1.060.427

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Művelődésügyünk 27.

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
Pedagógiai tudományos üléseink
A Magyar Pedagógiai Társaság Bács-Kiskun megyei tagozata, a Megyei Tanács V. B. Művelődésügyi Osztálya és a Pedagógusok Szakszervezete megyei bizottsága... Tovább

Előszó

Részlet:
Pedagógiai tudományos üléseink
A Magyar Pedagógiai Társaság Bács-Kiskun megyei tagozata, a Megyei Tanács V. B. Művelődésügyi Osztálya és a Pedagógusok Szakszervezete megyei bizottsága közreműködésével 1976. október-7én immár hetedik alkalommal rendezte meg hagyományos évi pedagógiai tudományos ülését. A tanácskozás az országos törekvések tükrében számbavette a természettudományos nevelés fejlesztése érdekében folytatott pedagógiai törekvéseket. Az előadások és korreferátumok az elmélet és gyakorlat egységét tükrözték, hogy minél nagyobb segítséget adhassanak megyénk pedagógusainak. A Magyar Pedagógiai Társaság törekvéseiről dr. Major Imre megyei elnökhelyettes tartott megnyitót. A központi referátum a természettudományos nevelés 20. századvégi feladatait körvonalazta, kiemelve a korszerű természettudományos világkép kialakításának fontosságát. Tövis Ferencné óvónőképző intézeti igazgatóhelyettes az óvodáskorú gyermekek természettudományos tapasztalatszerzéséről, Bilekov Lászlóné szakfelügyelő a 6-10 éves gyermekek komplex természettudományos nevelésének kísérletéről, dr. Vass-Eysen Ervinné tanár az általános iskola felső tagozatán folyó természettudományos gondolkodás fejlesztéséről, s dr. Fodor István tanár a természettudományos tárgyak középiskolai fakultatív oktatásban betöltött szerepéről korreferált. Az előadást és a korreferátumokat vita követte.
A nyolcadik pedagógiai tudományos ülés megrendezésére 1977. október 12-én került sor. Témája: a személyiség központi szerepe a nevelés folyamatában. Bevezetőként Katanics Sándor, az MSZMP megyei bizottságának titkára a tudománypolitikai irányelvek érvényesüléséről tartott előadást. Dr. Petrikás Árpád tanszékvezető egyetemi docens referátumában részletesen szólt a személyiségnek a társadalom életében betöltött szerepéről, a személyiség bonyolult struktúrális felépítéséről, valamint a személyiség kialakulásáról és fejlődéséről. Az ülésen dr. Szvétek Sándor kollégiumi igazgató a nevelési folyamat értékátszármaztató szerepéről, dr. Fekete Bertalan főiskolai adjunktus a világnézeti és etikai nevelésnek a pedagógusképzésben érvényesülő integráló hatásáról, dr. Zakar András egyetemi adjunktus a pályaorientáció személyiségformáló szerepéről és dr. Csanádi Lajosné kollégiumi igazgató a személyiség megismerésének módszereiről tartott korreferátumot. Dr. Simon Gyula, a Magyar Pedagógiai Társaság főtitkára az ülés zárszavában a társaság 10 éves működését méltatta. Vissza

Tartalom

Pedagógiai tudományos üléseink 7
Tövis Ferencné
Az óvodáskorú gyermekek tapasztalatszerzése a természeti és társadalmi környezetből 9
Bilekov Lászlóné
A 6-10 éves gyermekek komplex természettudományos nevelésének kísérlete 14
Dr. Vass Eysen Ervinné
A természettudományos gondolkodás fejlesztése az általános iskola felső tagozatában 23
Dr. Fodor István
Kísérletekről 26
Dr. Petrikás Árpád
A személyiség központi szerepe a nevelés folyamatában 32
Dr. Szvétek Sándor
Az értékek szerepe a személyiség integrálódásában 50
Dr. Fekete Bertalan
A világnézeti és etikai nevelés integráló szerepe a pedagógusképzésben 67
Dr. Zakar András
A pályaorientáció személyiségformáló szerepe 73
Dr. Csanádi Lajosné
A személyiség megismerésének módszerei 79-87
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Művelődésügyünk 27. Művelődésügyünk 27.

A borító javított.

Állapot:
840 ,-Ft
4 pont kapható
Kosárba