kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Nemzeti Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 151 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-19-4451-4 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 42455. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
Előszó | 5 |
Mit nyújthat a pszichológia az érdeklődőknek? | 7 |
Mi a pszichológia? | 7 |
A pszichológia területei | 8 |
A pszichológia módszerei | 10 |
Az önismeret | 14 |
Énkép, önértékelés, énképvédő manőverek | 15 |
Az önismeretszerzés módjai | 16 |
A társismeret | 18 |
Az empátia | 19 |
A személyészlelés. Az első benyomás | 20 |
Kategorizálás és sztereotípia | 22 |
Az attitűd | 22 |
A gyermekismeret | 24 |
A fejlődés fogalma | 25 |
Érés és tanulás | 26 |
Öröklés és környezeti hatások vszonya | 27 |
A fejlődés eltérő üteme és iránya | 30 |
Életkori és egyéni sajátosságok | 31 |
A személyiség | 33 |
A személyiség fogalma | 34 |
A személyiség strukturális megközelítése | 36 |
A pszichoanalitikus személyiségmodell | 36 |
Az interperszonális személyiségmodell | 39 |
Személyiségvonások és dimenziók | 40 |
A személyiség tipológiai megközelítése | 44 |
A Hippokratész-Galenosz-féle vérmérsékleti (temperamentum-) típusok | 44 |
A Krestschmer-féle alkati típusok | 45 |
Scheldon alkati tipológiája | 47 |
A Pavlov-féle idegrendszeri típusok | 48 |
A környezethez való attitűd szerinti tipológiák | 49 |
Egyén és csoport | 51 |
Az egyének közötti kölcsönhatás, az interakció | 51 |
Az interakció fogalma | 52 |
A kommunikáció | 54 |
A metakommunikáció | 61 |
Státus és szerep | 65 |
A szereptanulás | 68 |
A szereptanulást segítő és gátló tényezők | 68 |
A csoport | 71 |
A csoport fogalma | 71 |
A csoport típusai | 72 |
A csoport belső szerkezete | 75 |
A társas helyzet | 79 |
A csoport elemzése | 80 |
Az egyén társas kapcsolatainak rendszere | 84 |
A csoportnorma | 85 |
Konformizmus és deviancia | 86 |
A tanulás | 89 |
A tanulás fogalma | 89 |
A tanulás fajtái | 90 |
Az emléknyomok rögzítése | 92 |
A korai bevésődés - az imprinting | 93 |
A tanulás mint kapcsolatképzés | 95 |
A klasszikus kondicionálás | 95 |
Az operáns kondicionálás | 99 |
A latens tanulás | 100 |
A belátásos tanulás | 101 |
A verbális tanulás | 102 |
A szociális tanulás | 105 |
Az utánzás | 106 |
Tanulás modellek alapján | 107 |
Az azonosulás (identifikáció) | 109 |
A belsővé tétel (interiorizáció) | 111 |
A motiváció | 113 |
A motiváció fogalma | 113 |
Az alapvető motívumok rendszere | 114 |
A szükségletek | 114 |
A homeosztatikus késztetések | 115 |
A drive | 116 |
Az érzelmek | 120 |
A vágy mint motivációs tényező | 123 |
A motiváció idegélettani alapjai | 125 |
A magasabb rendű motívumok és a motívumok hierarchiája | 128 |
A szándék mint motivációs tényező | 128 |
A kompetenciaigény | 129 |
A motívumok hierarchiája | 130 |
A motívumtanulás módjai | 133 |
A céltárgyak és -helyzetek körének kibővülése | 133 |
A motívumok kondicionálása | 133 |
Az elsődleges motívumokra épülő másodlagos motívumok kialakulása | 134 |
Szociális tényezők hatása a motívumtanulásra | 135 |
A teljesítménymotiváció és az igényszint. Siker és kudarc | 140 |
Az önkontroll kialakulása. Frusztráció és tolerancia | 143 |
Idegen szavak jegyzéke | 145 |
Felhasznált és ajánlott irodalom | 149 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.