Fülszöveg
Ez a könyv kézikönyv: bevezetés a gyermek- és ifjúsági irodalomba. A maga nemében magyar nyelven az első. Ajánljuk mindazoknak, akik a gyerekkönyvek világára kíváncsiak, és abban tájékozódni akarnak. De a tankönyv szerepét is betölti, elsősorban a pedagógus- és könyvtárosképzés számára készült.
E munka tárgya elsősorban a magyar gyermekirodalom. De a világirodalom gyermekirodalma mindvégig háttértörténet a könyvben, jelenségek forrásvidéke, hallhatatlan klasszikusok embergalériája. Néhány fejezetben a világirodalom főszereplővé is válik. (Miért jó gyerekkönyv a Micimackó? Miért szép A kis herceg?).
A kötet nemcsak a klasszikus gyermekirodalmat mutatja be, hanem a modern idők gyermekkönyveit is. Szerkezete kifejezi azt, hogy az irodalom nemcsak azí rók, a művek, hanem az olvasó ember/gyermek története is.
A könyv első ciklusa a Klasszikus gyermekirodalom címet viseli. Bemutatja a klasszikus gyermekirodalom történetét, műfajait: a gyermekverset, a mese világát, a meseregényt, a...
Tovább
Fülszöveg
Ez a könyv kézikönyv: bevezetés a gyermek- és ifjúsági irodalomba. A maga nemében magyar nyelven az első. Ajánljuk mindazoknak, akik a gyerekkönyvek világára kíváncsiak, és abban tájékozódni akarnak. De a tankönyv szerepét is betölti, elsősorban a pedagógus- és könyvtárosképzés számára készült.
E munka tárgya elsősorban a magyar gyermekirodalom. De a világirodalom gyermekirodalma mindvégig háttértörténet a könyvben, jelenségek forrásvidéke, hallhatatlan klasszikusok embergalériája. Néhány fejezetben a világirodalom főszereplővé is válik. (Miért jó gyerekkönyv a Micimackó? Miért szép A kis herceg?).
A kötet nemcsak a klasszikus gyermekirodalmat mutatja be, hanem a modern idők gyermekkönyveit is. Szerkezete kifejezi azt, hogy az irodalom nemcsak azí rók, a művek, hanem az olvasó ember/gyermek története is.
A könyv első ciklusa a Klasszikus gyermekirodalom címet viseli. Bemutatja a klasszikus gyermekirodalom történetét, műfajait: a gyermekverset, a mese világát, a meseregényt, a mondát és a történelmi elbeszélést, az ifjúsági regény műfaji változatait a robinzonádtól a sci-fiig, az irodalom és a művészet gyermekábrázolásait a Bibliától a 20. századig.
A második rész a modern gyermekirodalomé. Jelenségeket mutat be az egyes műfajok körében (gyermekvers, verses mese, mese, gyermektörténet, ifjúsági regény) és gyermekkönyvtípusokat (a képeskönyvtől a képregényig, az ismeretterjesztő gyermekkönyvig).
A harmadik ciklus címe. A gyermek olvasó. Ezekben a fejezetekben befogadás-lélektani, olvasásszociológiai, metodikai kérdésekről esik szó. (Mi lesz veled, olvasó? Hogyan tanítsunk verset, mesét, regényt? Miként használjuk fel a drámapedagógia eszköztárát?) Szó esik a gyermeksajtóról, az illusztrációról és a média világáról is.
A szerzők irodalomtörténészek, írók, kritikusok, olvasáskutatók. Többségük főiskolán tanít. Gyermekirodalmat is.
Vissza