1.066.445

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Boldogságóra kézikönyv pedagógusoknak és szülőknek

10-14 éveseknek/Személyiségfejlesztő foglalkozások a pozitív pszichológia eszközeivel

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Mental Focus Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 272 oldal
Sorozatcím: Boldogságóra
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 978-615-80819-3-1
Megjegyzés: Színes és fekete-fehér illusztrációkkal, ábrákkal, kottákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó


PROF. OLÁH ATTILA:
ELŐSZÓ A BOLDOGSAGORAKHOZ
„Az ember legfőbb célja és törekvése a boldogság"
Az ókortól kezdődően a legtöbb filozófiai értelmezés szerint az ember legfőbb célja és törekvése... Tovább

Előszó


PROF. OLÁH ATTILA:
ELŐSZÓ A BOLDOGSAGORAKHOZ
„Az ember legfőbb célja és törekvése a boldogság"
Az ókortól kezdődően a legtöbb filozófiai értelmezés szerint az ember legfőbb célja és törekvése a boldogság. Pusztán ennek a megállapításnak fényében is szinte hihetetlennek tűnik, hogy évezredek múltak el úgy, hogy az iskola, a közoktatás, a pedagógia egyik létező teóriája vagy irányzata sem fogalmazott meg semmilyen konkrét célkitűzést vagy tervet, amely arról szólna, hogyan készíthetők fel a gyermekek szisztematikus oktatási program keretében arra, hogy sikeresek legyenek az emberi lét legfontosabb céljának, a boldogságnak az elérésében. A boldogság elérésének lehetséges módszertanáról, megvalósíthatóságának útjairól nem készültek tananyagok a közoktatás egyetlen szintjén sem. Mindezek fényében különösen örvendetes és elismerésre méltó, hogy világviszonylatban is az elsők között 2014-ben a Jobb Veled a Világ Alapítvány pedagógiai műhelyének innovációjaként született meg a boldogság elérésének, fenntartásának és fokozásának lehetőségeit szisztematikusan áttekintő, rendszerbe foglaló és a boldogság megteremtésének útjait saját élmény gyakorlatokkal elevenné tevő élménypedagógiai program és boldogságóra tananyag a közoktatás alsó és közép szintjén tanulók számára.
A boldogságnak mint az ember életére kiemelkedő hatással bíró tényezőnek jelentőségére az új évezred hajnalán színre lépő pozitív pszichológia irányította a figyelmet.
A pozitív pszichológia küldetése, hogy a tudomány eszközeivel járuljon hozzá ahhoz, hogy Földünk a boldogság planétája legyen. A pozitív pszichológia keretében megfogalmazott érzelemelmélet szerint a pozitív érzelmek nem pusztán azt jelzik, hogy jól működünk, és jól érezzük magunkat, hanem a pozitív emóciók a létrehozói a jóllétünknek is. Ez azt is jelentí, hogy minden olyan törekvés, amely azt célozza meg, hogy Földünkön növekedjen az összboldogság-mennyiség, egyben az emberek jóllétének a növekedését szolgálja. A boldogságórák is ezen az alapon a tanulók jóllétének a fejlődését is előmozdítják. A pozitív pszichológia empirikus vizsgálatok sorozatával igazolta azt, hogy a pozitív érzelmek evolúciós funkciója a fejlődés energetíkai bázisának biztosítása, a pszichológiai tőke gyarapításának motíválása, a negatív érzelmek hatásának „méregtelenítése".
Miért olyan kitüntetett célja a boldogság az életünknek?
„/A boldogság a pozitív érzelmek királynője, a lelki egészségünk aranyalapja"
A boldogság a pozitív érzelmek királynője, a lelki egészségünk aranyalapja, a boldogság pumpálja az energiát a mentális egészségünk csúcsállapotának fenntartásához. A boldogság a minőségben élhető élettartam meghosszabbítója. A boldogságnak, mint minden érzelemnek, vannak fokozatai, a tökéletes és tartós boldogság a teljes jóllét állapotának a szubjektív megélése. A teljes jóllét állapotát akkor tapasztaljuk, amikor humán természetünk minden aspektusában jól működünk, miközben jól érezzük magunkat a bőrünkben. A teljes jóllét állapotára az érzelmi, a pszichológiai. Vissza

Fülszöveg



BAGDI BELLA PROF. DR. BAGDY EMŐKE
BOLDOGSÁGÓRA
KÉZIKÖNYV PEDAGÓGUSOKNAK ÉS SZÜLŐKNEK
10-14 éveseknek Mi mindent találsz a könyvben?
238 személyiségfejlesztő gyakorlatot ^ 48 relaxációs gyakorlatot
11 meditációs gyakorlatot
12 témafeldolgozó történetet (gí 10 letölthető dalt (gí 10 kottát
(gí 149 témafeldolgozó idézetet
(gí (gí (gí
elméleti hátteret minden témakörhöz
tippeket, ötleteket a boldogságórák megvalósításhoz
családi körben használható gyakorlatokat
rengeteg színes képet, illusztrációt, kifestőt, táblázatot
Hogyan érhetjük el, hogy gyermekeink élete teljesebbé váljék szeretetben, barátságban, a társaikkal való örömteli kapcsolatban, szüleikhez való viszonyukban és önmaguk elfogadásában? Hogyan tehetjük a lelküket érzékenyebbé egymás iránt, de edzettebbé az élet kihívásaira való felkészülésben, a megküzdő képességükben? A Boldogságóra könyvek ezért születtek. Irányadók és élményteli gyakorlatokkal segítők ezen az úton. A pedagógusok az iskolában a... Tovább

Fülszöveg



BAGDI BELLA PROF. DR. BAGDY EMŐKE
BOLDOGSÁGÓRA
KÉZIKÖNYV PEDAGÓGUSOKNAK ÉS SZÜLŐKNEK
10-14 éveseknek Mi mindent találsz a könyvben?
238 személyiségfejlesztő gyakorlatot ^ 48 relaxációs gyakorlatot
11 meditációs gyakorlatot
12 témafeldolgozó történetet (gí 10 letölthető dalt (gí 10 kottát
(gí 149 témafeldolgozó idézetet
(gí (gí (gí
elméleti hátteret minden témakörhöz
tippeket, ötleteket a boldogságórák megvalósításhoz
családi körben használható gyakorlatokat
rengeteg színes képet, illusztrációt, kifestőt, táblázatot
Hogyan érhetjük el, hogy gyermekeink élete teljesebbé váljék szeretetben, barátságban, a társaikkal való örömteli kapcsolatban, szüleikhez való viszonyukban és önmaguk elfogadásában? Hogyan tehetjük a lelküket érzékenyebbé egymás iránt, de edzettebbé az élet kihívásaira való felkészülésben, a megküzdő képességükben? A Boldogságóra könyvek ezért születtek. Irányadók és élményteli gyakorlatokkal segítők ezen az úton. A pedagógusok az iskolában a Boldogságórák rendszerében alkalmazhatják lépésről lépésre, óráról órára, de a szülők is felhasználhatják a családi élet keretében. Arra törekszünk, hogy a boldogságórák derűs és élménygazdag feladatai, játékai, gyakorlatai fokról fokra bontakoztassák ki a derűt és életszeretetet, hogy gyermekeink a jövőbe vetett hittel, bátran járják végig a felnőttséghez vezető utat és boldogságra képes emberré válhassanak.
Prof. Dr. Bagdy Emőke klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta, a Személyiség és Klinikai Pszichológiai Tanszék professor emeritusa
Az ELTE Pozitív Pszichológiai Kutatócsoport vizsgálatai tudományosan is igazolják a boldogságórák kedvező hatását a gyerekek személyiségfejlődésében. Vissza

Tartalom


TARTALOMJEGYZÉK:
Oláh Attila: Előszó a boldogságórákhoz 7
Bagdi Bella: Miért fontos, hogy a gyerekek fejlesszék a
boldogságra való képességüket? 14
Boldogságórák Magyarországon 16
Boldog Iskolák és Óvodák 29
A boldogságórákat tartó pedagógusok jelentősége 31
Bagdy Emőke: Módszertani útnnutató a boldogságórákhoz kapcsolódó relaxációs és meditációs gyakorlatok alkalmazásához 32
Tíz ok, amiért az éneklésnek a boldogságórák szerves részének kellene lennie 44
A boldogságórák módszertani segédeszközei 49
TÉMAKÖRÖK:
I A HÁLA GYAKORLÁSA 53
H AZ OPTIMIZMUS GYAKORLÁSA 75
B TÁRSAS KAPCSOLATOK ÁPOLÁSA 95
H BOLDOGÍTÓ JÓ CSELEKEDETEK 119
B CÉLOK KITŰZÉSE És ELÉRÉSE 137
^ MEGKÜZDÉSI STRATÉGIÁK 163
H APRÓ ÖRÖMÖK ÉLVEZETE 187
B A MEGBOCSÁTÁS GYAKORLÁSA 207
^ TESTMOZGÁS 231
^ FENNTARTHATÓ BOLDOGSÁG 251
Hogyan tovább? 267
Irodalomjegyzék 2/0
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem