kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Csokonai Vitéz Mihály Tanítóképző Főiskola |
---|---|
Kiadás helye: | Kaposvár |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 303 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 30 cm x 21 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | 1000 példányban jelent meg. |
Előszó | 5 |
A stúdiumok oktatásának célja és feladatai | 7 |
Bevezetés a pedagógiába | 8 |
Foglaljuk össze a terminológiai problémákat | 8 |
Mi legyen a tartama a stúdiumnak? | 9 |
Mi legyen a "Bevezetés a pedagógiába" c. stúdium funkciója? | 10 |
Szempontok az összefoglaláshoz | 11 |
Bevezetés | 12 |
A tudományról általában | 13 |
Szemelvények | 17 |
Szempontok az összefoglaláshoz | 38 |
A pedagógia mint tudomány | 38 |
A pedagógia tudomány lényege a rendszer | 39 |
Az elmélet önmagában nem tudomány | 40 |
A pedagógia tudomány hazánkban 1945 után - leíró jellegű tudománymeghatározások | 41 |
A pedagógia tudomány speciális tárgya | 43 |
A pedagógiatudomány aktuális problémái | 45 |
A pedagógia a tudományok rendszerében | 48 |
Szemelvények | 52 |
Szempontok az összefoglaláshoz | 84 |
Nevelés és társadalom | 84 |
Bevezetés a témához | 84 |
Az iskola (az oktatási rendszer) és a társadalom közti összefüggések | 86 |
Az iskola (rendszer) társadalmi funkciói | 88 |
Oktatáspolitika több dimenzióban | 90 |
Az Európai Unió és az oktatás | 93 |
A nevelés mint globális probléma | 95 |
Szemelvények, feladatok | 97 |
Szempontok az összefoglaláshoz | 164 |
A nevelés fogalma | 165 |
A nevelés szó a neveléstudomány alapfogalma | 167 |
A nevelés fogalmának kibővülése | 167 |
Az oktatás vagy a nevelés primátusa | 169 |
A kompetenciák fejlesztése | 171 |
Szemelvények, feladatok | 172 |
Szempontok az összefoglaláshoz | 195 |
A nevelés szükségessége és lehetősége | 196 |
A mindennapi és a tudományos gondolkodás a nevelés szükségességéről | 196 |
Miért lehetséges a nevelés? | 197 |
Mitől függ a nevelés sikere? | 197 |
Egyoldalú nézetek az öröklésről és a környezetről | 198 |
Miért kell világosan látnunk a személyiség fejlődését befolyásoló tényezők szerepét? | 200 |
Szemelvények | 201 |
Szempontok az összefoglaláshoz | 222 |
A nevelés teologikus jellege | 223 |
A célirányosság és a tervszerűség | 223 |
A cél neveléstörténeti kategória | 224 |
A nevelés céljának igen fontos pedagógiai funkciója - meghatározó szerep - van | 225 |
Az ösztönös és a naív pedagógia "ellenszere" a céltudat | 225 |
A célok hierarchiája | 226 |
Honnan vegyük a célt? | 227 |
Az értékek mint célok | 228 |
Mi az érték? | 229 |
Az értékrendszerek | 230 |
Szemelvények | 233 |
Szempontok az összefoglaláshoz | 254 |
A minőségelv érvényesítése a nevelésben - oktatásban | 254 |
Mi a minőség? | 254 |
Mi számít minőségnek a pedagógiai gyakorlatban? | 255 |
A mérés és a minőség | 255 |
A minőségbiztosítás új útjai | 258 |
Feladatok és szemelvények | 261 |
Szempontok az összefoglaláshoz | 284 |
Gyermekszemlélet és pedagógus-magatartás | 285 |
A tanár-diák kapcsolatról általában | 285 |
A gyermekről alkotott személyiségkép | 286 |
A tekintély | 291 |
A tanár-diák kapcsolat közvetett jogi alapjai | 293 |
Szemelvények, feladatok | 294 |
Szempontok a téma összefoglalásához | 303 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.