
A tudomány fejlődése és az általános iskolai tananyag14
A tananyag logikai rendje15
A módszerről17
Motiváció, tanulói tevékenység17
Motiváció17
Tanulói tevékenység17
A fogalmak kialakításáról18
A fogalmak eltérő szintű bevezetése18
A fogalmak fokozatos érlelése19
A helyes szóhasználat21
A munkatankönyv22
A munkatankönyv célja22
A hatodik osztályos munkatankönyv felépítése23
A munkatankönyv használata25
Kölcsönhatás, mező29
A kölcsönhatás fogalma30
A mező32
A mező fogalma a 6. osztályban34
Az erő, a tömeg37
A magára hagyott test38
A mozgásállapot-változás39
Az erő és egysége40
Az erő mint az erőhatás mértéke40
A súly42
A testek tömege44
Az energia, a munka46
Az energia fogalma46
A kölcsönhatási energia48
Az energiaváltozások51
Az anyag korpuszkuláris felépítettsége53
A korpuszkuláris anyagszerkezet ismeretének fontossága54
Az anyag korpuszkuláris felépítettségének ismeretelemei a 6. osztályos tankönyvben55
Az anyag két típusa56
A részecskék és az anyagi minőség56
A részecskék rendezetlen mozgása57
A korpuszkuláris felépítettség mint munkahipotézis58
Erőhatások a részecskék közt58
Az anyag korpuszkuláris felépítettségének ismeretéből származó előnyök60
Makrofizikai jelenségek molekuláris értelmezése61
A kopruszkuláris anyagszerkezet mint modell63
Korpuszkuláris felépítettség és anyagmennyiség66
A belső energia és megváltozása66
A megszokott tárgyalásmód66
A hőmennyiség67
Az állapotjelzők69
Kapcsolatok az állapotjelzők között69
A belső energia70
Belső energia, hőmennyiség71
A belső energia általános értelmezése72
A hőmennyiség értelmezése74
A hőmennyiség "kiszámítása"74
Szóhasználat76
A belső energia és a hőmennyiség tankönyvi tárgyalása78
A tanulók előzetes ismeretei78
A belső energia mibenléte79
A belső energia megváltozása80
A hőmennyiség fogalma81
A hőjelenségek82
"Hőforrások", "hőközlés"83
"Hőforrások"83
Az égéshő84
A hővezetés85
Hőtágulás88
A hőtágulások kvantitatív jellemzése89
Testek hőtágulása a gyakorlatban91
A hőtágulás molekuláris értelmezése92
Halmazállapot-változások94
Olvadás, fagyás94
Párolgás, forrás, lecsapódás97
A belső energia változásával kapcsolatos "belső" jelenségek98
Ajánlott irodalom104
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem