Előszó | 7 |
Bevezetés | 9 |
A számítástechnika történeti fejlődésének vázlata | 9 |
Hol tartunk ma, mit várhatunk holnap | 9 |
Korszerű számítógépek | 14 |
A harmadik generációs számítógépek | 14 |
Adatfeldolgozó rendszer kiépítése | 15 |
Az információ formai szerkezete | 17 |
A program végrehajtása | 18 |
Vezérprogram | 18 |
Perifériális egységek | 19 |
Az operációs rendszer fő funkciói | 20 |
Az operációs rendszer fajtái | 21 |
Bevezetés a számítógépek programozásába | 23 |
A program megtervezése | 23 |
A programozás alapfogalmai | 23 |
A program folyamatábrája | 24 |
Adatstruktúrák | 32 |
A számítógépes program készítése | 33 |
Programozási nyelvek | 36 |
Szimulációs nyelvek | 37 |
Interpreter nyelvek | 38 |
Fortran programozási nyelv ismertetése | 39 |
A Fortran nyelv fő szintaktikai elemei | 39 |
Változó és az azonosító fogalma | 40 |
Értéktípusok, számkonstansok | 40 |
Aritmetikai műveletek | 41 |
Aritmetikai műveletek | 2 |
Standard függvények | 42 |
Relációk | 44 |
Logikai kifejezések | 45 |
A Fortran nyelv utasításai | 46 |
Értékadó utasítás | 46 |
Vezérlő utasítások | 47 |
IF utasítás | 48 |
Logiakai IF utasítás | 48 |
Aritmetikai IF utasítás | 48 |
Ciklus utasítás | 49 |
Indexelés változók, tömbök | 49 |
DO utasítás | 49 |
Megálló utasítások | 51 |
A Fortran program szerkezete | 52 |
Specifikáció utsítások | 52 |
EQUVALENCE utasítás | 53 |
DATA utasítás | 53 |
Eljárások | 54 |
RETURN és az END utasítások | 54 |
SUBROUTINE szegmens | 54 |
FUNCTION szegmens | 55 |
Utasításfüggvény | 56 |
Közös adatmezők, COMMON utasítás | 57 |
BLOCK DATA szegmens | 58 |
EXTERNAL utasítás | 58 |
A változó értékének meghatározására vonatkozó szabályok | 58 |
Adatátvitel és utasításai | 59 |
READ és WRITE utasítások | 59 |
Mágnesszalagkezelő utasítások | 60 |
Karakterátvitel | 61 |
Egy egyszerű feladat megoldása FORTRAN nyelven | 65 |
A programfejlesztés korszerű módszerei | 71 |
Az anti-GOTO eretnekség | 73 |
Konkatenáció | 73 |
Szelekció | 74 |
Iteráció | 75 |
Az absztrakció, absztrakt programok, pszeudóutasítások | 76 |
A Chief Programmer Team (CPT) Koncepció | 78 |
Rövid bepillantás a számítástudományba | 80 |
A Turing-gép | 81 |
A Turing-gép megállási problémájának megoldatlansága | 83 |
Függelék | 85 |
Az ALGOL 60 programozási nyelv | 85 |
Azonosítók és számkonstansok | 85 |
Aritmetikai kifejezés | 85 |
Logikai kifejezés | 85 |
Aritmetikai kifejezés | 85 |
Standard függvények | 86 |
Logikai változók és logikai műveletek | 86 |
Relációk | 87 |
Az ALGOL 60 utasításai | 87 |
Deklaráció | 89 |
Globális és lokális változó | 89 |
Kapcsolók | 90 |
Cimkék | 90 |
Magyarázó megjegyzések a programban | 91 |
Eljárások | 91 |
OS/i BASIC interaktív programozási nyelv | 93 |
Az OS/i BASIC utasítás formátuma | 93 |
Azonosító és számkonstans | 93 |
Aritmetikai műveletek | 94 |
Reláció | 94 |
OS/i BASIC függvényei | 94 |
Az OS/i BASIC utasításai | 95 |
Deklaráló utasítás | 96 |
Szubrutinok | 98 |
A felhasználó által definiált függvények | 97 |
Adatmegadás | 98 |
Az INPUT/OUTPUT utasítások | 98 |
Stringek | 99 |
Stringkonvertáló függvények | 100 |
File-rendszer | 101 |
Az OS/i BASIC rendszer parancsai | 102 |