Előszó
Myoken Zen-mester
Ügyes módszerek
Az egyik legelső dolog, melyre emlékszem Zen utamról, az a nagy hangsúly, melyet Deshimaru mester a bódhiszattva (a felébredésért való lény) ideálra fektetett....
Tovább
Előszó
Myoken Zen-mester
Ügyes módszerek
Az egyik legelső dolog, melyre emlékszem Zen utamról, az a nagy hangsúly, melyet Deshimaru mester a bódhiszattva (a felébredésért való lény) ideálra fektetett. Azoktól különbözően, akik azért gyakorolnak, hogy fejlesszék önmagukat, vagy akár elérjenek egyfajta felébredést, a bódhiszattva gyakorlását minden érző lény megmentésének fogadalmára alapozza. Elhalasztja saját végső megszabadulását, amíg egy lény is létezik, akit meg kell menteni, vagy fel kell ébreszteni.
„A lények megszámlálhatatlanok, fogadom, hogy mind megmentem."
Ezt a fogadalmat a gyakorlók minden zazen után elismétlik. A közönséges tudatosság számára ez teljesen megvalósíthatatlannak, irreálisnak tűnik. Hogyan alapozzuk a gyakorlásunkat egy lehetetlen fogadalomra? Megvalósítása a legeslegelejétől bukásra van ítélve, egyetlen ember sem rendelkezik ilyen képességekkel. De pontosan azért, mert ez egy fogadalom, nem pedig egy emberi kívánság, ez nem a közönséges tudatosságból származik. Az egyénileg értelmezett emberi eszközökkel megvalósíthatatlan, közvetlenül a forrásból fakad, a transzcendensből.
A Big Mind eljárás, melyet Genpo Roshi fejlesztett ki, egy mesteri ügyes módszer, mely lehetővé teszi mindazoknak, akiknek még nincs meg ez a tapasztalatuk, hogy hozzáférjenek ehhez a forráshoz, hogy szert tegyenek első tapasztalatukra egy megemelkedett tudatosság szinten, és belépjenek a transzcendensbe.
Vissza