1.062.058

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vállalatvezetés felsőfokon

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem Vezetőképző Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 268 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-503-166-1
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Több mint egy évtizede foglalkozunk vezetőképzéssel és dolgozunk vállalati tanácsadókként, így közvetlenül szerezhettünk tapasztalatokat azoknak a vezetőknek a munkájáról, akik a mai Magyarországon... Tovább

Előszó

Több mint egy évtizede foglalkozunk vezetőképzéssel és dolgozunk vállalati tanácsadókként, így közvetlenül szerezhettünk tapasztalatokat azoknak a vezetőknek a munkájáról, akik a mai Magyarországon sikerrel akarják vezetni a cégüket. A feladatik a korábbiaknál jóval összetettebbekké és bonyolultabbakká váltak.
Az évezred végére a vállalatok környezete alapjaiban átrendeződött. A totális versenyben csak azok tudnak talpon maradni, akik képesek állandóan megújulni, akik mindig készek akár radikális változtatásokra is. Ez még az olyan sikeres vállalatokra is igaz, mint a General Electric vagy a Microsoft. Az előbbi elnöke, J. Welch mondta: "A változásokkal csak akkor lehet lépést tartani, ha gyorsabban változunk a minket körülvevő világnál. Ehhez át kell alakítani a vállalati gondolkodást és a szervezetet." Bill Gaters hasonlóképpen vélekedik: "A végzet a piac vezető vállalatait is könnyen utoléri. Nagyon nehéz felismerni, hogy válságban vagy, és tenni valamit akkor, amikor az üzlet éppen a legjobban megy. Ez tart engem is riadókészültségben.. Az a célom, hogy bebizonyítsam: egy sikeres vállalat képes a megújulásra, és az élen tud maradni."
Természetesen tudjuk, hogy napjaink Magyarországán a vállalatvezetőknek nem az a legfőbb gondjuk, hogy miképpen tartsák meg a cégüket a világpiaci élvonalban, de a változásokkal való lépéstartás ugyanolyan fontos számukra is, mint a legjobbaknak, hiszen csak így tudják a saját piaci pozíciójukat megőrizni és megerősíteni, a fejlődési lehetőségeket időben érzékelni és kihasználni. A helyzetük gyakran nehezebb a fejlett ipari országokban dolgozó társaikénál. Ezekben az években a korábbi gazdasági-társadalmi rendszertől örökölt hátrányokat is be kell hozniuk, miközben piacorientálttá kell tenniük a vállalatukat, meg kell felelniük az új tulajdonosok elvárásainak, újfajta értékteremtési szemléletet kell meghonosítaniuk a szervezet minden szintjén. Vissza

Tartalom

Előszó3
Útmutató az olvasónak5
Tartalom9
Ábrák jegyzéke11
Táblázatok jegyzéke12
Környezeti kihívások, vállalati reakciók13
Új jelenségek a vállalatvezetésben15
Siemens Nixdorf: A Compaq a mérce25
Goldstar: Importált menedzsment26
Környezeti változások29
Intel: Inflexiós pontok29
Microsoft: Bill Gates a versenyről30
Intel: A Pentium botrány35
Industrie Natuzzi: Gyalu és számítógép41
Lehetőségek és veszélyek47
At&T: Az átszervezések és a tőzsde47
Renault: (Megint) lefelé a lejtőn53
Pacific Bell: A 3R program53
Fókuszpontok a vezetésben57
A fókuszálás jelentősége és eszközei59
Nokia: Az erdőtől a rádiótelefonig60
Levi Strauss: Hierarchia helyett értékek63
Vállalati jövőképek69
General Electric: Nyugágy a Titanicon70
Xerox: Fókuszban a dokumentum73
Oracle (és a többiek): Izgalmas látomások75
Nec Corporation: Számítástechnika + telekommunikáció79
Vállalati missziók85
Johnson&Johnson: Felelősnek lenni87
Johnson&Johnson: Méreg a Tylenolban88
Tesco: Kötelezettségeink91
British Airways: Mindig magasabbra93
Vállalati és üzletági értékláncok97
Whirlpool: Az érték a középpontban97
McGraw-Hill: Tankönyv a lánc végén100
Ikea: Vevőkkel és szállítókkal103
Custm Clothing Technology: Nadrág az Interneten104
Alapvető képességek107
IBM: "Mi autót, ők rendszereket"108
Vállalati szervezet117
Értéktermelés a vállalati központokban119
IBM: Darabokban többet ér?121
SAP: A német csodagyerek122
Kainoatec: Kimonót vállalkozásban126
Chevron: Kommunikálni jó129
Outsourcing133
Ericsson: Termelés helyett tudás135
Continental Bank: Informatika vállalkozásban136
Stratégiai szövetségek143
Intel, IBM, Microsoft: Házasságok és válások143
AT&T és NCR: Együtt és külön146
British Telecom - Cable&Wireless: Londontól Pekingig153
Hálózatok159
Boeing: Digitális innováció161
Chrysler: Közös platformon166
British Airways: Virtuális légitársaság (?)171
Vállalati folyamatok177
Folyamat reengineering179
Nynex: Merész célok183
Pepsi-Cola: Fej, szív és kéz185
Banc One: Mínusz 15 nap190
Andersen Windows: Ahány ház, annyi ablak193
Pacific Bell: A reengineering korlátai195
A társadalom és az ember205
Vállalatok kormányzása207
General Motors: Új rend az igazgatótanácsban217
Vezetők225
Merck: Egy vezető naplójából232
Unilever: Egység a sokféleségben236
Ameritech: Nincs más választásunk240
Alkalmazottak245
Bob Anderson: Hullámvasúton246
Írország: Fény és árnyék257
Utószó: ...és Magyarország?261
Név- és tárgymutató263
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Vállalatvezetés felsőfokon Vállalatvezetés felsőfokon Vállalatvezetés felsőfokon Vállalatvezetés felsőfokon

A borító enyhén foltos, elszíneződött.

Állapot:
2.960 Ft
1.480 ,-Ft 50
13 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Vállalatvezetés felsőfokon Vállalatvezetés felsőfokon Vállalatvezetés felsőfokon Vállalatvezetés felsőfokon

A borító enyhén elszíneződött, rajta bejegyzések láthatóak. A gerinc foltos.

Állapot:
2.960 ,-Ft
27 pont kapható
Kosárba