Előszó | 5 |
Balesetmegelőzés a közúti közlekedésben | 7 |
A közúti közlekedési balesetek alakulása hazánkban | 7 |
A közúti közlekedés biztonsága és a szocialista balesetvédelem | 16 |
A gépjárművezetés biztonságának személyi feltételei | 20 |
A vezetésbiztonság lélektana | 20 |
A vezetésbiztonság egészségügyi feltételei | 27 |
A vezetésbiztonság és az alkoholizmus | 27 |
A vezetésbiztonság és a jó látás | 35 |
A vezetésbiztonság és a gyógyszerfogyasztás | 46 |
A vezetésbiztonság és az életmód | 48 |
A vezetésbiztonság és az életkor | 52 |
A gépjárműben utazó személyek hatása a vezetés biztonságára | 57 |
A gépjárművezetés biztonságának tárgyi feltételei | 62 |
A gépjármű korának, állapotának, elhasználódási mértékének hatása a vezetés biztonságára | 62 |
A gépjármű belső kiképzésének hatása a vezetés biztonságára | 70 |
A belső tér komfortjának és kondicionáltságának hatása a vezetés biztonságára | 70 |
A gépjármű bonyolultságának hatása a vezetés biztonságára | 83 |
A gépjármű teljesítményének és a hajtás helyének hatása a vezetés biztonságára | 89 |
A gumiabroncsok állapotának hatása a vezetés biztonságára | 96 |
A közút hatása a vezetés biztonságára | 113 |
Természeti tényezők hatása a vezetés biztonságára | 136 |
Vezetés síkos úton | 136 |
Vezetés ködben | 140 |
Vezetés éjszaka | 142 |
Vezetés nappal szemben | 145 |
A szél hatása a vezetés biztonságára | 145 |
A gépjárművezetés és a villámveszély | 148 |
A frontátvonulások hatása a biztonságos vezetésre | 150 |
A közúti gépjárművek biztonságos kormányzása | 157 |
A kormánymű általános elrendezése | 157 |
A kormányzott kerekek beállítása | 161 |
Biztos és bizonytalan irányítás | 163 |
A kerülés és az előzés biztonsága | 168 |
Biztonságos kanyarodás | 176 |
Biztonságos vontatás | 179 |
A gépjárműfékezés biztonsága | 181 |
A biztonságos fékezés feltételei | 181 |
A gépjármű mozgásai fékezéskor | 181 |
A súrlódás hatása a fékezés biztonságára | 185 |
Biztonságos fékezés lejtőn, emelkedőn | 194 |
Fékezés nagy sebességről | 197 |
Fékezés síkos úton | 199 |
Fékezés kanyarban | 201 |
Baleset hatása emberre és járműre | 204 |
A lassulás és a fékút jelentősége | 204 |
A gépjármű belső kiképzésének hatása a baleset kimenetelére | 211 |
A biztonsági üveg jelentősége | 211 |
A biztonsági öv jelentősége | 213 |
Az ütközés jellegének hatása a balesetre | 217 |
A gépjármű segédberendezéseinek hatása a balesetre | 230 |
A gépjárművek jelzőlámpái és a biztonságos vezetés | 230 |
A visszapillantó tükör | 231 |
A bukósisak szerepe | 232 |
Várható irányzatok a közlekedésbiztonság fejlesztése terén | 234 |
A közúti forgalom növekedése világszerte | 234 |
A járműfékek fejlesztésének mai szempontjai | 237 |
A hagyományos fékek hátrányai | 237 |
Kerékblokkolásgátló szerkezetek | 239 |
Lassítófékek | 243 |
Tárcsafékek | 245 |
Az utak menetbiztonságának növelése | 246 |
A motorizálás hatása a mindennapi életre | 251 |
A gépjárművek által okozott szennyező anyagok | 251 |
A gépjárművek által okozott zaj | 254 |
Elsősegélynyújtás közlekedési balesetek során | 256 |
Elsősegélydoboz tartalma és rendeltetése | 256 |
A mesterséges élesztés új módja | 257 |
A közlekedési balesetek alkalmával bekövetkezett sokkos állapot | 261 |
Mentés égő gépkocsiból | 261 |
Mentés felborult és deformálódott gépkocsiból | 264 |
Felhasznált irodalom | 266 |