A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Bevezetés a mesterséges intelligenciába

Heurisztikus gráfkeresés/Kétszemélyes játékok/Automatikus tételbizonyítás

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: LSI Oktatóközpont
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 289 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés1
Gráfkereső eljárások7
A feladatreprezentáció9
Az állapottér-reprezentáció10
A 8-as játék11
A 4-királynő probléma13
A Hanoi tornyai probléma15
A játékok összehasonlítása16
A reperezentáció ábrázolása gráffal16
Gráfokkal kapcsolatos alapfogalmak17
Példák reperezentációs gráf átalakítása fává19
A reprezentációs gráf átalakítása fává21
Feladatok25
A pordukciós rendszer és a heurisztika27
A produkciós rendszer komponensei27
A produkricós rendsze általános algoritmusa29
A produkciós rendszer és a hagyományos programok29
Heurisztika alkalmazása a produkciós rendsszerekben30
A heurisztika fogalma30
A heurisztika és a megoldás költsége31
A heurisztika és a megoldás keresésének költsége32
Az előre haladó és a visszafelé haladó működés34
Feladatok35
Vezérlési stratégiák37
Nemmódosítható vezérlési stratégiák38
A visszalépéses vezérlési stratégiák40
A 4-királynő probléma megoldása41
A visszalépéses algoritmus első változata43
A visszalépéses algoritmus második változata44
A 8-as játék megoldása46
A gráfkereső vezérlési stratégia48
A gráfkeresés alapalgoritmusa48
Az általános gráfkereső algoritmus49
Neminformált gráfkereső eljárások53
Mélységi keresés54
Szélességi keresés56
Egyenletes keresés58
Feladatok59
Heurisztikus gráfkereső algoritmusok61
Az előretekintő keresés62
Az A algoritmus64
Az A* algoritmus68
A következetes algorimus69
Az A* algoritmusok hatákonysága72
A kiterjesztett csúcsok száma73
A végrehajtott kiterjesztések száma74
A B algoritmus77
Feladatok80
Feladatmegoldás probléma-redukcióval81
Példák a probléma-redukcióra81
A probléma-redukciós reprezentáció85
Az ÉS/VAGY gráfok88
Keresés ÉS/VAGY gráfokon93
Feladatok98
Kétszemélyes teljes információjú játékok99
Néhány kétszemélyes játék ismertetése101
A Grundy-féle játék101
Tac-Tix102
Amőba (Tic-Tac-Toe)103
NIM104
Hex105
Othello107
Feladatok109
A teljes játékfa kiértékelése111
A kétszemélyes játékok reprezentálása gráffal111
A nyerő stratégia létezése és meghatározása115
A nyerő stratégia meghatározása ÉS/VAGY fával120
Feladatok124
A játékfa részelges kiértékelése125
A minimax eljárás127
A megamax eljárás132
Az (m, N) átlagoló kiértékelés133
Az alfa-béta eljárás134
Kiértékelés változó mélységű szelektív kereséssel139
A statikus kiértékelő függvény megadásának néhány módja az Othello játék esetén142
Feladatok145
Automatikus tételbizonyítás147
Tételbizonyítás az ítéletkalkulusban151
A szintaxis152
A szemantika154
A kielégíthetőségi tulajdonság156
Formulák ekvivalenciája157
A logikai következmény158
A tételbizonyítás néhány módszere159
Tételbizonyítás itazságtáblával160
Quine algoritmusa161
Wang algoritmusa161
Formális levezetés163
A konjunktív normálforma164
A rezolúció166
Feladatok169
Rezolúció az elsőrendű predikátumkalkulusban171
A szintaxis 172
A szemantika175
A kielégíthetőségi tulajdonság176
Formulák ekvivalenciája177
A logikai következmény178
A formulák klóz alakja179
Az egyesítési algoritmus183
A rezolúció186
A logikai rendszerek általános jellemzése190
Feladatok193
A rezolúció haténkonyságának növelése195
Rezolúciós stratégiák199
A szélességi keresés stratégiája202
A támogató halmaz stratégiája202
A lineáris input stratégia204
Az ősre korlátozott stratégia205
Az egységklóz stratégia205
A stratégiákon belüli rendezés206
A bináris rezolúció207
Egyszerűsítő stratégiák210
A tautológiák elhagyása210
A beffoglalóklózok elhagyása210
Az idegen literált tartalmazó klózok elhagyása210
Procedurális hozzárendelés210
Feladatok213
Válaszadás rezolúcióval215
Egy példa a válaszadásra216
A válaszadási eljárás217
Univerzálisan kötött változók a célállításban224
A Hanoi tornyai porbléma megoldása227
Feladatok232
Feladatmegoldások235
Felhasznált és ajánlott irodalom279
Kiegészígtés az irodalomjegyzékhez282
Tárgymutató283
Hibalista290
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem