kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 263 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: J2-1513. Kézirat. |
A nevelés elméleti és történeti alapjai | |
Előszó | 14 |
A nevelés tudománya és a tanárképzés | 14 |
A nevelés és neveléstudomány | 19 |
A fogalmak kialakulásának folyamata | 21 |
A magyar nevel szó etimológiai vizsgálata | 22 |
Összefoglalás | 24 |
A nevelés tudománya | 26 |
A neveléstudomány alapfogalmainak rendszere | 27 |
A nevelhetőség kérdése | 27 |
Problématörténeti áttekintés | 29 |
A nevelés és átöröklés | 30 |
A nevelés és a környezet | 30 |
Nevelés és fejlődés | 33 |
A nevelés ügyének és a nevelés tudományának kibontatkozása ókortól napjainkig | 33 |
Bevezető a történeti részhez | 33 |
Nevelés az ókorban | 34 |
A keresztény középkor nevelésügye | 43 |
Az ember felszabadulásának első nagy kísérlee | 43 |
Pedagógiai realizmus | 50 |
Naturalizmus a pedagógiában | 55 |
Jean-Jacques Rousseau | 56 |
Pestalozzi Johann, Henrik | 58 |
Herbart Johann, Frederik | 60 |
A XIX-XX. század fordulójának pedagógiai irányzatai | 64 |
Neonaturalizmus | 65 |
A szociálpedagógia képviselői | 67 |
A kultúrpedagógia képviselői | 69 |
Pedagógiai pragmatizmus | 73 |
Az Új Iskola a mozgalom | 75 |
A szocializmus pedagógiája | 79 |
Felhasznált és ajánlott irodalom az első részhez | 85 |
A neveléstudomány alapkérdései | 86 |
A nevelési cél problémái | 87 |
A cél fogalma | 87 |
A célok taxonómiája | 91 |
A cél- és eszközrendszer összefüggései | 92 |
A nevelés feladatrendszere az emberi tevékenység és viszonyrendszer alapján | 93 |
Az ember, egyén, személyiség a nevelés folyamatában | 96 |
A fogalmak tisztázása | 97 |
A személyiség struktúrája | 99 |
A személyiség fogalmának történeti alakulása | 100 |
A személyiség ösztönzőrendszere | 104 |
A nevelés feladatrendszere I. | 110 |
A valóság megismerése a nevelési folyamatban | 110 |
Az ismeretek tartalmi problémái | 112 |
A tanterv | 114 |
A tananyag elrendezése | 115 |
Ismeretelméleti problémák | 117 |
A megismerés pszichológiai és logikai problémái | 122 |
Megismerési folyamatok az iskolában | 129 |
A megismerési folyamat kibernetikai tulajdonságai | 131 |
A megismerési folyamat ellenőrzése, értékelése | 134 |
A didaktikai megismerés struktúrája | 136 |
Nevelési lehetőségek a megismerési folyamatokban | 141 |
Összefoglalás | 141 |
A nevelés feladatrendszere II. A valóság átalakításának pedagógiai problémái | 145 |
A fogalom | 145 |
A termelés és a nevelési folyamat | 146 |
A társadalom átalakításának pedagógiai kérdései | 152 |
A nevelés és művelődés | 157 |
A nevelés feladatrendszere III. Az érintkezés (társulás) tevékenység- és viszonyrendszerének pedagógiai problémái | 160 |
Bevezetés | 160 |
A érintkezés szabályozói. Az erkölcs és a jog | 168 |
A nevelés feladatrendszere IV. Nevelés és értékrendszer. Az értékorientáció problémái. Az értékrendszer kialakításának feladata. Az esztétikai nevelés | 173 |
Problématörténet | 173 |
Az értékelés pedagógiai problémái | 176 |
Az esztétikai értékek megvalósulásának pedagógiai folyamata. Esztétikai nevelés | 180 |
Szervezettan, módszertan, technológia | 184 |
A tantárgyrendszer | 184 |
Az osztályrendszer | 190 |
Sickinger mannheimi rendszere | 193 |
Petersen jénai iskolája | 193 |
Dalton-terv | 194 |
Decroly rendszere | 194 |
A Winnetka-terv | 194 |
Dewey-féle projekt módszer | 194 |
Laboratóriumi brigád-rendszer | 194 |
Hazai kísérletek: Család Iskolája, Cselekvés Iskolája | 194 |
Polonkai Mária: Az osztályrendszerben folyó munka kialakult formái | 196 |
Frontális munka | 196 |
Csoportmunka | 197 |
Az egyéni munka | 197 |
A differenciált oktatás | 198 |
A tanórarendszer | 203 |
A tanítási óra a történelemben | 204 |
A tanítási óra megszervezése | 205 |
A tanítási óra elemzése | 207 |
Iskolarendszer | 208 |
A módszer problémái | 213 |
A módszer kialakulásának története | 214 |
A módszert meghatározó tényezők | 218 |
A tanulás módszerei | 220 |
A tanítás módszerei | 222 |
Az oktatás módszerei | 222 |
A képzés módszerei | 223 |
A nevelés módszerei | 223 |
A módszerek táblázatos összefoglalása | 223 |
A nevelés szubjektív tényezői | |
A pedagógus | 226 |
Bevezetés | 226 |
Problématörténeti áttekintés | 228 |
A pedagógusok felkészítése a pályára | 230 |
Nevelés és hivatás | 231 |
Tanártípusok | 233 |
A tanári pályára való felkészülés irányai | 234 |
Vecsey Beatrix: A pedagógus mint osztályfőnök (szemináriumi feldolgozásra) | 237 |
Papp János: A tanár-diák viszony | 239 |
A család | 242 |
Nevelésszociológiai alapok | 242 |
Nevelés a családban | 246 |
Családi életre nevelés | 251 |
A gyermekközösségek szerepe a nevelésben | 254 |
A gyermek a nevelés folyamatában. Önnevelés | 256 |
Irodalomjegyzék a II. és III. részhez | 259 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.