Fülszöveg
Debra Ginsberg, egy rendkívüli beszámoló egy speciális bánásmódot igénylő gyermek felneveléséről és iskoláztatásáról. Iskolakezdéskor fiát Blaze-t egy speciális osztályba tették, mert nem felelt meg a hagyományos osztály osztályfőnökének magatartásbeli elvárásainak. Ahhoz, hogy a gyermek speciális oktatásban részesüljön speciális diagnózisra volt szükség. Az iskola vezetése Blaze első iskola előkészítős napjai alapján a gyenge beszéd és nyelvi kifejezőkészség címkét választotta. A vizsgálatoknak való ellenállása miatt kapta ezt a kategóriát, és az idő előre haladtával egy sor egymásnak ellenmondó címkét ragasztottak rá: autisztikus, átlagon felüli intelligenciával, excentrikus, tartós figyelemre képtelen hiperaktív, és tehetséges manipulátor. Ginsberg, mint egyszerű szülő, a család háttértámogatásával sok időt és energiát fektetett Blaze nevelésébe, vizsgáltatta, utánaolvasott a diagnózisoknak, és a kezeléseknek. Támogatta gyermekét az általános iskolában a segítőkész vagy épp...
Tovább
Fülszöveg
Debra Ginsberg, egy rendkívüli beszámoló egy speciális bánásmódot igénylő gyermek felneveléséről és iskoláztatásáról. Iskolakezdéskor fiát Blaze-t egy speciális osztályba tették, mert nem felelt meg a hagyományos osztály osztályfőnökének magatartásbeli elvárásainak. Ahhoz, hogy a gyermek speciális oktatásban részesüljön speciális diagnózisra volt szükség. Az iskola vezetése Blaze első iskola előkészítős napjai alapján a gyenge beszéd és nyelvi kifejezőkészség címkét választotta. A vizsgálatoknak való ellenállása miatt kapta ezt a kategóriát, és az idő előre haladtával egy sor egymásnak ellenmondó címkét ragasztottak rá: autisztikus, átlagon felüli intelligenciával, excentrikus, tartós figyelemre képtelen hiperaktív, és tehetséges manipulátor. Ginsberg, mint egyszerű szülő, a család háttértámogatásával sok időt és energiát fektetett Blaze nevelésébe, vizsgáltatta, utánaolvasott a diagnózisoknak, és a kezeléseknek. Támogatta gyermekét az általános iskolában a segítőkész vagy épp ellenséges tanárokkal való kapcsolataiban. Feláldozta íróként induló karrierjét, hogy minél többet lehessen együtt Blaze-zel, munkát vállalat a gyermek iskolájában, időszakonként otthon tanította, és bevette a gyermek gyógyszeré is, hogy tudja, milyen hatása van.
Ginsberg gyakorlottan írja le az összes zavart, haragot, félelmet, szégyent, aggodalmat, szeretetet és örömet, melyet a gyermek egyedülálló tehetsége és problémái miatt átélt. Leírja a nyilvános iskolák általános oktatási rendszerét, amely sokkal jobban foglalkozik a hagyományos tesztek értékelésével, mint azzal, hogy felfedezze és szolgálja a tanulók különböző belső képességét, tehetségét és szükségletét.
A könyv egy szokatlan és elbűvölő memoár, amely megcáfol sok közkeletű véleményt az egyedülálló anyákról, a speciális nevelést igénylő gyermekekről, a szakemberekről, és Amerika nyilvános iskoláiról.
Vissza