kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Okker Oktatási Iroda |
---|---|
Kiadás helye: | |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 151 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | |
A nevelés történelmi szükségességéről | 4 |
A nevelés különösségéről | 5 |
A nevelés különbözősége... | 5 |
... a szándéktalan hatásoktól | 5 |
... az idomítástól | 6 |
... a művészetektől | 8 |
... a képzéstől | 9 |
A neveléstudomány elkülönülése... | 10 |
... a gyakorlattól | 10 |
... a többi embertudománytól | 11 |
... a filozófiától és etikától | 12 |
... az oktatástól | 16 |
A neveléstudományról | 17 |
Autonóm tudománnyá válása | 17 |
Lehetséges-e a pedagógia mint tudomány? | 22 |
A neveléstudomány jellegéről | 25 |
... elmélet | 25 |
... gyakorlati tudomány | 26 |
... normatív tudomány | 26 |
A neveléstudomány rendszere | 29 |
A nevelés fogalmára vonatkozó nézetek | 31 |
... "örök" és történelmi kategória | 31 |
... társadalmi funkció | 31 |
... individuális és szociális jellegű | 32 |
... céltudatos, tervszerű fejlesztő hatások összessége | 33 |
... mint "az egyes emberben szunnyadó ösztönös tendenciák" felébresztése | 34 |
... mint nevelő oktatás | 37 |
... mint művelődés | 38 |
... mint harmonikus, arányos, illetve "egyetemes" fejlesztés | 40 |
... képessé tétel a boldogságra | 42 |
... természetünk tökéletesítése | 43 |
... mint a közösségi életgyakorlat átfogó és egységes megszervezése | 44 |
... mint a társadalmi gyakorlat pedagógiai reprodukálása | 47 |
... összekapcsolása a munkával | 51 |
A munkaiskola mint a "tanulóiskola" alternatívája | 51 |
A munkaiskola-koncepciók két fő irányzata | 52 |
Kerschensteiner munkaiskola-koncepciójáról | 52 |
A termelőmunka szerepe Makarenko pedagógiájában | 54 |
... mint nem-nevelés | 57 |
Álláspontok az ember fejlődésének meghatározottáságról és meghatározóiról | 58 |
Szélsőségek az örökletes és a környezeti determináció kérdésében | 58 |
Az öröklés és a társadalmi környezet szerepe az egyén fejlődésében | 61 |
Az öröklésés a környezet kapcsolatáról | 61 |
Az öröklés és a nevelés szerepe a képességek kialakulásában | 62 |
Az ikervizsgálatok eredményeiről | 64 |
A környezet hatása a biológiai életkorra | 65 |
Mit öröklünk? | 67 |
Faji sajátosságokat mint diszpozíciókat | 67 |
Elődeink egyes vonásait | 69 |
Alkatunk típusát | 70 |
... és feltételes reflexeket? | 77 |
... netán intelligenciát is? | 78 |
Nevelődhet-e az ember? | 85 |
A személyiség alakulásának mechanizmusáról | 86 |
A nevelés társadalmi meghatározottságáról | 88 |
A közösség mint nevelési tényező | 88 |
Az értékek történeti jellegéről | 90 |
A beszélt nyelv társadalmi meghatározottságáról | 91 |
Az iskola által nyújtott műveltség történeti-társadalmi meghatározottságáról | 100 |
Az iskola műveltség-elosztó szerepéről | 105 |
A kettős iskolarendszerről | 107 |
A 60-as évek "radikális" iskolakritikai tételeiből | 118 |
Oktatási esélyegyenlőség és komprehenzív iskola | 121 |
Minőségi iskola - teljesítményelv | 121 |
Az oktatási esélyegyenlőség fogalma | 124 |
A komprehenzív iskoláról | 130 |
Idézett művek jegyzéke | 147 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.