A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

"A diri" - Az iskolaigazgató munkájának titkai

Kezdő és nem kezdő vezetőknek

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 79 oldal
Sorozatcím: A Budapesti Nevelő Kiskönyvtára
Kötetszám: 1
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 12 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A szerző által alapított Szeniorok Alkotó Körének tagjai: Dr. Bernáth Lászlóné (Lia), Gergely András, néhai Hegedűs Oszkárné (Mariann), Dr. Kovácsné dr. Papp Mária, Dr. Majoros Anna és Rónai... Tovább

Előszó

A szerző által alapított Szeniorok Alkotó Körének tagjai: Dr. Bernáth Lászlóné (Lia), Gergely András, néhai Hegedűs Oszkárné (Mariann), Dr. Kovácsné dr. Papp Mária, Dr. Majoros Anna és Rónai Miklós. Az ő véleményükkel és tapasztalataikkal gazdagodott e könyv tartalma. Valamennyien gyakorló, vagy friss nyugdíjas iskolaigazgatók. Az alkotó kör tagjai aktívan részt vettek az egyes témák kidolgozásában. Köszönet nekik és a Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézetnek a könyv megjelenéséhez nyújtott támogatásért! Vissza

Tartalom

Bevezető 5
I. Visszatekintés: az igazgató irányító szerepének kialakulása 6
1. A vezetési elvek és útmutatások tartalmának fejődése
(forrásgyűjtemény) 7
2. A feladatkörök bővülése (forrásgyűjtemény) 11
3. Státusz és presztízs 16
II. Az ezredforduló új kihívásai 18
III. Igazgató a mai iskolában 20
IV. A vezető személyi alkalmassága - vezetői típusok 23
1. Tipikus mintázatok 23
2. Az én-központúság vadhajtásai 34
V. Az igazgatóvá válás folyamatát befolyásoló tényezők, döntések és konfliktusok 36
1. A kinevezés, a megbízás optimális személyi feltételei 36
2. Miért nem vonzó ma az igazgatói szerep? 38
3. Kapcsolat a fenntartóval 39
Az ideális együttműködés 39
Nehezen feloldható konfliktushelyzetek 40
Néhány ötlet a megoldáshoz 40
4. A gazdálkodás útvesztői 41
5. Együttműködés a vezetőtársakkal 44
6. Konfliktusok a tantestületben 46
VI. Belső ellenőrzés, fejlesztő értékelés 48
1. Tájékozódó módszerek 48
Tájékozódó óralátogatás 48
Dokumentumelemzés 49
2. Támogató, hatékonyságot növelő módszerek 49
Tematikus óralátogatás 49
Tanácsadás 51
3. Szempontok a tanulásirányítás megfigyeléséhez 53
4. Ötletek a szakmai ellenőrzések tervezéséhez 54
VII. Az igazgató szerepei 57
1. Kitüntetett szerepkörök 57
2. Példák igazgatói beszámolókból 59
3. Az intézmény képviselete a szülők körében 62
Iskolai ünnepélyeken szülői jelenléttel 62
Megbeszélés szülői csoportokkal 64
Iskolai szintű szülői értekezletek tartása 65
4. Külföldi kapcsolatok építése 65
VIII. Ötlettár nevelési értekezletekhez 67
1. téma: Találjunk választ a tanulók kérdéseire! 67
2. téma: A tanítás-tanulás hatékonyságát növelő módszerek 72
3. téma: Az iskolai demokrácia helyzete és fejlesztésének feladatai 75
Irodalomjegyzék 79

Bíró Ibolya

Bíró Ibolya műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Bíró Ibolya könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem