1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Bevezetés a pedagógiába

Tankönyv

Szerző
Lektor
Kaposvár
Kiadó: Csokonai Vitéz Mihály Tanítóképző Főiskola
Kiadás helye: Kaposvár
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 303 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: 1000 példányban jelent meg.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A tanítóképzésben fontos szerepe van a pedagógiai stúdiumok oktatásának. A pedagógiai stúdiumok - a Bevezetés a pedagógiába, a Didaktika, a Neveléselmélet - alapozzák meg a leendő tanítók szakmai,... Tovább

Előszó

A tanítóképzésben fontos szerepe van a pedagógiai stúdiumok oktatásának. A pedagógiai stúdiumok - a Bevezetés a pedagógiába, a Didaktika, a Neveléselmélet - alapozzák meg a leendő tanítók szakmai, módszertani felkészítését, az iskolai pedagógiai, nevelési-tanítási gyakorlatot. A stúdiumok oktatásához - tanulásához azonban jelenleg nem áll rendelkezésre olyan jegyzet, tankönyv vagy más segédanyag, amely összefogná és könnyen hozzáférhetővé tenné a releváns tananyagot, a szakirodalmat. Különösen gondot okoz ez a Bevezetés a pedagógiába és a Didaktika tárgykörökben.
Ezzel a munkával, amit most az oktatók és hallgatók a kezükbe vehetnek, "törleszteni" szeretnénk - legalábbis valamennyit - adósságunkból. Egy kétrészes könyv első részét vehetik most birtokba az érdeklődők. A második rész, a Didaktika, pár hónap múlva követi az elsőt. Ennek a résznek a címe: Bevezetés a pedagógiába, ami a következő témakörökbe tartozó ismereteket foglalja össze: A tudomány; A pedagógia mint tudomány; A nevelés, az iskola (rendszer) és a társadalom; A nevelés fogalmi kérdései; A nevelés szükségessége és lehetősége; A nevelés teologikus jellege; A minőségelv érvényesítése a nevelésben-oktatásban; A korszerű gyermektanuló szemlélet (gyermekkép) és pedagógus-magatartás. Vissza

Tartalom

Előszó5
A stúdiumok oktatásának célja és feladatai7
Bevezetés a pedagógiába8
Foglaljuk össze a terminológiai problémákat8
Mi legyen a tartama a stúdiumnak?9
Mi legyen a "Bevezetés a pedagógiába" c. stúdium funkciója?10
Szempontok az összefoglaláshoz11
Bevezetés12
A tudományról általában13
Szemelvények17
Szempontok az összefoglaláshoz38
A pedagógia mint tudomány38
A pedagógia tudomány lényege a rendszer39
Az elmélet önmagában nem tudomány40
A pedagógia tudomány hazánkban 1945 után - leíró jellegű tudománymeghatározások41
A pedagógia tudomány speciális tárgya43
A pedagógiatudomány aktuális problémái45
A pedagógia a tudományok rendszerében48
Szemelvények52
Szempontok az összefoglaláshoz84
Nevelés és társadalom84
Bevezetés a témához84
Az iskola (az oktatási rendszer) és a társadalom közti összefüggések86
Az iskola (rendszer) társadalmi funkciói88
Oktatáspolitika több dimenzióban90
Az Európai Unió és az oktatás93
A nevelés mint globális probléma95
Szemelvények, feladatok97
Szempontok az összefoglaláshoz164
A nevelés fogalma165
A nevelés szó a neveléstudomány alapfogalma167
A nevelés fogalmának kibővülése167
Az oktatás vagy a nevelés primátusa169
A kompetenciák fejlesztése171
Szemelvények, feladatok172
Szempontok az összefoglaláshoz195
A nevelés szükségessége és lehetősége196
A mindennapi és a tudományos gondolkodás a nevelés szükségességéről196
Miért lehetséges a nevelés?197
Mitől függ a nevelés sikere?197
Egyoldalú nézetek az öröklésről és a környezetről198
Miért kell világosan látnunk a személyiség fejlődését befolyásoló tényezők szerepét?200
Szemelvények201
Szempontok az összefoglaláshoz222
A nevelés teologikus jellege223
A célirányosság és a tervszerűség223
A cél neveléstörténeti kategória224
A nevelés céljának igen fontos pedagógiai funkciója - meghatározó szerep - van225
Az ösztönös és a naív pedagógia "ellenszere" a céltudat225
A célok hierarchiája226
Honnan vegyük a célt?227
Az értékek mint célok228
Mi az érték?229
Az értékrendszerek230
Szemelvények233
Szempontok az összefoglaláshoz254
A minőségelv érvényesítése a nevelésben - oktatásban254
Mi a minőség?254
Mi számít minőségnek a pedagógiai gyakorlatban?255
A mérés és a minőség255
A minőségbiztosítás új útjai258
Feladatok és szemelvények261
Szempontok az összefoglaláshoz284
Gyermekszemlélet és pedagógus-magatartás285
A tanár-diák kapcsolatról általában285
A gyermekről alkotott személyiségkép286
A tekintély291
A tanár-diák kapcsolat közvetett jogi alapjai293
Szemelvények, feladatok294
Szempontok a téma összefoglalásához303

Deli István

Deli István műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Deli István könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem