kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Somogy megyei Továbbképzési Kabinet |
---|---|
Kiadás helye: | Kaposvár |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
Oldalszám: | 112 oldal |
Sorozatcím: | A pedagógia időszerű kérdései Somogyban |
Kötetszám: | 27 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | |
Bevezetés | 7 |
Forrásismeret - elsődleges források | 2 |
A pedagógiai közlés műfajai | 9 |
A műfajokról általában | 9 |
Tájékoztató műfajok | 10 |
A hír | 10 |
A közlemény | 10 |
A tudósítás | 10 |
A riport | 10 |
Az interjú | 11 |
Publicisztikai műfajok | 11 |
A cikk | 11 |
A nyílt levél | 12 |
A kommentár | 12 |
A glossza | 13 |
A tárca | 13 |
Az esszé | 13 |
A tudományos közlés műfajai | 13 |
Periodikákban és alkalmi jellegű kiadványokban megjelenő tudományos közlések általános jellemzői | 14 |
A periodikákban fellelhető tudományos közlések legtipikusabb műfajai | 14 |
Tanulmány | 14 |
Tudományos cikk | 14 |
Referátum | 15 |
Korreferátum | 15 |
Kutatói jelentés | 15 |
Előterjesztés | 15 |
Leírás | 16 |
A lezárt vagy félig lezárt tudományos ismeretek hordozói: a szakkönyvek | 16 |
Monográfiák | 16 |
Tanulmánygyűjtemény | 17 |
Kritikai műfajok | 18 |
Recenzió | 18 |
Tudományos kritika | 18 |
Művészeti kritika | 19 |
Forrásismeret - másodlagos források | |
A bibliográfia általános kérdései | 21 |
A bibliográfiák fajtái | 21 |
Kurrens általános bibliográfiák | 22 |
A dokumentáció általános kérdései | 24 |
Referáló lapok | 25 |
Szakirodalmi szemle | 25 |
A forráskeresés általános kérdései | 27 |
Forráskeresés a könyvtárban ill. a retrospektív forráskeresés | 28 |
A katalógusok | 28 |
A katalógushasználat | 29 |
Katalóguscédula olvasása | 30 |
Tájékozódás a különböző katalógusokban | 33 |
Forráskeresés a betűrendezésen alapuló katalógusokban | 33 |
Forráskeresés a szakkatalógus alapján | 34 |
A mutatók szerepe a forráskeresésben | 38 |
A prognosztikus forráskeresés | 42 |
A tudomány és a tudományos kutatás alapproblémái | 45 |
A tudomány fogalma | 45 |
A tudománypolitika néhány kérdése | 46 |
A tudománypolitika feladata | 46 |
A Magyar Népköztársaság tudományszervezési modellje | 47 |
A tudományos kutatás fogalma | 48 |
A kutatások osztályozása | 48 |
A köznevelés fejlesztését szolgáló pedagógiai kutatásokról | 49 |
A pedagógiai kutatás | 51 |
A problémák természetéről | 51 |
Problémalátás és témaválasztás | 52 |
A pedagógiai kutatás szakaszai | 53 |
A témaválasztás, ill. témamódósítás | 53 |
A témával összefüggő forrásirodalom tanulmányozása, avagy a forráskutatás általános kérdései | 54 |
A kutatás hipotéziseinek megfogalmazása | 57 |
A kutatáshoz szükséges módszerek megválasztása | 59 |
A vizsgálat tervének összeállítása | 82 |
A vizsgálati adatok feldolgozása | 84 |
A kutatási eredmények közlése | 85 |
A pedagógiai tapasztalat | 89 |
A szövegalkotás általános tudnivalói | 93 |
Elemi közléstechnikai tanácsok kezdő szakíróknak | 93 |
A szövegalkotás nyelvi-stilisztikai eszközeiről | 94 |
Nagyobb terjedelmű tudományos cikk, ill. tanulmány (dolgozat) szerkesztésével és közlésre előkészítésével kapcsolatos tudnivalók | 98 |
Zárszó | 101 |