kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Nemzeti Tankönyvkiadó Rt. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 424 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-18-5715-8 |
Megjegyzés: | A könyv tankönyvi száma: J11 1185. |
Előszó | 11 |
Mi a nevelésszociológia? | 15 |
Elméletek | 17 |
Kutatások | 21 |
Alkalmazások | 25 |
Nevelésszociológia Magyarországon | 28 |
Meghatározások | 32 |
Összefoglalás | 41 |
Kérdések és feladatok | 41 |
Irodalom | 41 |
A nevelésszociológia alapjai | 43 |
Egyén és közösség | 45 |
Az emberi egzisztencia | 45 |
Kultúra | 53 |
Szociális tanulás | 59 |
Összefoglalás | 66 |
Kérdések és feladatok | 66 |
Irodalom | 66 |
Csoport | 68 |
Az újra fölfedezett csoport | 68 |
Szemtől szemben | 71 |
A csoport alakulása | 72 |
Tanulás a csoportban | 74 |
Szerepek: a "rejtett tanterv" | 75 |
Összefoglalás | 80 |
Kérdések és feladatok | 81 |
Irodalom | 81 |
Szervezet | 82 |
Elméletek | 82 |
Szociális rendszer | 88 |
Szervezet és környezet | 94 |
Összefoglalás | 98 |
Kérdések és feladatok | 99 |
Irodalom | 99 |
Társadalom | 101 |
Tér és társadalom | 101 |
Társadalmi struktúra | 106 |
Javak, érdekek, hatalom | 111 |
Összefoglalás | 118 |
Kérdések és feladatok | 118 |
Irodalom | 118 |
Az informális nevelés szociológiája | 121 |
A család | 123 |
Család és társadalom | 123 |
A család életmódja | 129 |
A család szocializációs funkciói | 133 |
Család és iskola | 138 |
Összefoglalás | 140 |
Kérdések és feladatok | 141 |
Irodalom | 141 |
Szomszédság | 143 |
Környék | 143 |
Szomszédság | 145 |
Helyi társadalom | 147 |
Civil társadalom | 150 |
Összefoglalás | 157 |
Kérdések és feladatok | 157 |
Irodalom | 159 |
Munkahely | 159 |
Pályaalkalmazkodás | 159 |
Az üzem mint a beilleszkedés kerete | 163 |
Beilleszkedés az üzem társadalmába | 166 |
Elhelyezkedés | 168 |
Összefoglalás | 175 |
Kérdések és feladatok | 175 |
Irodalom | 176 |
Katonaság | 177 |
A hadsereg mint szociális szervezet | 177 |
Hadsereg és társadalom | 182 |
A hadsereg mint a szocializáció terepe | 187 |
A hivatásos katona | 190 |
Összefoglalás | 196 |
Kérdések és feladatok | 196 |
Irodalom | 196 |
Politika | 198 |
Politika | 198 |
Szervezetek | 202 |
Politikai kultúra | 206 |
Politikai szocializáció | 210 |
Összefoglalás | 214 |
Kérdések és feladatok | 214 |
Irodalom | 214 |
Vallás | 218 |
A vallásosság mint magatartás | 218 |
A vallásos szükséglet | 220 |
Vallási szervezetek | 224 |
Egyházak a mai Magyarországon | 227 |
Szocializáció a vallási gyülekezetben | 231 |
Összefoglalás | 234 |
Kérdések és feladatok | 234 |
Irodalom | 235 |
Média | 236 |
Kommunikáció | 236 |
Tömegkommunikáció | 240 |
Kommunikátorok | 245 |
Fogyasztók | 250 |
Összefoglalás | 252 |
Kérdések és feladatok | 253 |
Irodalom | 253 |
A formális nevelés szociológiája | 255 |
Iskola | 257 |
Az iskola társadalma | 257 |
Az iskola szervezete | 261 |
Az iskola légköre | 274 |
Összefoglalás | 279 |
Kérdések és feladatok | 280 |
Irodalom | 280 |
Iskola és helyi társadalom | 282 |
Település és iskola | 282 |
Az iskola funkciói | 287 |
Érdekcsoportok az iskola körül | 291 |
Iskolai autonómia | 297 |
Összefoglalás | 300 |
Kérdések és feladatok | 301 |
Irodalom | 302 |
Iskola és állam | 303 |
Iskola és oktatási rendszer | 303 |
Iskola és gazdaság | 310 |
Iskola és társadalom | 317 |
Iskola és állam | 329 |
Összefoglalás | 324 |
Kérdések és feladatok | 325 |
Irodalom | 325 |
Kié az egyetem? | 327 |
A felsőoktatás szociológiája | 327 |
Rendszer | 331 |
Hallgatók | 338 |
Oktatók | 343 |
Irányítás | 345 |
Fejlesztés | 348 |
Összefoglalás | 357 |
Kérdések és feladatok | 359 |
Irodalom | 359 |
Iskolai alkalmazások | 361 |
Iskolai statisztikák | 363 |
A statisztikai adatgyűjtés forrásai | 363 |
A statisztikai adatok földolgozása | 368 |
A statisztikai adatok értelmezése | 372 |
Összefoglalás | 374 |
Kérdések és feladatok | 375 |
Irodalom | 375 |
Kérdőíves adatgyűjtések | 376 |
A kutatási probléma | 376 |
Kiinduló föltételezéseink | 380 |
A tapasztalati vizsgálat logikája | 383 |
Vizsgálattípusok | 387 |
Összefoglalás | 389 |
Kérdések és feladatok | 390 |
Irodalom | 391 |
Iskolai szervezetelemzések | 392 |
Ismerkedés az iskolával | 392 |
Az iskola céljai | 396 |
Az iskola szervezeti egységei | 401 |
Szabályozás és ellenőrzés | 403 |
Összefoglalás | 407 |
Kérdések és feladatok | 407 |
Irodalom | 418 |
Esettanulmányok az iskoláról | 409 |
Az esettanulmány fogalma | 409 |
Az esettanulmány készítése | 411 |
Az esettanulmány értékelése | 415 |
Összefoglalás | 422 |
Kérdések és feladatok | 423 |
Irodalom | 423 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.