Bevezetés | 13 |
Flash-filmek készítése | 17 |
A Flash-projekt megtervezése | 19 |
A Flash szolgáltatásai | 20 |
A Flash képformátumok | 20 |
A Flash-szimbólumok és példányok | 23 |
A munkaterület bemutatása | 24 |
A film módosítása a panelek segítségével | 25 |
A gyorsindító bemutatása | 25 |
Időmegtakarítása a helyi menük használatával | 25 |
A film elemeinek rendezése, a dokumentumkönyvtár | 26 |
A könyvtár ablakának átméretezése | 27 |
A könyvtár Options menüje | 28 |
A könyvtár tartalmának mappákba rendezése | 28 |
A könyvtár karbantartása | 30 |
A közös könyvtárak előre elkészített objektumainak használata | 30 |
Egyéni könyvtárak létrehozása | 30 |
Flash-filmek megtervezések | 31 |
Flash-filmek készítése | 32 |
Dokumentum létrehozása | 32 |
Az illusztrációk létrehozása | 32 |
Animáció a Flashben | 34 |
Az idősáv fogalma | 34 |
Filmek villámnézete a Controller használatával | 35 |
Interaktív filmek | 36 |
Flash-filmek publikálása és megtekintése | 36 |
Flash-filmek lejátszása | 37 |
Flash-filmek publikálása | 37 |
Flash-filmek közzététele az Interneten | 38 |
A Flash beállításai | 39 |
A Flash felhasználói felülete | 43 |
A színtér | 43 |
A szerkesztőablak | 45 |
Az eszköztár testreszabása | 47 |
Navigálás az idősáv segítségével | 53 |
Az objektumok rétegezése | 56 |
A hagymahéj opció beállításai | 58 |
Új Flash-film készítése | 61 |
Új Flash-dokumentum létrehozása | 62 |
A film paramétereinek beállítása | 62 |
A film méretének meghatározása | 63 |
A képkockasebesség megszabása | 63 |
Flash-dokumentum elmentése | 65 |
Létező Flash-dokumentum megnyitása | 66 |
Más filmek elemeinek használata | 66 |
Megjelenítési módok | 67 |
A segédháló | 68 |
Vonalzók | 70 |
Vezérvonalak | 71 |
A film színhelyekre tagolása | 74 |
A Scene panel | 75 |
Navigáció a filmben | 76 |
Filmek gondozása a Movie Explorer segítségével | 78 |
Grafikus objektumok készítése filmekhez | 82 |
Az eszköztár megfelelő eszközének kiválasztása | 82 |
Objektumok készítése | 83 |
A kitöltő- és vonalszínek kiválasztása | 84 |
A vonalstílus kiválasztása | 85 |
Egyedi vonalstílus létrehozása | 86 |
Vonalak és görbék rajzolása | 87 |
Szövegobjektumok gyors létrehozása a Text eszköz segítségével | 94 |
Egyszerű alakzatok készítése | 95 |
Grafikák kijelölése és szerkesztése az Arrow eszközzel | 97 |
Az Arrow eszköz üzemmódjai | 98 |
Az objektumok alakjának átformálása az Arrow eszközzel | 102 |
Több objektum egyidejű kiválasztása | 103 |
Munka egymást metsző vonalakkal | 105 |
Objektumok létrehozása alakzatok kombinálásával | 105 |
Színek mintavételezése és alkalmazása | 108 |
Dropper (pipetta) | 109 |
Eraser (radír) | 110 |
Objektumok nézetének megváltoztatása | 112 |
Multimédia a Flash-filmekben | 115 |
Szövegobjektumok készítése | 117 |
Szövegobjektumok készítése és szerkesztése | 117 |
Egyszerű feliratok készítése | 119 |
A szöveg megjelenésének kialakítása | 122 |
Beviteli és dinamikus szövegmezők létrehozása | 129 |
Szövegek és grafikák átalakítása | 138 |
A szövegek és grafikák kinézetének megváltoztatása | 138 |
Objektumok átméretezése | 139 |
Objektumok forgatása | 141 |
Objektumok torzítása és tükrözése | 143 |
A Transform panel | 144 |
Az objektumokhoz igazítás | 145 |
Objektumok igazítása segédháló használatával | 146 |
Az objektumok takarási sorrendjének megváltoztatása | 146 |
Objektumok pozíciójának zárolás és feloldása | 148 |
A színtér elemeinek elrendezése | 149 |
Objektumok részleteinek lekérdezése | 154 |
Színek és vonalstílusok használata | 160 |
A Flash színkezelésének alapjai | 160 |
Webpaletta használata | 161 |
Grafikák és szövegek színezése | 163 |
Színek megadása a színpanelek segítségével | 168 |
Vonalak stílusának és szélességének megadása | 182 |
Grafikus szimbólumok, példányok és könyvtárak | 183 |
Grafikus szimbólumok létrehozása | 184 |
Objektumok szimbólummá alakítása | 185 |
Új grafikus szimbólum készítése | 186 |
Szimbólumok szerkesztése | 188 |
Grafikus szimbólumok használata | 190 |
Példány (Instance) elhelyezése | 191 |
Példány szerkesztése transzformációs eszközökkel | 193 |
Példány visszaalakítása grafikává | 193 |
A példányok tulajdonságainak beállítása és módosítása | 195 |
Az Effect panel | 195 |
Az Instance panel | 197 |
Szimbólumok és példányok tulajdonságainak lekérdezése | 200 |
A Movie Explorer használata | 200 |
A közös könyvtár használata | 205 |
Navigálás a dokumentumkönyvtárakban | 207 |
Képek és hangok hozzáadása a Flash-filmekhez | 213 |
Más programokkal készített grafikák jellemzői | 213 |
A vektoros grafikák tulajdonságai | 214 |
A raszteres grafikák tulajdonságai | 214 |
Grafikák importálása | 216 |
Importálás Fireworksból és FreeHandből | 216 |
Importálás más programokból | 220 |
QuickTime filmfileok importálása | 225 |
Vektoros grafikák exportálása más programokba | 228 |
Vektoros grafikák exportálása más programokba | 230 |
Bittérképes képek használata | 231 |
Szimbólumok tulajdonságainak beállítása és módosítása | 232 |
Bittérképek tulajdonságainak beállítása és módosítása | 233 |
Bittérképek szerkesztése | 234 |
Bittérképek utánrajzoltatása | 235 |
Bittérképek széttördelése | 237 |
Hangok importálása és csatolása | 240 |
A digitális hang működési elve | 241 |
Hangok Flash-filmekhez adása | 246 |
Hangok hozzáadása egy réteghez | 246 |
Hangok elérése és csatolása a hangkönyvtárból | 250 |
Hangok hozzáadása gomb- és moziklip-szimbólumokhoz | 251 |
Flash animációs technikák | 253 |
A Flash-animáció alapjai | 255 |
Gondolkozzunk animátorként! | 256 |
Az animáció és az állóképtervezés kapcsolata | 257 |
Tervezzük meg a filmet! | 257 |
Animáció különböző időszekvenciákon | 261 |
Animáció különböző rétegeken | 262 |
Képkockák az animációban | 264 |
Hagymahéj beállítások | 272 |
Köztes mozgás az animációkban | 276 |
A köztes mozgás és a köztes alakváltoztatás kapcsolata | 277 |
A köztes mozgás fogalma | 277 |
Képkockák és képkockacsoportok szabályozása köztes mozgásokban | 288 |
Képkockák másolása és beillesztése | 289 |
Köztes mozgatású objektumok beállítása a Frame (képkocka) panellel | 291 |
Animáció irányított útvonal mentén | 294 |
Maszkréteg használata köztes mozgásban - tanpélda | 300 |
Köztes alakváltozása használata animációkban | 305 |
Köztes alakváltozás | 306 |
Köztes alakváltozás több kulcsképkockával | 308 |
Köztes alakváltozás tulajdonságainak módosítása | 309 |
Köztes alakváltozás és közts mozgatás többrétegű filmekben | 313 |
Többrétegű köztes alakváltozás szétbontása | 316 |
Objektumok közötti átalakulás | 319 |
Egy morfózist tartalmazó film szétbontása | 321 |
Alakirányítók alkalmazása morfózisokban | 324 |
Alakváltozási tulajdonságok beállítása | 327 |
Gombok és moziklipek készítése a Flashben | 329 |
A gombok és moziklipek | 330 |
Egy gomb elkészítése | 330 |
Gombunk tesztelése | 336 |
A gomb tulajdonságainak módosítása | 343 |
Egyszerű effektusok hozzáadása gombokhoz | 346 |
A Flashbeli moziklipek működési elve | 350 |
Moziklip létrehozása | 352 |
Az animáció moziklippé alakítása a fő idősávon | 357 |
Hang hozzáadása egy moziklipréteghez | 357 |
Animált gomb létrehozása egy moziklipből | 359 |
Interaktív filmek készítése | 365 |
ActionScript klipekhez, gombokhoz, képkockákhoz adása | 367 |
Interaktvititás és ActionScript | 368 |
Az objektumorientált programozás fogalma | 368 |
Az Actions panel | 370 |
ActionScript létrehozása és futtatása | 377 |
Akció hozzárendelése egy képkockához | 377 |
Gombesemények | 379 |
Moziklipek viselkedésének vezérlése gombesemény-kezelőkkel | 386 |
Az ActionScript ereje | 404 |
A változó fogalma | 404 |
A változók érvényességi köre | 405 |
Karakterláncok és utasítások | 405 |
Egyszerű változó létrehozása | 407 |
"Fogd és vidd" effektus létrehozása | 415 |
A hitTest funkció | 423 |
A Smart Clipek | 445 |
Egyszerű előtöltő készítése az ifFramesLoaded akció segítségével | 450 |
Flash-filmek tesztelése és publikálása | 456 |
A film elemeinek optimalizálása | 457 |
A film helyi tesztelése | 458 |
Flash-filmek exportálása | 471 |
A film publikálása | 474 |
Függelék | 496 |
Flash 5 gyorsbillentyűk | 496 |
Flash 5 források | 504 |
Tárgymutató | 517 |