kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Nemzeti Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 134 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-185-139-7 |
Megjegyzés: | Megjelent 1040 példányban. |
Előszó | 5 |
A pedagógia és a kommunikációelmélet találkozása | 7 |
Szociálpszichológia | 7 |
Kibernetika, információelmélet | 8 |
Nyelvpedagógia | 8 |
Szemiotika | 9 |
Kultúraelmélet | 9 |
Új vizuális kultúra | 10 |
Szociolingvisztika | 10 |
Manipulációkutatások | 11 |
Gyakorlati ösztönzések | 11 |
Egy pedagógiai kommunikációelmélet felé | 12 |
A kommunkáció világtörténetének fordulópontjai | 13 |
"Antropológiai fordulat" | 13 |
Képírás | 14 |
Betűírás | 14 |
Az íráskommunikáció | 15 |
Az írás technikai reprodukálása és sokszorozása | 16 |
Az audiovizuális kommunikáció technikai forradalma | 16 |
Számítógépek | 17 |
Kommunikációtörténeti tanulságok | 18 |
A pedagógiai kommunikáció sajátosságai | 21 |
Pedagógiai célzatosság | 21 |
Intézményesültség | 22 |
Tervezettség | 23 |
Interperszonalitás | 24 |
A pedagógus-növendék kommunikáció differenciálódása | 26 |
Az iskola mint kommunikációs színtér és a tanulócsoport mint kommunikatív mező | 27 |
A helyzet általános és szubjektív struktúrája | 27 |
A tanulócsoportok mérete és a kommunikáció | 28 |
Az osztálytermi kommunikációs hálózat | 31 |
Kommunikációs helyzetek és a "pedagógiai háromszögek" | 32 |
A pedagógiai kommunikáció nyílt és rejtett síkjai | 35 |
Direktív és non-direktív orientáció | 35 |
A pedagógiai kommunikáció interaktív modellje | 36 |
Életkori feltételek és korlátok | 39 |
Szociokulturális feltételek és korlátok | 41 |
Kommunikációs szabályok, szokások és rítusok az iskolában | 47 |
Szabályozottság és személyesség | 47 |
Az iskolai rítusok funkciói | 48 |
A pedagógiai rítusok típusai, formái | 49 |
A pedagógusok kommunikatív magatartása | 53 |
Magatartástípusok | 53 |
Empátiafelfogások | 55 |
Az empátia funkcióinak és szerkezetének kutatása | 56 |
Szándékolt empátia a pedagógiai kommunikációban | 58 |
A pedagógusok tanórai kommunikációja | 59 |
Kijelentések | 61 |
Leírások és elemzések | 61 |
Értékelés, meggyőzés, ösztönzés | 62 |
A kérdezés | 64 |
A pedagógus élőbeszéde | 69 |
A pedagógus mint rétor | 69 |
Az előadás mint beszélgetés | 73 |
A tanári beszédstílus kötöttségei és szabadsága | 74 |
Anyanyelvünk kultúrája és a pedagógiai kommunikáció | 77 |
A pedagógus nem nyelvi kommunikatív viselkedése | 79 |
Nonverbalitás a tanteremben | 79 |
A nézés a pedagógiai kommunikációban | 84 |
Paralingvisztikai kommunikáció | 86 |
Pedagógiai vonatkozások | 89 |
Írás és olvasás a pedagógiai kommunikációban | 91 |
Az írásos kommunikáció előnyei | 91 |
Nehézségek | 93 |
A tankönyvhasználat mint kommunikációs folyamat | 94 |
Írás a tanórán | 96 |
Mediális pedagógiai kommunikáció | 99 |
A szemléltetéstől a vizuális kommunikációig | 99 |
Az érzékszervek rangsora | 100 |
Kép, jel, nyelv | 101 |
Szemléleti tartalom és absztrakciós szint | 102 |
Aktivizáló vizuális közlés | 104 |
A pedagógiai kommunikáció megfigyelése és elemzése | 107 |
Megfigyelési-elemzési rendszerek | 107 |
Flanders interakciós kategóriái és elemzésük | 108 |
Amidon és Hunter | 110 |
Néhány további változat | 112 |
Bellack és Jackson szempontrendszerei | 113 |
Stukat és Engström táblázata | 115 |
De Landsheere vizsgálatai | 116 |
Összegzés és kiegészítés | 119 |
Jegyzetek | 121 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.