Bevezetés | 1 |
Gráfkereső eljárások | 7 |
A feladatreprezentáció | 9 |
Az állapottér-reprezentáció | 10 |
A 8-as játék | 11 |
A 4-királynő probléma | 13 |
A Hanoi tornyai probléma | 15 |
A játékok összehasonlítása | 16 |
A reperezentáció ábrázolása gráffal | 16 |
Gráfokkal kapcsolatos alapfogalmak | 17 |
Példák reperezentációs gráf átalakítása fává | 19 |
A reprezentációs gráf átalakítása fává | 21 |
Feladatok | 25 |
A pordukciós rendszer és a heurisztika | 27 |
A produkciós rendszer komponensei | 27 |
A produkricós rendsze általános algoritmusa | 29 |
A produkciós rendszer és a hagyományos programok | 29 |
Heurisztika alkalmazása a produkciós rendsszerekben | 30 |
A heurisztika fogalma | 30 |
A heurisztika és a megoldás költsége | 31 |
A heurisztika és a megoldás keresésének költsége | 32 |
Az előre haladó és a visszafelé haladó működés | 34 |
Feladatok | 35 |
Vezérlési stratégiák | 37 |
Nemmódosítható vezérlési stratégiák | 38 |
A visszalépéses vezérlési stratégiák | 40 |
A 4-királynő probléma megoldása | 41 |
A visszalépéses algoritmus első változata | 43 |
A visszalépéses algoritmus második változata | 44 |
A 8-as játék megoldása | 46 |
A gráfkereső vezérlési stratégia | 48 |
A gráfkeresés alapalgoritmusa | 48 |
Az általános gráfkereső algoritmus | 49 |
Neminformált gráfkereső eljárások | 53 |
Mélységi keresés | 54 |
Szélességi keresés | 56 |
Egyenletes keresés | 58 |
Feladatok | 59 |
Heurisztikus gráfkereső algoritmusok | 61 |
Az előretekintő keresés | 62 |
Az A algoritmus | 64 |
Az A* algoritmus | 68 |
A következetes algorimus | 69 |
Az A* algoritmusok hatákonysága | 72 |
A kiterjesztett csúcsok száma | 73 |
A végrehajtott kiterjesztések száma | 74 |
A B algoritmus | 77 |
Feladatok | 80 |
Feladatmegoldás probléma-redukcióval | 81 |
Példák a probléma-redukcióra | 81 |
A probléma-redukciós reprezentáció | 85 |
Az ÉS/VAGY gráfok | 88 |
Keresés ÉS/VAGY gráfokon | 93 |
Feladatok | 98 |
Kétszemélyes teljes információjú játékok | 99 |
Néhány kétszemélyes játék ismertetése | 101 |
A Grundy-féle játék | 101 |
Tac-Tix | 102 |
Amőba (Tic-Tac-Toe) | 103 |
NIM | 104 |
Hex | 105 |
Othello | 107 |
Feladatok | 109 |
A teljes játékfa kiértékelése | 111 |
A kétszemélyes játékok reprezentálása gráffal | 111 |
A nyerő stratégia létezése és meghatározása | 115 |
A nyerő stratégia meghatározása ÉS/VAGY fával | 120 |
Feladatok | 124 |
A játékfa részelges kiértékelése | 125 |
A minimax eljárás | 127 |
A megamax eljárás | 132 |
Az (m, N) átlagoló kiértékelés | 133 |
Az alfa-béta eljárás | 134 |
Kiértékelés változó mélységű szelektív kereséssel | 139 |
A statikus kiértékelő függvény megadásának néhány módja az Othello játék esetén | 142 |
Feladatok | 145 |
Automatikus tételbizonyítás | 147 |
Tételbizonyítás az ítéletkalkulusban | 151 |
A szintaxis | 152 |
A szemantika | 154 |
A kielégíthetőségi tulajdonság | 156 |
Formulák ekvivalenciája | 157 |
A logikai következmény | 158 |
A tételbizonyítás néhány módszere | 159 |
Tételbizonyítás itazságtáblával | 160 |
Quine algoritmusa | 161 |
Wang algoritmusa | 161 |
Formális levezetés | 163 |
A konjunktív normálforma | 164 |
A rezolúció | 166 |
Feladatok | 169 |
Rezolúció az elsőrendű predikátumkalkulusban | 171 |
A szintaxis | 172 |
A szemantika | 175 |
A kielégíthetőségi tulajdonság | 176 |
Formulák ekvivalenciája | 177 |
A logikai következmény | 178 |
A formulák klóz alakja | 179 |
Az egyesítési algoritmus | 183 |
A rezolúció | 186 |
A logikai rendszerek általános jellemzése | 190 |
Feladatok | 193 |
A rezolúció haténkonyságának növelése | 195 |
Rezolúciós stratégiák | 199 |
A szélességi keresés stratégiája | 202 |
A támogató halmaz stratégiája | 202 |
A lineáris input stratégia | 204 |
Az ősre korlátozott stratégia | 205 |
Az egységklóz stratégia | 205 |
A stratégiákon belüli rendezés | 206 |
A bináris rezolúció | 207 |
Egyszerűsítő stratégiák | 210 |
A tautológiák elhagyása | 210 |
A beffoglalóklózok elhagyása | 210 |
Az idegen literált tartalmazó klózok elhagyása | 210 |
Procedurális hozzárendelés | 210 |
Feladatok | 213 |
Válaszadás rezolúcióval | 215 |
Egy példa a válaszadásra | 216 |
A válaszadási eljárás | 217 |
Univerzálisan kötött változók a célállításban | 224 |
A Hanoi tornyai porbléma megoldása | 227 |
Feladatok | 232 |
Feladatmegoldások | 235 |
Felhasznált és ajánlott irodalom | 279 |
Kiegészígtés az irodalomjegyzékhez | 282 |
Tárgymutató | 283 |
Hibalista | 290 |