Fülszöveg
Iskolaorvosként azt tapasztalom, hogy az iskoláskor minden szakaszában nagyon gyakoriak a helytelen tartásból adódó rendellenességek, a mozgáshiány és a nem megfelelő táplálkozási szokások okozta elhízás. A rendellenességek száma folyamatosan nő. Erre csak összefogással reagálhatunk: az iskolaorvos, a szülő, a testnevelő és a gyermek közös munkája elvezethet a baj felismeréséhez, okainak tisztázásához, majd a fennálló baj orvoslásához.
Ugyanakkor nagy hangsúlyt kell fektetnünk a megelőzésre: az egészséges életmódra. Ebben is kapaszkodót nyújthat e könyv.
Sárosi Márdirosz Gabriella iskolaorvos
Iskolai megelőzés - milyen furcsán hangzik ez az újszerű kifejezés, mellyel meg kell barátkoznunk testnevelőként és szülőként is, ha a gyermekek egészségére gondolunk. Az iskolaorvos és testnevelő közös feladata, hogy időben felismerje a bajokat és időben lépjen: értesítse a szülőt, szakorvosi vizsgálatot kérjen, ugyanakkor sokoldalú, változatos mozgásfoglalkoztatást biztosítson úgy, hogy...
Tovább
Fülszöveg
Iskolaorvosként azt tapasztalom, hogy az iskoláskor minden szakaszában nagyon gyakoriak a helytelen tartásból adódó rendellenességek, a mozgáshiány és a nem megfelelő táplálkozási szokások okozta elhízás. A rendellenességek száma folyamatosan nő. Erre csak összefogással reagálhatunk: az iskolaorvos, a szülő, a testnevelő és a gyermek közös munkája elvezethet a baj felismeréséhez, okainak tisztázásához, majd a fennálló baj orvoslásához.
Ugyanakkor nagy hangsúlyt kell fektetnünk a megelőzésre: az egészséges életmódra. Ebben is kapaszkodót nyújthat e könyv.
Sárosi Márdirosz Gabriella iskolaorvos
Iskolai megelőzés - milyen furcsán hangzik ez az újszerű kifejezés, mellyel meg kell barátkoznunk testnevelőként és szülőként is, ha a gyermekek egészségére gondolunk. Az iskolaorvos és testnevelő közös feladata, hogy időben felismerje a bajokat és időben lépjen: értesítse a szülőt, szakorvosi vizsgálatot kérjen, ugyanakkor sokoldalú, változatos mozgásfoglalkoztatást biztosítson úgy, hogy a gyerekek ne szenvedjék meg a folyamatot.
Nagy Imre festőművész azt mondta: „A testet kell kifejleszteni, annak minden arravaló érzékét, hogy a szellem a helyét elfoglalhassa." Erre int a szerző, a testnevelő Bogdán Mária Emese ebben a munkájában, melyet szeretettel ajánlok testnevelőknek, tanárkollégáknak, szülőknek, gyerekeknek egyaránt.
Téglás Sándor testnevelő
A szülő megvásárolja a tomaccuccot, a diák becsomagolja és elviszi testnevelés órára, a tanár pedig - jó esetben - célirányosan megtervezett gyakorlatokkal meg-izzasztja a gyereket. Madártávlatból nézve akár ennyiben is összefoglalható mindaz, ami a család-gyerek-testnevelés hármas kapcsolatát gyakorta jellemzi manapság. A görögök még komolyan vették annak idején az „ép testben ép lélek" intelmet - amit viszont aligha vesz figyelembe a mai romániai oktatási rendszer. Es sok szülő, pedagógus sem fektet hangsúlyt arca, mennyit, hogyan sportol a gyerek, miként fejleszti testét és lelkét a rendszeres mozgás, milyen fizikai és - nem utolsósorban - pszichés vonatkozásai lehetnek mindennek, illetve milyen szempontokat kellene figyelembe venniük ahhoz, hogy a kibontakozó személyiség ép testében ép lélek lakozzék.
Bogdán Mária Emese tapasztalt, a gyerekhez empátiával közelítő testnevelő tanárként körültekintő munkát végzett: hiánypótló könyve a testnevelés megannyi vetületét veszi górcső alá. Oly módon, hogy a felnőttek, akik elolvassák, remélhetőleg (újból) megszívlelik a görögök örökérvényű intelmét.
Kiss Judit, a Magyar Közoktatás főszerkesztője
Vissza