1.045.565

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Bevezetés az individuálpszichológiai pedagógiába

Adler elmélete a nevelés gyakorlatában

Szerző
Fordító
Lektor

Kiadó: Animula Egyesület
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 88 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 14 cm
ISBN: 963-408-079-0
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Ez a könyv hazánkban először teszi lehetővé a neveléssel foglalkozók - szülők és pedagógusok - számára a mélylélektan ezen egyik fő irányzatának, elméletének és gyakorlatának a megismerését. A szerző a Svájci Individuálpszichológiai Társaság tudományos bizottságának elnöke, aki disszertációját az adleri elmélet pedagógiai perspektíváiról írta, s ugyanerről vezet szemináriumot a leendő pedagógusoknak. Könyvében olyan aktuális témákkal foglalkozik, mint az agresszivitás vagy az elkényeztetés - ez magyar viszonylatban is a legfőbb nevelési problémák közé tartoznak. A problémák okainak feltárása mellett konkrét útmutatásokat is ad a nevelési hibák kijavítására az adleri tanítás szellemében.

Tartalom

Előszó5
Bevezető és koncepció7
Az Adler-féle individuálpszichológia óvodai és iskolai jelentősége
Adler Alfréd emberképe13
Adler emberképének pedagógiai következményei az óvoda és iskola számára17
Adler individuálpszichológiájának pedagógiai jelentősége
Mit tanulhatunk Adlertől?23
A rossz teljesítmények nem feltétlenül a gyenge képességek következményei24
A nevelői személyiség fejlesztésének fontossága26
Előbb önnevelés - aztán nevelés27
A "nehéz" gyermekek lelki nyomorúságáról28
Hogyan lett jó tanuló a rendbontó Max30
Az óvoda és a szülők együttműködésének történetéről - különös tekintettel a mélylélektani-individuálpszichológiai perspetívákra
A téma indoklása32
Bevezetés32
Visszapillantás a 19. századba: kisdediskolák és kisdedóvóintézmények 1850-ben33
A szülők szerepe Friedrich Fröbelnél34
A pszichológia fejlődése a 20. században35
Sigmund Freud, a pszichoanalízis megalkotója35
Alfred Adler, a szülői tanácsadás úttörője36
A fokozatos/szakaszos gyermeki fejlődés elméletei (1930-1960) és cáfolatuk38
Záró gondolatok individuálpszichológiai nézőpontból39
Oblomov dédunokái? A szülő ház, az óvoda és iskola kényeztető nevelési stílusának pedagógiai mérlegelése
Milyen életkortól lehet egy gyermeket elkényeztetni?41
Az elkényeztetés lehetséges következményeiről42
Összefüggés a kényeztető nevelés és a szülők személyisége között45
Növekedett-e a kényeztető nevelés veszélye az utóbbi években?46
Két állásfoglalás a pedagógiai gyakorlatból48
Pedagógiai következtetések az óvodák, iskolák és a társadalom számára49
Tanulságok egy jóléti társadalom számára52
Hogyan bánjunk az elkényeztetett gyermekekkel?
Az elkényeztetés megnyilvánulása az óvodáskorban53
Vannak-e másféle megnyilvánulásai is az elkényeztetésnek? S ha igen, hogyan ismerhetők fel?55
Mit tegyünk, ha felismertük az elkényeztetést?56
"A rendzavaró Max". Alfons Simon esetelemzése
Alfons Simon személyéről57
Max - az eset története59
A pillanatnyi helyzetkép60
Az előtörténet61
Az út71
Visszapillantás84
Adler Alfréd élete és működése86
Irodalom87

Jürg Rüedi

Jürg Rüedi műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Jürg Rüedi könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem