Fülszöveg
„A dalok arról szóltak, amit ereztem és láttam. Soha nem folyt bele például az, amit ütemesen kiokádtam, a hányás nem romantikus.
Azt gondoltam, hogy a daloknak romantikusnak kell lenniük és nem akartam semmi olyat se énekelni, ami túl általános az általános dolgokból hiányzik az időérzet. Semelyikünknek sincs időérzéke; ez egy dimenziós probléma. Konkrét és kézzelfogható bárki tud le az mindig könnyen ment.
A világ vezetői a könnyebb utat választják. nem arról van szó, hogy olyan nehéz volna általánosnak és kevésbé kézzelfoghatónak lenni; inkább arról, hogy nincs semmi olyan a világon, amivel kapcsolatban konkrétnak kézzelfoghatónak kéne lenni. Túlzás nélkül állíthatom, hogy -a régebbi dalaim nem szóltak Semmiről. Az újabbak ugyanerről a semmiről szólnak, csak valami nagyobb dolognak a részeként tekintve, amit hívhatunk esetleg úgy, hogy sehol. De ez mind nagyon erőltetett.
Mindenesetre én tudom, hogy kábé miről szólnak a dalaim kábé?
Hát valamelyik kábé négy perc; valamelyik,...
Tovább
Fülszöveg
„A dalok arról szóltak, amit ereztem és láttam. Soha nem folyt bele például az, amit ütemesen kiokádtam, a hányás nem romantikus.
Azt gondoltam, hogy a daloknak romantikusnak kell lenniük és nem akartam semmi olyat se énekelni, ami túl általános az általános dolgokból hiányzik az időérzet. Semelyikünknek sincs időérzéke; ez egy dimenziós probléma. Konkrét és kézzelfogható bárki tud le az mindig könnyen ment.
A világ vezetői a könnyebb utat választják. nem arról van szó, hogy olyan nehéz volna általánosnak és kevésbé kézzelfoghatónak lenni; inkább arról, hogy nincs semmi olyan a világon, amivel kapcsolatban konkrétnak kézzelfoghatónak kéne lenni. Túlzás nélkül állíthatom, hogy -a régebbi dalaim nem szóltak Semmiről. Az újabbak ugyanerről a semmiről szólnak, csak valami nagyobb dolognak a részeként tekintve, amit hívhatunk esetleg úgy, hogy sehol. De ez mind nagyon erőltetett.
Mindenesetre én tudom, hogy kábé miről szólnak a dalaim kábé?
Hát valamelyik kábé négy perc; valamelyik, őt, de, ha hiszi, ha nem, van kábé tizenegy perces is."
A messzi középnyugatról származó fiú New York bohémnegyedén, greenwich village-en keresztül jutott el a világhírig és addig, hogy manapság már a zenei élet meghatározd egyéniségeként tekintsenek rá.
Örökös nyughatatlansága révén jutott el New Yorkba, és döbbentette meg rajongóit később, 1965-ben azzal, hogy „egy szál" gitárját lecserélte egy elektromos hangszereken játszó kísérő zenekarra. Mindig valami ujjal lepte meg közönségét; készített vitatható színvonalú filmeket, vezetett rádióműsort, de volt megtért keresztény, majd megtért zsidó is. A hatvanas években hosszú időre szinte teljesen eltűnt az emberek szeme elől, viszont immár több mint húsz éve szüntelenül tart a „soha véget nem érd turné". Az örök változás azonban itt is jelen van, hiszen folyton másképp és más hangszereléssel énekli dalait. egyesek szerint nem is tud énekelni, de abban szinte mindenki egyetért, hogy minden idők egyik legnagyobb dalköltője. A RQLLING STONE magazin százas listáján, amelyen minden idők legnagyszerűbb zenészeit gyűjtötték össze, a második helyre, mindjárt a Beatles mögé került.
Vissza