kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 242 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-17-0523-4 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Tankönyvi szám: 52624. |
Előszó | 5 |
Első rész | 9 |
A felnőttoktatás általános tanuláslélektani problémái | 9 |
Második rész | 13 |
Tanuláselméletek az aktivitás és motiváció jelentőségéről a tanulási eredmény szempontjából | 13 |
A tanulás fogalmi meghatározásáról | 13 |
Az aktivitás - speciálisan a tanulási aktivitás - fogalmi meghatározása | 16 |
A motiváció - speciálisan a tanulás motivációja - fogalmi meghatározása | 21 |
A tanuláselméletek általános problematikája | 24 |
A legfontosabb tanuláselméletek jellemzői | 25 |
Összegzés és követkzetetések | 41 |
Harmadik rész | 47 |
A felnőttkor speciális tanuláslélektani problémái | 47 |
A felnőttkor életkori szakaszaira jellemző problémák | 48 |
Fizikai teljesítőképesség és életkor | 55 |
Pszhichikus teljesítőképesség és életkor | 60 |
A felnőttekkel végzett intelligenciavizsgálatok bíráló áttekintése | 61 |
A felnőttkori tanulási képesség lélektani problémái | 70 |
Emlékezet és tanulási eredmény a felnőttkorban | 73 |
Az eddigi vizsgálatok bírálata | 73 |
A felnőttkori tanulás gazdaságosságának szabályai | 80 |
Motiváció és tanulási eredmény felnőttkorban | 96 |
Az eddigi vizsgálatok bíráló áttekintése | 96 |
Az "aktuális motiváció és tanulási eredmény felnőttkorbann" témakörrel foglalkozó tanulás-lélektani kísérletek | 99 |
Vizsgálati alanyok és vizsgálati módszerek | 100 |
A vizsgálatok általános eredményei | 110 |
Speciális vizsgálati eredmények | 123 |
A legfőbb eredmények összefoglalása és pedagógiai jellegű következtetések | 135 |
Aktivitás és tanulási eredmény felnőttkorban | 139 |
Feladatmegoldás és munkahipotézisek | 140 |
A vizsgált személyek és a vizsgálati módszerek | 141 |
A vizsgálat főbb eredményeinek ismertetése és elemzése | 150 |
A diktálások eredményei és elemzésük (I. kísérleti program) | 150 |
Az olvasási-emlékezési kísréletek eredményei (II. kísérleti program) | 160 |
Az "aktivitás és tanulmányi eredmény" vizsgálat összegezése | 164 |
Összefoglalás és következtetések | 166 |
Negyedik rész | 177 |
A programozott tanulás néhány lélektani problémája felnőtteknél | 177 |
A programozott tanulás lényege | 178 |
A programozott tanulás és tanulási elmélet | 184 |
A programozott tanulás és a hagyományos oktatás | 195 |
A programok kidolgozásának néhány alapszabálya | 199 |
Ötödik rész | 203 |
A hagyományos oktatás megjavításáról a felnőttkorban | 203 |
A visszacsastolás proglematikája az oktatás szervezett formáiban | 204 |
Útmutatások a figyelem növeléséhez az oktatási folyamatban | 211 |
Irodalomjegyzék | 227 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.