kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 158 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal. Tankönyvi szám: J11-763. |
A pedagógia és a szociológia határán | |
Mi a nevelésszociológia? | 3 |
Honnan indult a nevelésszociológia? | 6 |
Mikor vesszük hasznát a nevelésszociológiának? | 10 |
Irodalom | 14 |
A nevelés mint társadalmi beilleszkedés | |
Kultúra | 15 |
Személyiség | 19 |
Szocializáció | 24 |
Irodalom | 27 |
A társadalmi beillesztés folyamata | |
A társadalmi beillesztés szintere: a kiscsoport | 29 |
Szerepelmélet | 31 |
Szereptanulás | 34 |
Szerepkonfliktus | 40 |
Irodalom | 45 |
A nevelés társadalmi tényezői I.: A család | |
A család a változó világban | 46 |
A család szubkultúrája | 50 |
A család szocializációs funkciói | 54 |
Család és iskola | 58 |
Irodalom | 61 |
A nevelés társadalmi tényezői II. | |
Kortárs csoportok | 63 |
A környék | 65 |
Tömegkommunikáció | 70 |
Irodalom | 74 |
Az iskola mint társadalmi szervezet | |
A "társadalmi szervezet" fogalma | 76 |
Az iskola poziciórendszere | 80 |
Az iskolai szervezet néhány jellegzetes poziciói és szerepei | 90 |
Irodalom | 99 |
Az iskola funkciói | |
A "funkció" fogalma a szociológiában | 101 |
Az iskola hivatalos funkciói | 107 |
Az iskola tényleges funkciói | 111 |
Irodalom | 119 |
Oktatásügy és társadalom | |
Az oktatásügy mint rendszer és mint szervezet | 121 |
Oktatásügy és gazdasági növekedés | 126 |
Társadalmi rétegződés és tanulmányi eredmény | 132 |
Társadalmi mobilitás és pályaválasztás | 139 |
Iskolai kudarc és életszínvonal (a hátrányos helyzet problematikája) | 146 |
Irodalom | 150 |
Irodalom | 152 |