1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Bevezetés a rendszeres pedagógiába

Javaslatok az általános pedagógia rendszeres szemléletmódjának kialakításához

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: Keraban Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 200 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-8146-01-X
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A német nyelvű szakirodalom pillanatnyilag nem szűkölködik olyan kiadványokban, amelyeknek deklarált célja, hogy bevezetést nyújtsanak a neveléstudomány tárgyába. A napjainkban hozzáférhető... Tovább

Előszó

A német nyelvű szakirodalom pillanatnyilag nem szűkölködik olyan kiadványokban, amelyeknek deklarált célja, hogy bevezetést nyújtsanak a neveléstudomány tárgyába. A napjainkban hozzáférhető bevezető jellegű tanulmányok tekintélyes száma vagy arra enged következtetni, hogy a múltban az ilyen publikációk címzettjei részéről bizonyosan fokozott érdeklődés mutatkozott, vagy pedig arra, hogy nem született még olyan munka, amely teljes meggyőző erővel rendelkezett volna, ennek következtében pedig az érdeklődés az újabb kísérletek iránt nem hunyt ki.
Bizonyos, hogy a propedeutikai írások nehézségi fokát nem szabad alábecsülnünk; erre az utóbbi időben több ízben is felhívták figyelmünket. Mintha a neveléstudománnyal foglalkozó szerzők éppenséggel legnehezebb vállalkozásai közé tartozna egy olyan bevezető jellegű értekezés megírása, amely olvasói elvárásainak lehetőleg mind szélesebb körben igyekszik megfelelni. A már meglévő bevezető írások kritikai számbavétele mindenesetre aligha késztethet bennünket annak megállapítására, hogy már megszületett egy neveléstudományi bevezetés mint olyan, amely a megítélés igényes kritériumainak eleget tudott volna tenni. Már csak ezért is feltételezhetjük, hogy a pedagógia tudományába bevezetni szándékozó tanulmánykísérletek sora a jövőben folytatódni fog. Vissza

Tartalom

Bevezetés7
A pedagógia rendszerének első megközelítése15
Áttekintés15
Ernst Christisan Trapp17
Johann Friedrich Herbart23
Friedrich Daniel Ernst Schleiermacher33
Wilhelm Dilthey46
Rendszeres pedagógia - Monográfiák61
Áttekintés61
Wilhelm Flitner kultúrfilozófiai elgondolása63
Theodor Ballauff egzisztencialista elgondolása81
Hubert Henz vallásfilozófiai elgondolása104
Az általános pedagógia rendszeres szemléletének újabb megközelítései126
Áttekintés126
A kritikai-racionalista megközelítés127
Wolfgang Brezinka metaelméleti koncepciója129
Kritikai megjegyzések139
Az empirikus-racionalista megközelítés144
Karl Josef Klauer szerepe az általános-pedagógiai fogalmak kidolgozásában145
Kritikai megjegyzések150
Az emancipatórikus-metakommunikatív megközelítés156
A rendszeres aspektusban kidolgozott kommunikatív pedagógia Klaus Schaller-féle modellje158
Kritikai megjegyzések169
Összegzés176
Kitekintés: Megjegyzések az általános pedagógia egy fogalmi rendszerének három legfontosabb fogalmával kapcsolatban181
Névmutató191
Tárgymutató194

Norbert Kluge

Norbert Kluge műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Norbert Kluge könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem