kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Sport |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Vászon |
Oldalszám: | 306 oldal |
Sorozatcím: | Testnevelési Főiskolai Tankönyv |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 25 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-253-035-7 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva. |
Bevezetés és célkitűzés | 7 |
Oktatástechnika, oktatástechnológia pedagógiai technológia, testnevelés, sport | 13 |
"Oktatástechnológia mindig volt" | 23 |
A hatóeszközök négy nemzedéke | 23 |
Néhány történeti példa | 24 |
Oktatástechnológia a testnevelésben és a sportban | 27 |
A sport és testnevelés oktatástechnológiájának legátfogóbb értelmezése | 27 |
Emlékeztető utalások más tanulmányaink oktatástechnológiai jelentőségére | 32 |
Oktatástechnológiai kutatások a testnevelésben és a sportban | 40 |
Mivel hatunk? Mi hat? | 46 |
Problémafelvetés: terminológiai "csatatér" | 46 |
Az oktatási eszközök és az oktatástechnikai eszközök fogalma | 48 |
Az oktatási eszközök rendszerezése | 50 |
Az oktatási eszközök rendszerezése általában | 51 |
Az oktatási eszközök rendszerezése a testnevelés és a sport szemszögéből | 59 |
Oktatási eszközök a testnevelésben és a sportban | 62 |
Hivatkozás más tanulmányainkra | 62 |
Oktatástechnikai eszközök a testnevelés és a sport gyakorlatában | 63 |
Miért? Mi célból használjuk eszközeinket? | 70 |
Illetékes-e az oktatástechnológia a célok világában? | 71 |
A célok konkrét meghatározásának szükségessége az oktatástechnológiában | 75 |
Célszintek, mérhető célok | 77 |
Taxonómiai gondolkodás. Bloom taxonómiája | 80 |
Minden célszférából válasszuk célelemeket! | 81 |
Más taxonómiák és hasznosak! | 82 |
Bloom taxonómiája a sportpszichnológia tükrében | 84 |
A terminális viselkedés szintjén megadott legkonkrétabb mérhető célok lényege (teljesítménycélok | 87 |
Hogyan? Előzetes áttekintés | 93 |
Hogyan hatnak eszközeink! Hatásfolyamatok | 94 |
A tanítási-tanulási hatásfolyamatok egysége és a hatás korszerűsége | 98 |
Az audivizuális hatásfolyamatokról | 99 |
A szemléltetés folyamata | 100 |
A figyelem kiváltása | 107 |
A motivációs hatás | 109 |
Élményi hatás | 110 |
A vizuális hatás. A vizuális kép kialakulásának "hogyanja" | 112 |
A kinesztétikus hatás | 114 |
Hogyan vélnak hatékonnyá eszközeink? | 117 |
A módszer értelmezése az oktatástechnológiában | 117 |
Módszerelvek | 122 |
A munkáltató és a játékos stratégia | 123 |
A tudatformálás stratégiája | 125 |
Az érzelmek, attitűdök fejlesztése és a szerepformálás | 126 |
Módszerelvek az oktatási-oktatástechnikai eszközök szempontjából | 128 |
Rendszerező kiegészítés | 130 |
Az oktatási eszközök hatákonyságának tartalmi feltételei | 131 |
A tartalom korszerűsége | 131 |
Totális hatásra törünk | 131 |
Az oktatási eszköz akkor hatékony, ha általánosabb és legkonkrétabb célfunkcióját egységben látjuk | 132 |
Az oktatási eszköz céirányultsága révén hat | 133 |
Az oktatási eszköz akkor hatékony, ha módsezrtanilag biztosítjuk a visszacsatolás lehetőségét | 133 |
Az oktatási eszköz akkor hatékony, ha a tanító szemléletét teszi szemléletessé | 135 |
Az oktatási eszköz akkor hatékony, ha életkori sajátosságok ismeretében készítik és használják | 136 |
Az oktatási eszközök akkor hatékonyak, ha a tanítási-tanulási folyamat megfelelő helyén alkalmazzuk őket | 137 |
Hogyan válik hatékonnyá a személyiség? | 139 |
"Puszta kézzel eszköztelen? | 139 |
A közvetlen emberi kommunikáció jelenségvilága | 142 |
A tanár és az edző beszéde | 143 |
A sportszakember nem verbális közléslehetőségei a közvetlen kommunikációban | 149 |
Milyen? Értékszempont | 152 |
Az első nemzedék eszközeiből | 158 |
Táblai rajz, táblai vázlat | 158 |
"Papír-ceruza" megoldású eszközök | 162 |
Fénykép, fényképsorozat | 166 |
Mi a fénykép? | 167 |
Miért? Mi célból fényképezzünk? | 168 |
Hogyan? | 169 |
Faliújság | 174 |
Oktatótábla, oktatóalbum, oktatókártya | 175 |
Applikációs eszközök | 181 |
Modellek | 182 |
Tükör | 184 |
A második nemzedék eszközeiből | 186 |
Könyv, újság, folyóirat | 186 |
Tesztek, feladatlapok | 189 |
Sokszorosító, másoló gépek | 193 |
A harmadik nemzedék eszközeiből | 195 |
Diavetítés, diaporáma, hangos dia | 195 |
Mi? A diavetítés és eszközei | 196 |
Miért? Diavetítések célfunkciói | 199 |
Hogyan válik hatékonnyá a diavetítés? | 199 |
Írásvetítő | 205 |
Mi az írásvetítő? | 205 |
Miért, hogyan hasznosítsuk az írásvetítőt? | 205 |
Hogyan üzemeltessük az írásvetítőt? | 207 |
Hogyan készítsük az írásvetítő információhordozóit? | 209 |
Epi(da) szkóp | 210 |
Rádió | 211 |
Lemezjátszó | 213 |
Térhangosítás: mikrofon, erősítő, hangfal (hangszóró), gégemikrofon | 214 |
Magnetofon | 218 |
Mi a magnetofon jelentősége, lényege? | 219 |
Miért? | 218 |
A zene és a mozgás cselekvés | 219 |
Szövegfelvételek magnetofonon | 222 |
Jelenségek természetes hangja magnetofonon | 223 |
Hogyan készítsünk magnófelvételt? | 224 |
Zenekomputer | 224 |
Oktatófilmek | 226 |
Mi az oktatófilm? | 227 |
Miért használunk, használjunk oktatófilmet? | 229 |
A hogyan? kérdése az oktatófilmek felhasználásában, készítésében | 234 |
Hogyan hatnak az oktatófilmek? | 234 |
Hogyan, milyen módszerrel válnak a hatákonnyá az oktatófilmek? | 235 |
Hogyan készül az oktatófilm? Hogyan készítsünk oktatófilmet? | 238 |
Milyen az oktatófilm? Az oktatófilmek értékelése | 253 |
Hogyann kezeljük a filmvetítőt? | 253 |
Televízió-képmagnó (video), tévéscope, képlemez, zárt láncú televízió | 255 |
Mi? A televízió-képmagnó eszközegyüttes | 255 |
Miért? Milyen sajátos célok érdekében? | 262 |
Hogyan? A televízió-képmagnó technológiai hasznosításának lehetőségei, módszerei | 263 |
A televízió használatának lehetőségei, módszerei | 263 |
A képmagnó használatának lehetőségei, módszerei, zárt láncú televízió, tévéscope | 266 |
Hogyan készítsünk helyszíni videofelvételt? | 276 |
A negyedik nemzedék eszközeiből | 280 |
Komplex eszközök | 280 |
A kinesztézis eszközeiről | 282 |
Számítógépek | 286 |
A számítógépről általában | 286 |
Mit tud a számítógép? | 287 |
Milyen jó a program? | 290 |
Számítógépes lehetőségek az iskolai testnevelésben | 290 |
A számítógép alkalmazási lehetőségei a sportban | 291 |
A szövegközi feladatok megoldásai | 295 |
Ajánló bibliográfia | 302 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.