kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 304 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Előszó | 3 |
Bevezetés | 7 |
Az anyanyelvi tantárgypedagógia általános kérdései (Szemere Gyula) | 7 |
Fejezetek a magyar nyelv tanításának történetéből (A. Jászó Anna) | 12 |
Az anyanyelvi nevelés célja és feladatai (Szende Aladár) | 45 |
Az anyanyelvi nevelés művelődési anyaga | 53 |
Az anyanyelvi nevelés tantervei | 53 |
Az általános iskolai anyanyelvi tantervek (Fülöp Lajos) | 54 |
A középiskolai anyanyelvi tantervek (Fülöp Lajos) | 59 |
A középiskolai magyar nyelvi tankönyvek | 69 |
A magyar nyelv tankönyvei a gimnáziumban (J. András Katalin - Honti Mária) | 69 |
A szakközépiskolai magyar nyelvi tankönyvei (Hangay Zoltán) | 82 |
A fakultatív anyanyelvi nevelés (Fülöp Lajos) | 94 |
Az anyanyelvi nevelés speciális eljárásai | 107 |
A nyelvi ismeretek kialakításának hagyományos útjai (Szemere Gyula) | 109 |
A szemléltetés | 109 |
A beszélgetés | 114 |
A magyarázat | 118 |
Újabb törekvések az anyanyelvi nevelésben (Szemere Gyula) | 121 |
A programozott oktatás | 122 |
A csoportmunka | 129 |
A televíziós óra | 131 |
A nyelvi ismeretek megszilárdításának módjai (Filó Katalin) | 134 |
Az összefoglalás | 134 |
A tankönyvvel való munka | 135 |
Az ismétlés | 137 |
A nyelvi ismeretek alkalmazásának eljárásai (Szemere Gyula - Nagy Ferenc) | 139 |
A nyelvtani elemzés | 140 |
Szintetikus gyakorlatok | 150 |
A nyelvi tudásszint ellenőrzése és értékelése (Fülöp Lajos) | 155 |
A követelményrendszer értelmezése | 156 |
A teljesítmény és mérése, az értékelés, osztályozás | 159 |
Feladatsor-minták | 162 |
Az anyanyelvi készségek és képességek fejlesztése | 170 |
A befogadás képességének fejlesztése (Szende Aladár) | 170 |
A kifejezőképesség fejlesztése (Balassa László) | 174 |
A szókincs fejlesztése | 176 |
A szerkesztő- és formálóképesség fejlesztése | 180 |
A tanulók beszédkultúrájának fejlesztése (Szemere Gyula) | 187 |
A helyes magyar kiejtés alapkövetelményei | 187 |
A kiejtés tanításának módszertani vonatkozásai | 190 |
A beszédhibák és javításuk | 195 |
A tágabb értelemben vett beszédművelés (Wacha Imre) | 199 |
A mondat- és szövegfonetikai eszközök helyes használatának elsajátíttatása | 208 |
A kulturált élőszóbeli megnyilatkozás fejlesztése | 209 |
A helyesírás-tanítás módszerei (Szemere Gyula) | 215 |
A helyesírás-tanítás tartalma | 215 |
A tudatosítás, a gyarkolás és az ellenőrzés | 216 |
A helyesírási szabályzat használata | 222 |
A tantárgyi ágazatok tanítása | 225 |
A tantárgyi ágazatok tanításának eljárásai (Szende Aladár) | 225 |
A szövegtan oktatása | 226 |
A leíró nyelvtan és a nyelvművelés tanítása | 229 |
A stílusérzék fejlesztése | 234 |
A nyelv általános és történeti szemléletének kialakítása | 236 |
Tervezés, óratípusok, szervezési kérdések | 243 |
Az anyanyelvi nevelés tervezése, a tanmenet (Filó Katalin) | 243 |
A tematikus tervezés | 244 |
A tanmenet elkészítése | 245 |
Az anyanyelvi óra felépítése, az óratípusok (Filó Katalin) | 254 |
Az új ismeretet feldolgozó óra | 255 |
Az ismétlő-rendszerező óra | 259 |
Az ismeretek alkalmazására szántó óra | 260 |
Az ellenőrző óra | 261 |
A vegyes típusú óra | 262 |
Felkészülés a tanítási órára, óraelemzés (Filó Katalin) | 266 |
Általános követelmények | 266 |
Az óravázlat | 271 |
Az anyanyelvi óra elemzése | 271 |
Az anyanyelvi nevelés különleges feladatai | 275 |
A tanórán és az iskolán kívüli munka. A felnőttoktatás (B. Porkoláb Judit) | 275 |
A felzárkóztató foglalkozások | 276 |
A szakköri munka | 277 |
A nyelvi ismeretterjesztés | 278 |
A nyelvi versenyek | 279 |
A felnőttoktatás | 280 |
Taneszközök, oktatástechnológia | 283 |
Az anyanyelvi nevelés taneszközei (Hangay Zoltán) | 283 |
A nyomtatott taneszközök | 284 |
A nyomtatott grafikai taneszközök | 288 |
Az auditív információhordozók | 289 |
A vizuális információhordozók | 289 |
Az audiovizuális információhordozók | 292 |
Demonstrációs eszközök | 292 |
A magyar nyelv oktatástechnológiája | 293 |
Szaktanterem - osztályterem | 294 |
Irodalom | 297 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.