1.062.411

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Bevezetés a mentálpedagógiába

Gyakorlati útmutató pedagógusoknak

Szerző
Budapest
Kiadó: Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 101 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-764-487-3
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A mentálpedagógia komoly mentálhigiénés hasznot hajthat leginkább természetes közegében, a pedagógusság körében. Szaktudományos eredménye is lehet: didaktikus célkitűzéseivel és modellezett metodikájával jelentősen gyarapíthatja az andragógiát, kiegészítve azt a felnőttek érett felnőtté nevelésével, illetve az érett felnőttség önstabilizálásának oktatásával.
A mentálpedagógiai tréningek jól szolgálják a pedagógusok lelki egészségének védelmét, javítva önismeretüket, viselkedés-egyensúlyukat, helyzetfeldolgozó és problémamegoldó készségüket, empátiás beállítódásukat és tűrőképességüket. Olyan egészségmegőrző, bajmegelőző, válságelhárító és -kezelő technikákra, konkrét életvezetési fogásokra tanítanak, amelyek mobilizálják az önsegítő és érett self-mechanizmusokat (a tudatosítás és az érzelmi átélés eszköztárával nem csekély védelmet kínálva a játszmákkal, a nevelők és neveltek, a tanárok és diákok viszonyát megmérgező elhárító működésekkel szemben).
(Dr. Bagdy Emőke tanszékvezető,... Tovább

Fülszöveg

A mentálpedagógia komoly mentálhigiénés hasznot hajthat leginkább természetes közegében, a pedagógusság körében. Szaktudományos eredménye is lehet: didaktikus célkitűzéseivel és modellezett metodikájával jelentősen gyarapíthatja az andragógiát, kiegészítve azt a felnőttek érett felnőtté nevelésével, illetve az érett felnőttség önstabilizálásának oktatásával.
A mentálpedagógiai tréningek jól szolgálják a pedagógusok lelki egészségének védelmét, javítva önismeretüket, viselkedés-egyensúlyukat, helyzetfeldolgozó és problémamegoldó készségüket, empátiás beállítódásukat és tűrőképességüket. Olyan egészségmegőrző, bajmegelőző, válságelhárító és -kezelő technikákra, konkrét életvezetési fogásokra tanítanak, amelyek mobilizálják az önsegítő és érett self-mechanizmusokat (a tudatosítás és az érzelmi átélés eszköztárával nem csekély védelmet kínálva a játszmákkal, a nevelők és neveltek, a tanárok és diákok viszonyát megmérgező elhárító működésekkel szemben).
(Dr. Bagdy Emőke tanszékvezető, klinikai pszichológus)
A pedagógusoknak növekvő mértékben kell alkalmazniuk lélektani módszereket, nagyon fontos önismeretük és személyiségük karbantartása. Mindebben segít az itt leírt módszer. Jó lenne, ha minél több pedagógushoz eljutna.
(Buda Béla dr. pszichiáter, pszichoterapeuta) Vissza

Tartalom

Előszó (Dr. Veér András)5
Olvasóink figyelmébe9
Mentálpedagógiai-andreutikai (önsegítő) tréningrendszer az ifjabb nemzedékek nevelőinek és oktatóinak személyiség-rekondicionálására, munkájuk intenzifikálása érdekében (Fekete György)q13
Előzmények, a tréningrendszer általnáos jellemzése15
Önismereti-önfejlesztő csoport-dramaturgia (alaptréning)21
Csoportvezetésre kiképző tréning önismereti lépései (témakörei)39
M(elléklet)-1: A felnőtt ember mentálpedagógiai öntesztje41
M(elléklet)-2: A felnőtt-személyiség életvezetési paraméterei43
Jegyzetek45
Áttekintő ábra85
A kiskamaszok lelkivilága és a mentálpedagógia (Varga Domokos)87
Benyomások - élmények95
Szakmai beszámoló (a specifikus pedagógus-andreuta képzésben részt vett kollégák közös munkája)95
Levél a képzésvezetőhöz100
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem