1.062.439

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Bevezetés a középiskolai anyanyelvi tantárgypedagógiába

Kézirat

Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 304 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó3
Bevezetés7
Az anyanyelvi tantárgypedagógia általános kérdései (Szemere Gyula)7
Fejezetek a magyar nyelv tanításának történetéből (A. Jászó Anna)12
Az anyanyelvi nevelés célja és feladatai (Szende Aladár)45
Az anyanyelvi nevelés művelődési anyaga53
Az anyanyelvi nevelés tantervei53
Az általános iskolai anyanyelvi tantervek (Fülöp Lajos)54
A középiskolai anyanyelvi tantervek (Fülöp Lajos)59
A középiskolai magyar nyelvi tankönyvek69
A magyar nyelv tankönyvei a gimnáziumban (J. András Katalin - Honti Mária)69
A szakközépiskolai magyar nyelvi tankönyvei (Hangay Zoltán)82
A fakultatív anyanyelvi nevelés (Fülöp Lajos)94
Az anyanyelvi nevelés speciális eljárásai107
A nyelvi ismeretek kialakításának hagyományos útjai (Szemere Gyula)109
A szemléltetés109
A beszélgetés114
A magyarázat118
Újabb törekvések az anyanyelvi nevelésben (Szemere Gyula)121
A programozott oktatás122
A csoportmunka129
A televíziós óra131
A nyelvi ismeretek megszilárdításának módjai (Filó Katalin)134
Az összefoglalás134
A tankönyvvel való munka135
Az ismétlés137
A nyelvi ismeretek alkalmazásának eljárásai (Szemere Gyula - Nagy Ferenc)139
A nyelvtani elemzés140
Szintetikus gyakorlatok150
A nyelvi tudásszint ellenőrzése és értékelése (Fülöp Lajos)155
A követelményrendszer értelmezése156
A teljesítmény és mérése, az értékelés, osztályozás159
Feladatsor-minták162
Az anyanyelvi készségek és képességek fejlesztése170
A befogadás képességének fejlesztése (Szende Aladár)170
A kifejezőképesség fejlesztése (Balassa László)174
A szókincs fejlesztése176
A szerkesztő- és formálóképesség fejlesztése180
A tanulók beszédkultúrájának fejlesztése (Szemere Gyula)187
A helyes magyar kiejtés alapkövetelményei187
A kiejtés tanításának módszertani vonatkozásai190
A beszédhibák és javításuk195
A tágabb értelemben vett beszédművelés (Wacha Imre)199
A mondat- és szövegfonetikai eszközök helyes használatának elsajátíttatása208
A kulturált élőszóbeli megnyilatkozás fejlesztése209
A helyesírás-tanítás módszerei (Szemere Gyula)215
A helyesírás-tanítás tartalma215
A tudatosítás, a gyarkolás és az ellenőrzés216
A helyesírási szabályzat használata222
A tantárgyi ágazatok tanítása225
A tantárgyi ágazatok tanításának eljárásai (Szende Aladár)225
A szövegtan oktatása226
A leíró nyelvtan és a nyelvművelés tanítása229
A stílusérzék fejlesztése234
A nyelv általános és történeti szemléletének kialakítása236
Tervezés, óratípusok, szervezési kérdések243
Az anyanyelvi nevelés tervezése, a tanmenet (Filó Katalin)243
A tematikus tervezés244
A tanmenet elkészítése245
Az anyanyelvi óra felépítése, az óratípusok (Filó Katalin)254
Az új ismeretet feldolgozó óra255
Az ismétlő-rendszerező óra259
Az ismeretek alkalmazására szántó óra260
Az ellenőrző óra261
A vegyes típusú óra262
Felkészülés a tanítási órára, óraelemzés (Filó Katalin)266
Általános követelmények266
Az óravázlat271
Az anyanyelvi óra elemzése271
Az anyanyelvi nevelés különleges feladatai275
A tanórán és az iskolán kívüli munka. A felnőttoktatás (B. Porkoláb Judit)275
A felzárkóztató foglalkozások276
A szakköri munka277
A nyelvi ismeretterjesztés278
A nyelvi versenyek279
A felnőttoktatás280
Taneszközök, oktatástechnológia283
Az anyanyelvi nevelés taneszközei (Hangay Zoltán)283
A nyomtatott taneszközök284
A nyomtatott grafikai taneszközök288
Az auditív információhordozók289
A vizuális információhordozók289
Az audiovizuális információhordozók292
Demonstrációs eszközök292
A magyar nyelv oktatástechnológiája293
Szaktanterem - osztályterem294
Irodalom297
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem