A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tervezőmunka

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Országos Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 48 oldal
Sorozatcím: Az egész napos nevelés útján továbbképzési füzetek
Kötetszám: 1
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-681-573-9
Megjegyzés: Kihajtható melléklettel.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Hazánkban a 80-as években fokozódó mértékben jelentkezik az a társadalmi igény, hogy az általános iskola mind több gyerekről gondoskodjék a tanórán kívüli időszakban is. Jelzi ezt többek között a... Tovább

Előszó

Hazánkban a 80-as években fokozódó mértékben jelentkezik az a társadalmi igény, hogy az általános iskola mind több gyerekről gondoskodjék a tanórán kívüli időszakban is. Jelzi ezt többek között a napközis csoportok rohamosan emelkedő száma, s az általános iskolában dolgozó pedagógusok között a napközis beosztásúak növekvő aránya. Egyre több tanító, szaktanár vállal részt e munkából iskolaotthonos nevelőként, klubrendszerben tanulásirányítóként, klubvezetőként vagy mint a csoportközi szabadidő irányítója. A nap nagyobbik részére kiterjedő iskolai foglalkoztatásra szóhasználatunkban új kifejezés is meghonosodott: egész napos foglalkoztatásnak nevezzük. Az egész napos foglalkoztatás lényege, hogy az iskolai tanórákat egész napos iskolai tevékenységgé egészíti ki. Ennek során egyenrangúnak tekintett feladat a gyerekek egyre önállóbbá nevelése az egészséges életmód gyakorlásában, a közösségi élet szervezésében, az önkormányzásban, a tanulásban, ismeretszerzésben, önművelésben, valamint a szabadidő kulturált töltésében.
Legelterjedtebb szervezeti formái az iskolaotthon, a napköziotthon és a klubnapközi. Az 1983/84-es tanév során az általános iskolai tanulók több mint 42%-a részesült egész napos foglalkoztatásban. A gyerekek ilyen nagy hányadának egész napos iskolai foglalkoztatása az egyes pedagógustól és a nevelőtestület egészétől a teendők újragondolását, a korábbiaknál több dologra kiterjedő tervező és szervezőmunkát kíván. Ezt a folyamatot több - tartalmilag összehangolt, egymáshoz közeli időpontban megjelenő - kiadvánnyal segítjük, amelyek az egész napos szervezeti keretekben folyó munkához adnak módszertani ajánlásokat, útmutatást. Vissza

Tartalom

Előszó 3
Bevezetés 5
Célok és feladatok 7
A tervelés tartalma 9
Az egészséges életmódra nevelés 10
A társas kapcsolatok fejlesztése, a közösségi-közéleti nevelés 13
Az önálló tanulásra nevelés 18
Az önálló szabadidő-felhasználásra nevelés 21
A tervezés módszertani kérdései 25
Az éves terv 25
A heti terv 27
A napi felkészülési vázlat 28
Mellékletek 31
A tervezés folyamata a havi, heti, napi terv tükrében
(1-2. osztályos napközis csoport) 32
A tervezés folyamata a havi, heti, napi terv tükrében
(5-7. osztályos napközis csoport) 36
Egy 3. osztályos napközis csoport közösségfejlesztési programja (leporelló) 40
Javaslat az egyes évfolyamokon alkalmazható tanulási módszerekre, technikákra 41
Megfigyelési lap a tanulási önállóság fejlesztéséhez 43
önálló tanulásra nevelés (Részlet egy 3. osztályos csoport számára készített fejlesztési programból) 45
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Tervezőmunka Tervezőmunka

Könyvtári könyv volt.

Állapot: Közepes
940 Ft
370 ,-Ft 60
3 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Tervezőmunka Tervezőmunka Tervezőmunka Tervezőmunka

A borítón tulajdonosi bejegyzés és néhány lapon aláhúzás látható, a gerinc enyhén elszíneződött.

Állapot:
940 Ft
470 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba