A fogyatékosok intézményrendszere | 70 |
Az intézményrendszer felépítése | 7 |
Egészségügyi gyermekotthonok | 9 |
Gyógypedagógiai intézmények | 11 |
Értelmi fogyatékosok intézményei | 13 |
A súlyosan és halmozottan sérült mozgásfogyatékos gyermekek intézményes ellátásának hazai helyzete | 14 |
Az értelmi fogyatékos gyermek a gyermekközösségben | 17 |
Az egészséges gyermekek bölcsődéje és az értelmi fogyatékos gyermek | 17 |
Az óvodai gyermekközösségek | 18 |
A fogyatékos gyermekek nevelését elátó óvodák | 18 |
Az egészséges gyermekek óvodai közössége és az értelmi fogyatékos gyermek | 19 |
Az iskolában | 26 |
Az enyhe fokban sérült értelmi fogyatékos tanulókat nevelő általános iskola (EÁI a továbbiakban) célja, szerepe, feladatai | 28 |
Az EÁI célja | 28 |
Az EÁI szerepe, feladatai | 29 |
Az enyhe fokban sérült értelmi fogyatékos tanulókat nevelő általános iskolára előkészítés célja, feladatai és általános elvi kérdései | 32 |
A debilisek gondolkodásának és beszédének kapcsolata | 35 |
Az elvonatkoztatás és a fogalmi általánosítás néhány jellemvonása debiliseknél | 37 |
A magyar nyelv és irodalom célja és feladatai | 40 |
Kérdések az olvasásnevelésben | 43 |
Az olvasás tanítása és a szövegértés fejlesztése az 1-2. osztályban | 46 |
A matematika tanításának célja és feladatai | 49 |
A középsúlyos értelmi fogyatékos gyerekek óvodai nevelésének célja és feladatai | 51 |
A középsúlyos értelmi fogyatékosok általános iskolájának és nevelőottonok célja, feladatai | 55 |
A nevelési alapelvek és feladatok | 57 |
A nevelés korrekciós jellege | 57 |
Az egyéni bánásmód kitüntetett szerepe a közösségben | 60 |
A tudatosság és tervszerűség elve | 61 |
A nevelő hatások egységének elve | 65 |
A nevelési feladatok módosulása | 66 |
A nevelés módszerei | 67 |
A nevelési módszerek sajátosságai | 67 |
A követelés módszerei | 68 |
A meggyőzés módszerei | 76 |
A gyakorlás módszere és eszközei, a szoktatás | 79 |
Oktatómunka a foglalkoztató iskolában | 81 |
Az oktatómunka sajátosságai | 81 |
A tanítási-tanulási folyamat | 87 |
Az oktatás értelmezése az imbecillisek pedagógiájában | 87 |
A középsúlyos értelmi fogyatékosok általános iskolájában folyó iskolai tanítási-tanulási folyamat sajátosságai | 88 |
Az oktatás alapelvei | 90 |
A tanítás tartalma | 95 |
Az imbecillisek tanulásának néhány általános sajátossága | 100 |
Különböző életkorok jellegzetes játékai | 104 |
Játékfajták | 107 |
A játék szerepe az imbecillis gyermek fejlődésében | 115 |
A munkára nevelés | 118 |
A munkára nevelés tartalma | 119 |
A munkára nevelés korrekciós jellege | 121 |
A munkára nevelés részei | 121 |
Munkára nevelés a nevelőotthonban | 122 |
Munkára nevelés a családban | 123 |
Új törekvések: normalizáció, integráció | 124 |
A normalizációs elv tartalma | 129 |
A szocializáció színterei, fontossága | 130 |
A szocializációt lehetővé tevő tényezők | 132 |
Kisgyermekkor és szocializáció | 132 |
Iskoláskor és szocializáció | 133 |
Felnőttkor és szocializáció | 134 |
A család szerepe a szocializációban | 134 |
Kortársi csoportok és szocializáció | 135 |
Társadalmi intézmények és szocializáció | 136 |
A szocializációs folyamat hatása és eredménye | 137 |
Hospitalizációs ártalmak, nevelőotthon | 138 |
A hospitalizációs ártalmak eredete | 138 |
A felnőttnevelés feladatai | 141 |
Felnőttnevelés a munkahelyen | 142 |
A szabadidő felhasználására nevelés | 143 |
A szexuális nevelés | 145 |
A NAT és a gyógypedagógia - Értelmileg akadályozottak fejlesztési perspektívái | 147 |
A kötetbe felvett szemelvények eredeti bibliográfiai adatai | 154 |