kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Nemzeti Tankönyvkiadó Rt. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 497 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-19-0367-2 |
Megjegyzés: | Tankönyvi száma: J 11-1185/1. |
Előszó | 11 |
Mi a nevelésszociológia? | 15 |
Elméletek | 17 |
Kutatások | 21 |
Alkalmazások | 24 |
Nevelésszociológia Magyarországon | 26 |
Meghatározások | 30 |
Összefoglalás | 38 |
Kérdések és feladatok | 39 |
Irodalom | 39 |
A nevelésszociológia alapjai | 41 |
Személyiség | 43 |
Az emberi egzisztencia | 43 |
Személyiség | 47 |
Kultúra | 57 |
Szociális tanulás | 63 |
Összefoglalás | 69 |
Kérdések és feladatok | 69 |
Irodalom | 70 |
Csoport | 71 |
Az újra fölfedezett csoport | 71 |
Szemtől szemben | 73 |
A csoport alakulása | 75 |
Tanulás a csoportban | 76 |
Szerepek: a "rejtett tanterv" | 77 |
Összefoglalás | 83 |
Kérdések és feladatok | 83 |
Irodalom | 84 |
Szervezet | 85 |
Elméletek | 85 |
Szociális rendszer | 91 |
Szervezet és környezet | 97 |
Összefoglalás | 102 |
Kérdések és feladatok | 102 |
Irodalom | 102 |
Társadalom | 104 |
Tér és társadalom | 104 |
Társadalmi struktúra | 109 |
Javak, érdekek, hatalom | 114 |
Összefoglalás | 121 |
Kérdések és feladatok | 121 |
Irodalom | 122 |
Az informális nevelés szociológiája | 123 |
A család | 125 |
Család és társadalom | 125 |
A család életmódja | 131 |
A család szocializációs funkciói | 134 |
Család és iskola | 139 |
Összefoglalás | 142 |
Kérdések és feladatok | 142 |
Irodalom | 142 |
Szomszédság | 144 |
Környék | 144 |
Szomszédság | 146 |
Helyi társadalom | 148 |
Civil társadalom | 151 |
Összefoglalás | 158 |
Kérdések és feladatok | 158 |
Irodalom | 159 |
Munkahely | 160 |
Pályaalkalmazkodás | 160 |
Az üzem mint a beilleszkedés kerete | 164 |
Beilleszkedés az üzem társadalmába | 167 |
Elhelyezkedés | 169 |
Összefoglalás | 176 |
Kérdések és feladatok | 177 |
Irodalom | 177 |
Katonaság | 178 |
A hadsereg mint szociális szervezet | 178 |
Hadsereg és társadalom | 183 |
A hadsereg mint a szocializáció terepe | 189 |
A hivatásos katona | 191 |
Összefoglalás | 199 |
Kérdések és feladatok | 199 |
Irodalom | 200 |
Politika | 201 |
Politika | 201 |
Elit | 205 |
Szervezetek | 207 |
Politikai kultúra | 210 |
Politikai szocializáció | 214 |
Összefoglalás | 218 |
Kérdések és feladatok | 218 |
Irodalom | 218 |
Vallás | 220 |
A vallásosság mint magatartás | 220 |
A vallásos szükséglet | 224 |
Vallási szervezetek | 228 |
Egyházak a mai Magyarországon | 231 |
Szocializáció a vallási gyülekezetben | 235 |
Összefoglalás | 238 |
Kérdések és feladatok | 238 |
Irodalom | 238 |
Média | 240 |
Kommunikáció | 240 |
Tömegkommunikáció | 243 |
Kommunikátorok | 249 |
Fogyasztók | 253 |
Összefoglalás | 256 |
Kérdések és feladatok | 256 |
Irodalom | 256 |
A formális nevelés szociológiája | 259 |
Iskola | 261 |
Az iskola társadalma | 261 |
Az iskola szervezete | 268 |
Az iskola légköre | 279 |
Összefoglalás | 285 |
Kérdések és feladatok | 285 |
Irodalom | 285 |
Iskola és helyi társadalom | 287 |
Település és iskola | 287 |
Az iskola funkciói | 293 |
Érdekcsoportok az iskola körül | 297 |
Iskolai autonómia | 303 |
Összefoglalás | 306 |
Kérdések és feladatok | 306 |
Teszt | 307 |
Irodalom | 310 |
Iskola és állam | 312 |
Iskola és oktatási rendszer | 312 |
Iskola és gazdaság | 319 |
Iskola és társadalom | 325 |
Iskola és állam | 329 |
Összefoglalás | 333 |
Kérdések és feladatok | 334 |
Irodalom | 334 |
Kié az egyetem? | 336 |
A felsőoktatás szociológiája | 336 |
Rendszer | 340 |
Hallgatók | 347 |
Oktatók | 352 |
Irányítás | 354 |
Fejlesztés | 357 |
Tudomány | 366 |
Összefoglalás | 370 |
Kérdések és feladatok | 371 |
Irodalom | 371 |
Iskolai alkalmazások | 375 |
Iskolai statisztikák | 377 |
A statisztikai adatgyűjtés forrásai | 377 |
A statisztikai adatok földolgozása | 382 |
A statisztikai adatok értelmezése | 386 |
Összefoglalás | 388 |
Kérdések és feladatok | 388 |
Irodalom | 389 |
Kérdőíves adatgyűjtések | 390 |
A kutatási probléma | 390 |
Kiinduló föltételezéseink | 394 |
A tapasztalati vizsgálat logikája | 396 |
Vizsgálattípusok | 401 |
Összefoglalás | 403 |
Kérdések és feladatok | 404 |
Irodalom | 404 |
Iskolai szervezetelemzések | 405 |
Ismerkedés az iskolával | 405 |
Az iskola céljai | 409 |
Az iskola szervezeti egységei | 414 |
Szabályozás és ellenőrzés | 416 |
Összefoglalás | 420 |
Kérdések és feladatok | 420 |
Irodalom | 421 |
Esettanulmányok az iskoláról | 422 |
Az esettanulmány fogalma | 422 |
Az esettanulmány készítése | 424 |
Az esettanulmány értékelése | 428 |
Összefoglalás | 434 |
Kérdések és feladatok | 434 |
Irodalom | 435 |
Az iskolai elszámoltatása | 436 |
Értelmezések | 436 |
Az elszámoltatás eredménye | 438 |
Adminisztratív elszámoltatás | 439 |
Piaci elszámoltatás | 442 |
Társadalmi elszámoltatás | 448 |
Elszámoltatás a közszférában és a magánszférában | 447 |
Összefoglalás | 448 |
Kérdések, feladatok | 448 |
Irodalom | 448 |
Függelék | 451 |
Gyakorló feladatok | 453 |
Irodalom | 486 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.