1.066.456

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Bevezetés a neveléstudományba

Szerző
Kiadó:
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 451 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: A címlap hiánya miatt a könyvészeti adatok nem beazonosíthatók.

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

A pedagógia mint tudomány.
A pedagógia fogalma és feladata.
A pedagógia fogalma.

Minden tudomány elmélet azokról a jelenségekről, melyek tárgya körébe tartoznak.
A... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

A pedagógia mint tudomány.
A pedagógia fogalma és feladata.
A pedagógia fogalma.

Minden tudomány elmélet azokról a jelenségekről, melyek tárgya körébe tartoznak.
A pedagógia, mint tudomány, szintén elmélet, még pedig elsősorban a nevelés elmélete, amennyiben tárgyául a nevelést tekinti, de másodsorban a művelődés elmélete, amennyiben vizsgálódásait kiterjeszti a kultúrának egész területére, s arra a társadalomra, mely ezt a kultúrát fejleszti, s a következő nemzedékre átszármaztatja. Ha tehát a pedagógia tárgyának a nevelést tekintjük, akkor a pedagógia az a tudomány, amely megállapítja a nevelés célját, módját és eszközeit... Vissza

Tartalom

Előszó
I. rész.
A pedagógia mint tudomány.
I. fejezet: A pedagógia fogalma és feladata 3
1. A pedagógia fogalma 3
2. A pedagógia mint tudomány ... . . . . . . . 6
3. Lehetséges-e a pedagógia, mint tudomány? . . . . 11
4. Gyakorlat és elmélet . . . . . . . 17
5. A pedagógia problémái . . . . . . . . . . . . . 19
6. A pedagógia kettős természete . . . . . 24
II. fejezet: A pedagógia helye a tudományok rendszerében . . 28
III. fejezet: A neveléstudományi kutatás módszerei 37
1. A neveléstudományi kutatás módszerei általában 37
2. A neveléstudományi kutatás két csoportja 39
3. A spekulatív módszerek . . . 39
4. Az empirikus módszerek . . . . . . . . 41
5. A kísérleti módszerek . 48
6. Pedagógiai laboratóriumok . 59
7. Kísérleti és gyakorló iskolák 61
IV. fejezet: A neveléstudomány viszonya a többi tudományhoz . . 64
V. fejezet: A pedagógia egyes ágai 71
II. rész.
A nevelés fogalma.
I. fejezet: A fejlődés és a nevelés . 77
II. fejezet: A nevelés, mint életfeladat. 83
III. fejezet: A nevelés, mint nemzeti feladat . . . 90
IV. fejezet: A nevelés lehetősége és határai . 102
I. A probléma és annak története . . . . . 102
II. Átöröklés és nevelés . . . 105
III. A fajnemesítés . . . . . 106
IV. Az átöröklés tanának jelenlegi állása . . . . . . 107
V. A nevelhetőség . . . . . . . . . . . . 113
VI. A nevelés joga . . . .117
V. fejezet: A nevelés fogalmának meghatározása : . . . 119
III. rész.
Világnézet és nevelés.
I. fejezet: Világnézet és nevelés 127
II. fejezet: Értékelmélet és pedagógia 136
III. fejezet: A nevelés célja 158
I. Különböző célkitűzések 158
II. Egy vagy több cél? 161
III. A nevelés célja a műveltség . 166
IV. A műveltség fogalma 168
V. Az értékelmélet és a nevelés célja 176
VI. A kultúra különböző ágai . . . 178
IV. fejezet: A nevelés eszményképe 185
IV. rész.
A nevelés tényezői.
I. fejezet: A nevelés tényezői 195
II. fejezet: A növendék . 199
I. A gyermektanulmány . 199
II. A gyermekpszichológia 204
III. A gyermek és ifjú szellemi fejlődése 205
1. A csecsemőkor 212
2. Az első gyermekkor v. kisdedkor . 215
3. A második gyermekkor 216
4. A serdülő- és ifjúkor 223
5. A gyermek hibái 226
6. A gyermek tulajdonságainak kifejlődése 226
IV. A tehetségvizsgálatok 230
V. Az egyéniség 239
Az egyes tulajdonságok 243
Temperamentum és jellem 247
A jellemlapok 253
III. fejezet: A környezet . . . 271
IV. fejezet: A kultúra tartalma . 287
V. fejezet: A nevelő 303
V. rész.
A nevelés terve.
I. fejezet: Pedagógiai irányok . 316
I. A pedagógiai irányok fölosztása . . 317
II. A vallásos irány és ellenfelei 319
III. Herbart és iskolája 326
IV. A naturalizmus és racionalizmus . . 332
V. A pozitivizmus 334
VI. A természettudományi alapon álló irányok 338
VII. Individualista irányok .. 344
VIII. Szociális irányok . 357
IX. Az állampolgári nevelés 382
X. A munka-iskola 388
XI. A morálpedagógiai irány . 392
XII. A művészi nevelés 395
XIII. A kultúrfilozófiai irány 398
XIV. A kísérleti pedagógia 401
XV. Áttekintés 403
II. fejezet: Pedagógiai elvek és antinómiák 403
III. fejezet: A nevelő-munka ágai 411
IV. fejezet: A nevelés terve 425
Függelék.
I. A pedagógiai irodalom 433
II. Jegyzetek és pótlások 436
Sajtóhibák 452

Dr. Weszely Ödön

Dr. Weszely Ödön műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Weszely Ödön könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem