1.060.487

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Bevezetés az emberi erőforrások elméletébe

Szerző
Lektor
Pécs
Kiadó: Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Intézet
Kiadás helye: Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 129 oldal
Sorozatcím: Humán szervező (munkaügyi) menedzser
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Különlegesen jó művet tart kezében a kedves olvasó. Gáspár László professzor úr, néhai főnökünk és barátunk újjászerkesztett könyvét, mely a szerző váratlan halála után özvegye dr. Freppán Magdolna... Tovább

Előszó

Különlegesen jó művet tart kezében a kedves olvasó. Gáspár László professzor úr, néhai főnökünk és barátunk újjászerkesztett könyvét, mely a szerző váratlan halála után özvegye dr. Freppán Magdolna értő munkája által nyerte el jelenlegi formáját. A feljegyzések, átírt sorok és oldalak ott sokasodtak a békéscsabai kedves ház elhagyott íróasztalán, és Magda asszony, aki - nemcsak feleség, hanem igazi szellemi partner is volt - tudta, melyik hova tartozik, hová való.
Gáspár László, a XX. század második felének az egyik legjelentősebb hazai iskolateremtő pedagógusa. Elméleti munkássága a szubjektum termelésének problémái köré fonódott. Az emberi erőforrások termelésének a fogalmi körét a legkorszerűbb szemlélettel dolgozta ki, s felfogásmódjával a pécsi egyetemen iskolát teremtett. Gáspár László a nagyszerű elméleti gondolkodó képes volt a teóriát a gyakorlatba is átemelni. Bizonyította ezt a híres, általa vezetett szentlőrinci iskolakísérlet, a kutatópedagógusok és az innovátorok egyetemi képzése.
Élete a nehéz emberek sajátos sorsa volt. Kivételes munkabírású és küzdőképességű ember volt. Tudott és képes volt sokszor újrakezdeni. Békési természete nem ismerte a puha gerincűséget. Ő mindig tudta honnan jött és kifejezte, hova tartozik.
Eredeti módon gondolkodott, mindig tisztán fogalmazott. Kéziratai már a piszkozatírás pillanatában nyomdakészek voltak. Nevelésfilozófiai, általános pedagógiai gondolatai mellett élete utolsó évtizedében az innováció elmélete és a humán tőke problémaköre foglalkoztatta. Gondolkodásmódjából fakadt, hogy a problémát mindig szélesebb társadalomelméleti körben értelmezte, ezzel messze meghaladta a hagyományos és ismert közgazdasági gondolkodásmódot.
Gáspár Tanár Úr mindent elért, amit egy nagyformátumú gondolkodó és tudós tanár elérhetett. Vissza

Tartalom

Előszó 9
I. Általános összefüggések 11
1. Az emberi erőforrások fogalma 11
2. Az emberi erőforrások eredeti felhalmozása 20
3. Az emberi erőforrások újratermelésének helye és szerepe a társadalmi lét újratermelési folyamatában 31
4. Az eleven és a tárgyiasult képességek; az egyén és a társadalmi képességek 40
5. A népesség iskolázottsága és innovációs képessége 45
6. A tudásra alapozott innováció társadalmi, iskolai és egyéni forrásai 52
6.1. A társadalmi tudás mint az iskolai tudás környezete 53
6.1.1. Az iskolai tudás mint a tanítási-tanulási folyamat kimeneti eredménye (outputja) 60
6.1.2. A tanítási-tanulási folyamat bemeneti tényezői (inputjai) 63
6.1.3. A bemeneti tényezők átalakítása kimeneti eredményekké; a tanítási-tanulási folyamaton belüli transzformációk 66
6.1.4. Záró megjegyzések az ismeretrobbanásról, a didaktika forradalmáról 69
II. az emberi erőforrások termelése 71
1. az emberi erőforrásokat termelő folyamatok 71
1.1. A biológiai értelemben vett életképesség termelése 72
1.2. Az emberi fejlődéshez szükséges diszpozíciók termelése 74
1.3. A szociális életképesség termelése 76
1.4. Az általános képességek termelése 79
1.5. A szakirányú speciális képességek termelése 85
1.6. Az életvezetési képességek termelése 88
1.7. A képességek bővített újratermelését szolgáló képességek termelése 90
2. Az emberi erőforrásokat termelő intézmények 92
2.1. A család 93
2.2. - 2.3. A rokonság és a szomszédság 96
2.4. Egészségügyi (egészségvédő és gyógyító) intézmények 97
2.5.-2.7. A „kisdedóvás", a közoktatás, a közép- és felsőfokú szakképzés intézményrendszere 99
2.8. A munkahely 104
2.9. A közművelődési intézmények 104
2.10. A tömegkommunikációs hálózat 105
2.11. A „második" család 105
2.12. A társadalmi szervezetek, mozgalmak 106
3. Az emberi erőforrások termelésével összefüggő
HUMÁNPOLITIKAI FELADATOK 107
III. az emberi erőforrások felhasználása 111
1. Az érett személyiség mint az emberi erők (kifejlesztett képességek) hordozója 111
2. Az emberi erőforrások társadalmi felhasználása 115
3. Az emberi erőforrások felhasználása a szervezetekben 121
Felhasznált irodalom 126

Gáspár László

Gáspár László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Gáspár László könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem