1.045.582

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Bevezetés a mobilprogramozásba

Gyors prototípusfejlesztés Python és Java nyelven

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Szak Kiadó Kft.
Kiadás helye: Bicske
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 268 oldal
Sorozatcím: Alkalmazott informatika
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 978-963-9863-01-9
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A hazai mobil alkalmazásfejlesztés egyetemi oktatásának úttörői ezúttal egy különleges kinccsel lepik meg a mobiltelefonok programozása iránt érdeklődő széles közönséget. Akiket eddig elrettentett az okostelefonokra való fejlesztés összetettsége, időigénye vagy a fejlesztés költsége, azok a könyv elolvasása után hamar megváltoztatják véleményüket. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszékének elismert oktatógárdája az oktatásban és a fejlesztések során összegyűjtött tapasztalatuk legjavát nyújtják most át az Olvasóknak.
A könyv két megközelítést ismertet az alapoktól a telefonspecifikus funkciókig. Akár a Python nyelvet választjuk a Symbian S60 felületére való fejlesztéshez, akár a készülékfüggetlen Java ME technológiát a középkategóriás telefonok piacát is megcélozva, megtaláljuk mindazt az eszközkészletet, amelyre egy komoly üzleti-, vagy akár szórakoztató játékalkalmazás megalkotásához szükségünk lesz. A bemutatott... Tovább

Fülszöveg

A hazai mobil alkalmazásfejlesztés egyetemi oktatásának úttörői ezúttal egy különleges kinccsel lepik meg a mobiltelefonok programozása iránt érdeklődő széles közönséget. Akiket eddig elrettentett az okostelefonokra való fejlesztés összetettsége, időigénye vagy a fejlesztés költsége, azok a könyv elolvasása után hamar megváltoztatják véleményüket. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszékének elismert oktatógárdája az oktatásban és a fejlesztések során összegyűjtött tapasztalatuk legjavát nyújtják most át az Olvasóknak.
A könyv két megközelítést ismertet az alapoktól a telefonspecifikus funkciókig. Akár a Python nyelvet választjuk a Symbian S60 felületére való fejlesztéshez, akár a készülékfüggetlen Java ME technológiát a középkategóriás telefonok piacát is megcélozva, megtaláljuk mindazt az eszközkészletet, amelyre egy komoly üzleti-, vagy akár szórakoztató játékalkalmazás megalkotásához szükségünk lesz. A bemutatott technológiák közös vonása, hogy gyorsan látványos sikereket érhetünk el: ki gondolná, hogy egyetlen programsor elegendő lehet ahhoz, hogy elküldjünk egy SMS-t, vagy kezdeményezzünk egy telefonhívást? Mindezek mellett a könyv betekintést nyújt a mobil készülékhez szorosan kapcsolódó hálózatok működésébe és a vezeték nélküli kommunikációs technológiák alapjaiba.
A gyors prototípusfejlesztés elengedhetetlen ahhoz, hogy egy informatikai szakember vagy vállalkozás lépést tarthasson a mind gyorsabb technológiai fejlődéssel. A könyv gondos tagolása és szakszerű szerkesztése lehetővé teszi, hogy a mindennapi munka során kézikönyvként használhassuk azt, és a példákon keresztül a bemutatott technológiák mélyét is gyorsan meg fogjuk érteni. Vissza

Tartalom

Előszó
I. rész: Bevezető ismeretek
1. Bevezetés a mobiltechnológiákba 3
1.1. Bevezetés 3
1.2. A mobilpiac szereplői 4
1.3. Mobilhálózatok 5
1.3.1. 0. generáció 6
1.3.2. 1. generáció 7
1.3.3. 2. generáció 8
1.3.4. 3. generáció 10
1.3.5. Túl a 3. generáción (4G) 11
1.3.6. A hálózati generációk összefoglalása 12
1.4. Kis hatótávolságú vezeték nélküli technológiák 12
1.4.1. Bluetooth 12
1.4.2. WLAN 13
1.5. Mobilkészülékek 14
2. Mobilszoftverplatformok 19
2.1. Bevezetés 19
2.2. Java ME 21
2.3. Python 23
2.4. Symbian OS (S60 és UIQ) 23
2.5. Windows Mobile (.NET Compact Framework) 26
2.6. Maemo 27
2.7. Android 28
2.8. iPhone OS 30
2.9. Összefoglalás 31
II. rész: PyS60
3. A Python nyelv bemutatása 35
3.1. Általános információk 35
3.2. A Python nyelv jellemzői 35
3.2.1. A Python tulajdonságai 36
3.3. A Python nyelv bemutatása 37
3.3.1. Alapvető szintaxis 37
3.3.1.1. A kód szerkesztése 37
3.3.2. Típusok és változók 38
3.3.2.1. Típusok 38
3.3.2.2. Változók és alkalmazásuk 39
3.3.3. A nyelv eszközei 42
3.3.3.1. Elágazás 42
3.3.3.2. Ciklusok 42
3.3.3.3. Címkék és ugrások 43
3.3.4. Függvények 43
3.3.5. Osztályok és objektumok 44
3.3.6. Modulok 45
3.3.7. Kivételkezelés
3.4. A Python nyelv használata példákon keresztül 46
3.4.1. Listák 46
3.4.2. Elágazás 48
3.4.3. Ciklusok 48
3.4.4. Modulkezelés 49
4. A PyS60 grafikus felhasználói felülete 51
4.1. Az alkalmazás életciklusa és felületének felépítése 51
4.2. Szövegek elhelyezése 54
4.3. Fülek csoportja 56
4.4. PyS60-dialógusok 57
4.4.1. Információs ablak: note 58
4.4.2. Adatbekérő ablakok 59
4.4.3. Több elem közti választás: választólisták 60
4.4.4. Többszörösen választható lista 61
4.4.5. Űrlap
4.5. Adatmegjelenítés listák segítségével: a Listbox objektum 64
4.5.1. Ikonok előállítása
4.5.2. Listaelrendezés-típusok 65
5. A PyS60 multimédiás lehetőségei 67
5.1. Rajzok készítése a Graphics modul segítségével 67
5.1.1. Egyszerű rajzolási függvények
5.1.2. Bitképek használata
5.1.3. 3D grafika az OpenGL ES segítségével
5.2. Billentyűzetesemények kezelése 74
5.3. Az okostelefon kamerájának használata
5.4. Hangkeltési lehetőségek
5.4.1. Hanglejátszás
5.4.2. Hangfelvétel 81
5.5. Szöveg felolvasása sztringből: Text-to-speech 83
6. Adatkezelési lehetőségek 85
6.1. Fájlkezelés 85
6.2. Adatbázis-kezelés 86
6.2.1. Az e32dbm modul 86
6.2.2. Az e32db modul 87
6.3. Különféle tartalmak kezelése: a content_handler 91
6.4. A telefonon tárolt személyes információk elérése 92
6.4.1. A naptár kezelése: calendar modul 92
6.4.2. A kapcsolat-adatbázis: contact modul 96
6.5. Adatok a futtató rendszerről 99
7. Kommunikációs lehetőségek PyS60 alatt 101
7.1. A telefonfunkció kezelése 101
7.2. Az üzenetkezelő modul használata 102
7.2.1. Üzenetküldés 102
7.2.2. Üzenetfogadás 103
7.3. Hálózati alkalmazások 104
7.3.1. Webes erőforrások elérése 104
7.3.2. A httplib modul 107
7.4. Egy összetett alkalmazás 108
7.5. Adatcsere Bluetooth segítségével 114
7.5.1. BT OBEX: adatcsere vezeték nélkül 114
7.5.2. Kommunikáció Bluetooth socketeken 115
7.6. Tájékozódás a fizikai térben 117
III. rész: Java ME
8. Java ME-alapok 121
8.1. Bevezetés 121
8.1.1. A mobilkészülékek fejlődése 121
8.1.2. Platformfüggetlen alkalmazásfejlesztés
mobilkészülékeken 122
8.2. A Java ME-technológia általános áttekintése 122
8.3. Java ME-konfigurációk 123
8.3.1. CDC-konfiguráció 124
8.3.2. CLDC-konfiguráció 124
8.4. A MIDP (Mobile Information Device Profilé) bemutatása 125
8.5. A főbb Java Specification Request-ek (JSR) bemutatása 127
8.5.1. JSR 82 - Bluetooth API 127
8.5.2. JSR 135 - Mobile Media API 127
8.5.3. JSR 172 - Web service API 127
8.5.4. JSR 75 - FileConnection API
8.5.5. JSR 226 -SVG API 128
8.6. Java ME-alkalmazások telepítése 129
8.7. MIDletek 129
8.7.1. MIDlet-életciklus 129
8.7.2. Egyszerű MIDlet készítése 130
9. Felhasználói felület tervezése és készítése
Java ME-platformon 133
9.1. Mobiltelefonok felhasználói felülete 133
9.1.1. A felhasználói felület célja 133
9.1.2. Korlátozások mobilkészülékeken 133
9.2. Felhasználói felület, felhasználói szokások 134
9.2.1. Az igényes felhasználói felület előnyei 135
9.2.2. Felhasználói szokások 135
9.2.3. A felhasználói felület lehetőségei Java ME-platformon 136
9.3. A Java ME-alkalmazás felülete 136
9.3.1. Teljes képernyős lista 139
9.3.2. Teljes kijelzős szövegdoboz 141
9.3.3. Figyelmeztető képernyő 142
9.3.4. SplashScreen-képernyő 144
9.3.5. WaitScreen-képernyő 146
9.3.6. Form-képernyő 149
9.3.7. Képernyők közötti navigáció 150
9.4. Felhasználói felület kialakítása 151
9.4.1. Beépített GUI-elemek 151
9.4.1.1. Stringltem 152
9.4.1.2. TextField 153
9.4.1.3. Imageltem 154
9.4.1.4. Spacer 154
9.4.1.5. Gauge 155
9.4.1.6. DateField 156
9.4.1.7. ChoiceGroup
9.4.1.8. Tableltem 157
9.4.2. Felhasználói felület kialakítása 15g
9.4.3. Menü- és parancskezelés 159
9.4.4. A Canvas használata X62
9.5. Összefoglalás 165
10. Adatkezelés Java ME-platformon 167
10.1. Adattárolás mobileszközökön 167
10.2. Adattárolás a Record Management System (RMS)
segítségével 168
10.2.1. Az RMS ismertetése 168
10.2.2. Adatbázis létrehozása és lezárása 169
10.2.2.1. Az adatbázis tulajdonságai 169
10.2.2.2. Adatbázis-műveletek jellemzői, adatbázis
létrehozása és törlése 169
10.2.3. Műveletek rekordokkal 170
10.2.3.1. Új rekord felvétele 170
10.2.3.2. Rekord lekérdezése 170
10.2.3.3. Rekord módosítása 170
10.2.3.4. Rekord törlése 171
10.2.3.5. Rekordok összehasonlítása 171
10.2.3.6. Rekordok szűrése 171
10.2.4. Navigáció a rekordok között 172
10.2.5. Alkalmazás beállításainak elmentése az RMS
használatával 174
10.3. Fájlkezelés Java ME-platformon 179
10.3.1. Fájlok elérése 180
10.3.2. Fájlműveletek Java ME-platformon 181
10.3.2.1. Meghajtók listázása 181
10.3.2.2. Fájlok, könyvtárak létezésének vizsgálata 182
10.3.2.3. Könyvtárak létrehozása 182
10.3.2.4. Fájlok létrehozása, adatok mentése fájlokba 183
10.3.2.5. Fájlok tartalmának kiolvasása 183
10.3.2.6. További fájlműveletek Java ME-platformon 184
10.3.3. Egyszerű fájlböngésző-alkalmazás készítése 184
11. Multimédia-szolgáltatások Java ME-platformon 193
11.1. A multimédiás funkciók népszerűsége 193
11.2. Multimédia-szolgáltatások Java ME-platformon 194
11.2.1. A Multimédia API általános ismertetése 194
11.2.2. Az MMAPI működése 196
11.2.2.1. A Manager-osztály áttekintése 197
11.2.2.2. A Player-osztály áttekintése 199
11.2.2.3. Multimédia-vezérlők áttekintése 203
11.3. Kamerakezelés Java ME-platformon 204
11.3.1. A kamera által látható kép megjelenítése 205
11.3.2. Kép beolvasása kameráról 207
11.4. Hangok felvétele és lejátszása Java ME-platformon 209
11.4.1. Hangfelvételi lehetőségek az MMAPI segítségével 209
11.4.2. Hangok lejátszása az MMAPI használatával 212
11.4.2.1. A hanglejátszási lehetőségek áttekintése 212
11.4.2.2. Összetett hangok, zenei állományok lejátszása 212
11.4.2.3. Egyszerű MP3-lejátszó-alkalmazás 213
12. Hálózati kommunikáció Java ME-platformon 217
12.1. A hálózati technológiák jelentősége mobileszközökön 217
12.2. A Java ME-platform kapcsolatkezelési rendszere 218
12.2.1. A Generic Connection Framework (GCF) áttekintése 218
12.2.1.1. A GCF felépítése és a GCF-alaposztályok 218
12.2.1.2. További GCF-hez kapcsolódó osztályok 220
12.2.2. Kapcsolatok megnyitása a GCF segítségével 221
12.3. Általános hálózati technológiák Java ME-alkalmazásokban 224
12.3.1. Stream- és socket-alapú kommunikáció 225
12.3.2. HTTP-kommunikáció 227
12.3.3. Webszolgáltatások Java ME-platformon 228
12.4. A Bluetooth-technológia Java ME-platformon 230
12.4.1. A Bluetooth-technológia áttekintése 231
12.4.2. A Bluetooth-technológia Java ME-alkalmazásokban 232
12.4.2.1. Készülékek keresése 233
12.4.2.2. Szolgáltatások keresése 234
12.4.2.3. Kapcsolat felépítése és lezárása 234
12.5. Üzenetkezelés Java ME-platformon 235
12.5.1. A Wireless Messaging API rétegei 235
12.5.2. Üzenetek küldése és fogadása 236
13. XML-kezelés Java ME- platformon 239
13.1. Az XML-technológia szerepe mobileszközökön 239
13.2. Az XML feldolgozási lehetőségek 239
13.2.1. Modellalapú XML-feldolgozó 240
13.2.2. Push típusú feldolgozó 240
13.2.3. Puli típusú feldolgozó 241
13.3. XML-feldolgozás Java ME-platformon 241
13.3.1. A JAXP interfészei és osztályai 242
13.3.2. Példa XML-állomány kezelésére a JAXP
felhasználásával 244
13.4. Puli típusú XML-feldolgozó Java ME-platformon 248
13.4.1. A kXML ismertetése 249
13.4.2. RSS-feldolgozás kXML segítségével 250
IV. rész: Függelékek
„A" Java ME-fejlesztőkörnyezet telepítése 257
„B" Kódgenerálás webszolgáltatások eléréséhez
NetBeans-környezetből 259
Tartalomjegyzék
„C" A kXML telepítése 261
„D" Python-fejlesztőkörnyezet telepítése 263
D.1. Telepítés mobilkészülékre 263
D.2. Python telepítése S60 emulátor alá 263
Tárgymutató 265
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem