1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Biológiai módszertani füzetek IX.

A természetrajz-oktatás vázlatos története 1707-1944

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Kar
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 63 oldal
Sorozatcím: Biológiai módszertani füzetek
Kötetszám: 9
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 500 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Napirenden van az új tanterv bevezetése. Célszerű ilyenkor feltárni, elemezni a természetrajz-oktatás történetének néhány fontosabb eredményét. Egy új tartalmi és módszertani korszerűsítésnél,... Tovább

Előszó

Napirenden van az új tanterv bevezetése. Célszerű ilyenkor feltárni, elemezni a természetrajz-oktatás történetének néhány fontosabb eredményét. Egy új tartalmi és módszertani korszerűsítésnél, amely az új tanterv természetes velejárója, mindig tanulságos a múlt eredményeiből kiindulnunk. A tantárgytörténeti adatok között ugyanis kétségtelenül lesznek olyan vonatkozások is, amelyek ma is hasznosíthatók. Ezek mellett találkozni fogunk a mai szempontok alapján már elavult nézetekkel is. Ezek megvizsgálása sem haszontalan. A ma eredményei sokszor a múlt tévedéseinek a felismerésére épülnek. Közismert törvényszerűség, hogy a tudomány folytonos tévedések során halad előbbre. Ez érvényes a tanítás tartalmára és módszerére is.
A természetrajz-oktatás tanulmányozását több szempont figyelembevételével végezzük. Feltárjuk, hogy a biológiai tudományok eredményeiből mit és hogyan vett át az iskola. A tudományos fejlődésével hogyan alakult a természetrajz-oktatás tartalma és módszere. Megvizsgáljuk néhány pedagógiai elmélet és a természetrajz-oktatás kölcsönhatását is. Az itt vázolt befolyásoló tényezők alapján jellemezzük az adott korban az ismeretszerzés módját. Az ismereteket alapvető logikai szerkezetükben igyekszünk megragadni. Bemutatjuk a megismerést szolgáló tevékenységek, műveletek jellemzőit. A természetrajz-oktatást egy olyan folyamatnak tekintjük, amelyet a társadalom fejlődésének a feladatai határozták meg.
Célszerűnek látjuk, hogy a természetrajz-oktatás történetét Linné működésétől kezdjük. A mai helyzet megértéséhez ez elegendőnek látszik. Biológia tudományról szerintünk ettől az időponttól beszélhetünk. Linnével kezdődően nemcsak a biológiai tudományok, hanem a kétségtelen hatásuk következtében az iskolai természetrajz-oktatás fejlődését is nyomon lehet követni. Vissza

Dr. Kacsur István

Dr. Kacsur István műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Kacsur István könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem