kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Okker Oktatási Iroda |
|---|---|
| Kiadás helye: | |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 151 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 15 cm |
| ISBN: | |
| A nevelés történelmi szükségességéről | 4 |
| A nevelés különösségéről | 5 |
| A nevelés különbözősége... | 5 |
| ... a szándéktalan hatásoktól | 5 |
| ... az idomítástól | 6 |
| ... a művészetektől | 8 |
| ... a képzéstől | 9 |
| A neveléstudomány elkülönülése... | 10 |
| ... a gyakorlattól | 10 |
| ... a többi embertudománytól | 11 |
| ... a filozófiától és etikától | 12 |
| ... az oktatástól | 16 |
| A neveléstudományról | 17 |
| Autonóm tudománnyá válása | 17 |
| Lehetséges-e a pedagógia mint tudomány? | 22 |
| A neveléstudomány jellegéről | 25 |
| ... elmélet | 25 |
| ... gyakorlati tudomány | 26 |
| ... normatív tudomány | 26 |
| A neveléstudomány rendszere | 29 |
| A nevelés fogalmára vonatkozó nézetek | 31 |
| ... "örök" és történelmi kategória | 31 |
| ... társadalmi funkció | 31 |
| ... individuális és szociális jellegű | 32 |
| ... céltudatos, tervszerű fejlesztő hatások összessége | 33 |
| ... mint "az egyes emberben szunnyadó ösztönös tendenciák" felébresztése | 34 |
| ... mint nevelő oktatás | 37 |
| ... mint művelődés | 38 |
| ... mint harmonikus, arányos, illetve "egyetemes" fejlesztés | 40 |
| ... képessé tétel a boldogságra | 42 |
| ... természetünk tökéletesítése | 43 |
| ... mint a közösségi életgyakorlat átfogó és egységes megszervezése | 44 |
| ... mint a társadalmi gyakorlat pedagógiai reprodukálása | 47 |
| ... összekapcsolása a munkával | 51 |
| A munkaiskola mint a "tanulóiskola" alternatívája | 51 |
| A munkaiskola-koncepciók két fő irányzata | 52 |
| Kerschensteiner munkaiskola-koncepciójáról | 52 |
| A termelőmunka szerepe Makarenko pedagógiájában | 54 |
| ... mint nem-nevelés | 57 |
| Álláspontok az ember fejlődésének meghatározottáságról és meghatározóiról | 58 |
| Szélsőségek az örökletes és a környezeti determináció kérdésében | 58 |
| Az öröklés és a társadalmi környezet szerepe az egyén fejlődésében | 61 |
| Az öröklésés a környezet kapcsolatáról | 61 |
| Az öröklés és a nevelés szerepe a képességek kialakulásában | 62 |
| Az ikervizsgálatok eredményeiről | 64 |
| A környezet hatása a biológiai életkorra | 65 |
| Mit öröklünk? | 67 |
| Faji sajátosságokat mint diszpozíciókat | 67 |
| Elődeink egyes vonásait | 69 |
| Alkatunk típusát | 70 |
| ... és feltételes reflexeket? | 77 |
| ... netán intelligenciát is? | 78 |
| Nevelődhet-e az ember? | 85 |
| A személyiség alakulásának mechanizmusáról | 86 |
| A nevelés társadalmi meghatározottságáról | 88 |
| A közösség mint nevelési tényező | 88 |
| Az értékek történeti jellegéről | 90 |
| A beszélt nyelv társadalmi meghatározottságáról | 91 |
| Az iskola által nyújtott műveltség történeti-társadalmi meghatározottságáról | 100 |
| Az iskola műveltség-elosztó szerepéről | 105 |
| A kettős iskolarendszerről | 107 |
| A 60-as évek "radikális" iskolakritikai tételeiből | 118 |
| Oktatási esélyegyenlőség és komprehenzív iskola | 121 |
| Minőségi iskola - teljesítményelv | 121 |
| Az oktatási esélyegyenlőség fogalma | 124 |
| A komprehenzív iskoláról | 130 |
| Idézett művek jegyzéke | 147 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.