Fülszöveg
A régi nagy marketingmesében a piackutatás amolyan szegénylegény. Gondolatvilága enyhén vagy teljesen kopottas, szürke eminenciás csuhát visel, mindig a nagy arc(ulat)ú marketing királylány árnyékában jár, anyja a mostohája, kocka a feje és „módszertani" nyelven beszél. Mindig másokat szolgál, teszi azt, amit a marketing szerint kell és közben gyönyörűséges „folyamati" elszigeteltségben él.
Az új mesében a szegénylegény már inkább „szerénylegény", aki természetes és elengedhetetlen része a marketingfolyamatoknak, aki stratégiai irányokat gyárt, aki nemet mond a kicsinyes problémákra és aki mer nagyban gondolkodni. Itt már a piackutatás határozza meg azt, amire a marketingnek szüksége van és nem fordítva, ezért már nem tucatárut ad el, hanem tudást és intelligenciát. Ezt teszi ez a könyv is: tereli és tovább írja a mesét, hiányt pótol és tudást ad. Pótolja a szakma hiányosságait, mert lehetőleg egy olyan új mesét ír, ahol a piackutatás a méltó helyén van, mert remélhetőleg segít...
Tovább
Fülszöveg
A régi nagy marketingmesében a piackutatás amolyan szegénylegény. Gondolatvilága enyhén vagy teljesen kopottas, szürke eminenciás csuhát visel, mindig a nagy arc(ulat)ú marketing királylány árnyékában jár, anyja a mostohája, kocka a feje és „módszertani" nyelven beszél. Mindig másokat szolgál, teszi azt, amit a marketing szerint kell és közben gyönyörűséges „folyamati" elszigeteltségben él.
Az új mesében a szegénylegény már inkább „szerénylegény", aki természetes és elengedhetetlen része a marketingfolyamatoknak, aki stratégiai irányokat gyárt, aki nemet mond a kicsinyes problémákra és aki mer nagyban gondolkodni. Itt már a piackutatás határozza meg azt, amire a marketingnek szüksége van és nem fordítva, ezért már nem tucatárut ad el, hanem tudást és intelligenciát. Ezt teszi ez a könyv is: tereli és tovább írja a mesét, hiányt pótol és tudást ad. Pótolja a szakma hiányosságait, mert lehetőleg egy olyan új mesét ír, ahol a piackutatás a méltó helyén van, mert remélhetőleg segít az új tehetségek felkutatásában, mert képességeket és kompetenciákat fejleszt. Bizalommal ajánlom a régi mesén felnövekedetteknek, a mindig tanulni vágyóknak, üzleti csőlátás ellen és marketing kiteljesedés mellett, régieknek és újaknak, zöldfülűeknek és tapasztaltaknak, diákoknak és az üzletben dolgozóknak, piackutatóknak és marketingeseknek, nekünk mindenkinek.
Bodó Zoltán
üzleti hírszerzés vezető, Coca-Cola Közép-Európa
A könyv jóval nagyobb terjedelemben mutatja be a piackutatási módszereket, mint a felhasználóknak írt, hasonló célú könyvek. Az elméleti igényességgel bemutatott módszertant gazdag példaanyag és a „megtörtént" piackutatási feladatok megoldását tárgyaló esettanulmányok támasztják alá. A gyakorlati problémák piackutatási feladattá „fordításának" majd a piackutatás elvégzésének és az eredmények értelmezésének az a magas színvonalú bemutatása, amely a könyvet jellemzi, meggyőző erővel bizonyítja a piackutatás meghatározó szerepét a marketingmunka minden elemében. Ezzel az üzenettel ajánlom a könyvet mind a gyakorlatban dolgozó marketingszakembereknek, mind a gyakorlatorientált felsőfokú képzés tanárainak és hallgatóinak.
Dr. Simon Judit
egyetemi docens. Budapesti Corvinus Egyetem Marketingkutatás és Fogyasztói Magatartás Tanszék
Vissza