1.060.471

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Bicskétől Székesfehérvárig vasúton

Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Magyar Államvasutak
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 56 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A kiadvány címe sajnos már csak a múltat idézi. Tizenkét évvel ezelőtti felszámolása az akkori időkre jellemző szúk látókörű és a helyi közösségek érdekeit figyelmen kívül hagyó döntés következménye volt. Azóta az enyészet gyorsuló ütemben eszi a megmaradt vasúti értékeket, egyre többen ébrednek rá arra, hogy a Bicske és Székes fehére ár közötti települések - szép fekvésük, az olt élő emberek értékes munkája eredményeként - gyorsan fejlődtek, a vasút megszüntetésével viszont óriási hátrányba kerültek. Amikor ez a vonal épült, a közélet meghatározó személyiségei előtt világos volt, hogy a gazdasági fejlődés nem valósulhat meg a vasutak fejlesztése nélkül. Most is hasonló helyzetben vagyunk, csupán az okozati viszonyok lettek áttételesebbek. Ma a környezet káros szennyezése, az energia gondok, a biztonsági követelmények és az értékes teridetek pazarlása kényszerítik ki a vasutak fejlesztését. Gazdasági helyzetünkből fakadó tény, hogy a vonal közforgalmú vasúttá fejlesztésére nem jut... Tovább

Fülszöveg

A kiadvány címe sajnos már csak a múltat idézi. Tizenkét évvel ezelőtti felszámolása az akkori időkre jellemző szúk látókörű és a helyi közösségek érdekeit figyelmen kívül hagyó döntés következménye volt. Azóta az enyészet gyorsuló ütemben eszi a megmaradt vasúti értékeket, egyre többen ébrednek rá arra, hogy a Bicske és Székes fehére ár közötti települések - szép fekvésük, az olt élő emberek értékes munkája eredményeként - gyorsan fejlődtek, a vasút megszüntetésével viszont óriási hátrányba kerültek. Amikor ez a vonal épült, a közélet meghatározó személyiségei előtt világos volt, hogy a gazdasági fejlődés nem valósulhat meg a vasutak fejlesztése nélkül. Most is hasonló helyzetben vagyunk, csupán az okozati viszonyok lettek áttételesebbek. Ma a környezet káros szennyezése, az energia gondok, a biztonsági követelmények és az értékes teridetek pazarlása kényszerítik ki a vasutak fejlesztését. Gazdasági helyzetünkből fakadó tény, hogy a vonal közforgalmú vasúttá fejlesztésére nem jut anyagi erőinkből, de mentsük meg, ami menthető! Székesfehérvár-Lovasberény között a pálya jó. A további szakasz „turistasebességre" járhatóvá lehető, a századforduló hangulatát idéző állomások, a szükséges műszaki berendezések felújíthatók, korhű járműveink vannak. Kérem Önöket olvassák el a kiadványt. Látogassanak el erre a dimbesdombos, erdős-bokros tájra. Nézzék meg a régmúlt korokat idéző műemlékeket. Élvezzék az itt élő emberek vendégszeretetét. Bízom benne, hogy lesznek olyanok Önök között, akik meglátják azokat a lehetőségeket, megbúvó értékeket itt a Váli-medencében, amelyek egy kis munkával, befektetéssel, fantáziával üzleti sikerré kovácsolhatok. Abban bízva ajánlom figyelmükbe a kötetet, hogy címét mielőbb jelenidőben alkalmazhatjuk. Vissza

Tartalom

Ajánlás (Bicskétől Székesfehérvárig vasúton) 5-6
Vasútvonal épült 7-9
Bicske 10-13
Felcsút 14-16
Alcsútdoboz 17-21
Vértesboglár 22-23
Csákvár 24-27
Vértesacsa 28-30
Lovasberény 31-35
Pátka 36-37
Pákozd 38-41
Székesfehérvár 42-47
Információk 48-56
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem