kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Animula Egyesület |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 88 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 19 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-408-079-0 |
Előszó | 5 |
Bevezető és koncepció | 7 |
Az Adler-féle individuálpszichológia óvodai és iskolai jelentősége | |
Adler Alfréd emberképe | 13 |
Adler emberképének pedagógiai következményei az óvoda és iskola számára | 17 |
Adler individuálpszichológiájának pedagógiai jelentősége | |
Mit tanulhatunk Adlertől? | 23 |
A rossz teljesítmények nem feltétlenül a gyenge képességek következményei | 24 |
A nevelői személyiség fejlesztésének fontossága | 26 |
Előbb önnevelés - aztán nevelés | 27 |
A "nehéz" gyermekek lelki nyomorúságáról | 28 |
Hogyan lett jó tanuló a rendbontó Max | 30 |
Az óvoda és a szülők együttműködésének történetéről - különös tekintettel a mélylélektani-individuálpszichológiai perspetívákra | |
A téma indoklása | 32 |
Bevezetés | 32 |
Visszapillantás a 19. századba: kisdediskolák és kisdedóvóintézmények 1850-ben | 33 |
A szülők szerepe Friedrich Fröbelnél | 34 |
A pszichológia fejlődése a 20. században | 35 |
Sigmund Freud, a pszichoanalízis megalkotója | 35 |
Alfred Adler, a szülői tanácsadás úttörője | 36 |
A fokozatos/szakaszos gyermeki fejlődés elméletei (1930-1960) és cáfolatuk | 38 |
Záró gondolatok individuálpszichológiai nézőpontból | 39 |
Oblomov dédunokái? A szülő ház, az óvoda és iskola kényeztető nevelési stílusának pedagógiai mérlegelése | |
Milyen életkortól lehet egy gyermeket elkényeztetni? | 41 |
Az elkényeztetés lehetséges következményeiről | 42 |
Összefüggés a kényeztető nevelés és a szülők személyisége között | 45 |
Növekedett-e a kényeztető nevelés veszélye az utóbbi években? | 46 |
Két állásfoglalás a pedagógiai gyakorlatból | 48 |
Pedagógiai következtetések az óvodák, iskolák és a társadalom számára | 49 |
Tanulságok egy jóléti társadalom számára | 52 |
Hogyan bánjunk az elkényeztetett gyermekekkel? | |
Az elkényeztetés megnyilvánulása az óvodáskorban | 53 |
Vannak-e másféle megnyilvánulásai is az elkényeztetésnek? S ha igen, hogyan ismerhetők fel? | 55 |
Mit tegyünk, ha felismertük az elkényeztetést? | 56 |
"A rendzavaró Max". Alfons Simon esetelemzése | |
Alfons Simon személyéről | 57 |
Max - az eset története | 59 |
A pillanatnyi helyzetkép | 60 |
Az előtörténet | 61 |
Az út | 71 |
Visszapillantás | 84 |
Adler Alfréd élete és működése | 86 |
Irodalom | 87 |