1.062.439

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Bevezetés a Borland C++ programozásba

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: ComputerBooks Kiadói Szolgáltató és Kereskedő Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 299 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-7642-63-3
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A C programozási nyelv az egyik legnépszerűbb programfejlesztési eszköz a világon. A fejlesztők szívesen dolgoznak vele, mert általános célú, alkalmas igen nagy lélegzetű csoportmunkákban való... Tovább

Előszó

A C programozási nyelv az egyik legnépszerűbb programfejlesztési eszköz a világon. A fejlesztők szívesen dolgoznak vele, mert általános célú, alkalmas igen nagy lélegzetű csoportmunkákban való felhasználásra (ellentétben a Pascal legtöbb implementációjával), nagyon jó hatásfokú kódot lehet vele előállítani, mégis magas szinten struktúrált, átfogóan szabványosított nyelv. Ez utóbbi azt jelenti, hogy egy adott géptípus adott operációs rendszerére kidolgozott - bizonyos programírási szabályokat figyelembe vevő - program viszonylag kis munkával, jól meghatározott helyeken való módosítással átírható más számítógép tetszőleges (a C nyelvet támogató) operációs rendszere alá. Itt azonban rögtön meg kell jegyeznünk azt is, hogy nagyon könnyű C nyelven áttekinthetetlen, nehezen megérthető és módosítható programokat készíteni. Nagyon fontos tehát a fegyelmezett, körültekintő programozási stílus alkalmazása, aminek az elsajátítása kb. annyi munkát igényelhet, mint maguknak a nyelvi elemeknek a megtanulása. Másképp megfogalmazva: a C nyelv nyújtotta szabadság csak annak válik igazán hasznára, aki megfelelően tud vele élni.
A C programozási nyelvet sokan tekintik struktúrált, gépfüggetlen assembly nyelvnek. Ez persze nem azt jelenti, hogy magasszintű nyelvről le kívánják "alacsonyítani", hanem éppen az előnyeit hangsúlyozzák: annyira gépközeli, hogy segítségével lehet akár operációs rendszert is írni, egyúttal annyira gépfüggetlen, hogy ugyanazt a rendszert más géptípusra forrásnyelvi szinten csekély módosítással át lehet tenni (kivéve persze a legalsó réteget képviselő hardver-közeli részeket, amelyek azonban úgyis assembly-ben készülnek). A C nyelvet ez a képessége azonban nem korlátozza rendszerszintű programozásra, hanem egyúttal általános célú programfejlesztési eszközzé is kinőtte magát, amiben az említett nagyfokú szabványosság is komoly szerepet játszott. Vissza

Tartalom

Előszó
Köszönetnyilvánítás
Bevezetés1
A Borland C++ fejlesztői környezet3
Hardver és szoftver igények3
Installálás4
A Borland C++ fejlesztőrendszer kezelése6
Szövegszerkesztés12
Fordítás, programszerkesztés és futtatás13
A project fogalma és használata14
A menürendszer16
Az ún. system menü16
A File menü16
Az Edit (szövegszerkesztés) menü17
A Search (keresés) menü18
A Run (futtatás) menü18
A Compile (fordítás) menü18
A Debug (nyomkövetés) menü19
A Project menü19
Az Options (rendszerjellemzők beállítása) menü20
A Window menü20
A Help menü20
C programozás a Borland C++-ban23
Alapismeretek24
A változók alaptípusai26
A karakter típus és a sztringek27
Az egész típusok28
A felsorolt típusok29
Amit a logikai típusról tudni kell a C-ben30
A lebegőpontos valós számok típusai30
A mutató típusok30
Az előfeldolgozó33
Szimbólumok és makrók33
Feltételes fordítás37
Előredefiniált szimbólumok38
File-beépítés40
Implementáció-függő vezérlősorok40
Tárolási osztályok, hatáskörök41
Modulok, blokkok41
Függvények tárolási osztályai42
Változók élettartama és hatásköre42
Egyszerű adatdeklarátorok44
Függvények definíciója és deklarációja47
Módosító jelzők50
Típusdefiniáló (typedef) azonosítók52
Kifejezések55
Elsődleges kifejezések55
Operátorok56
Konverziók64
A konverzió a char, az int és az enum típusok között64
Konverzió mutatók között64
Aritmetikai konverziók65
Utasítások65
Kifejezés-utasítások66
A feltételes utasítás67
Ciklusszervező utasítások69
Egyéb vezérlésátadó utasítások71
Struktúrák és unionok73
Struktúrák megadása74
Hivatkozás struktúra elemekre75
A bitmezők76
Az union fogalma77
Mutatók és tömbök79
A mutatók használata79
Értékadás mutatóknak83
Mutatók függvényparaméterként84
Pointer aritmetika85
Tömbök használata. Többdimenziós tömbök87
Kapcsolat tömbök és mutatók között88
Általános mutatók91
Függvényekre mutató pointerek92
Bevitel és kivitel92
Alacsony szintű I/093
Folyam jellegű I/094
A main függvény100
További magyarázatok101
A balérték és jobbérték fogalma101
Még egyszer a deklarációkról és a típusokról102
Függvények változó számú paraméterrel103
Összetett mintapélda106
A tervezés egyes fázisai106
A menükezelő rendszer listája114
Programozás C++-ban135
Új elemek a C++-ban136
Alternatívák a # define direktíva helyett137
Cím szerint nyilvántartott típusú, vagy referencia típusú változók138
Inicializált függvényparaméterek141
C++ kommentek142
Az OOP alapjai142
Egységbezárás143
Öröklés145
Többrétűség (polimorfizmus)149
Függvénymezők definiálása151
Függvénymezők aktivizálása153
A this nevű, implicit mutató154
Konstruktorok és destruktorok155
Konstruktorok definiálása156
Destruktorok definiálása158
Mezőhozzáférés159
Mezőhozzáférési szintek160
Mezőhozzáférés és öröklés161
Virtuális függvények162
Késői összerendelés162
Virtuális függvények deklarálása166
Dinamikus objektumok167
Dinamikus objektumok létrehozása167
Dinamikus objektumok megszüntetése168
További flexibilitás a C++ban169
Rokonok és barátok169
Operator overloading170
Példa egy operátor új jelentésének definiálására171
C++ I/0 könyvtárak174
OOP megközelítésű rendszerfüggvények176
Komplex aritmetika176
BCD aritmetika177
IBM PC specifikus lehetőségek181
Szöveg és grafika181
Programozás szöveges üzemmódban183
Programozás grafikus üzemmódban187
Overlay a Borland C++-ban196
Az overlay használata197
Swapping198
Include file-ok és függvények201
A Borland C++ include file-jai201
A könyvtári rutinok csoportosítása205
Karakter osztályozó rutinok205
Konverziós rutinok205
Katalóguskezelő rutinok205
Diagnosztikai rutinok206
Grafikai rutinok206
Input/Output rutinok207
Interface rutinok (DOS, 8086, BIOS)208
Memóriablokk- és sztringkezelő rutinok209
Matematikai rutinok210
Dinamikus tárkezelő rutinok211
Különleges rutinok211
Folyamatvezérlő rutinok212
Szabványos rutinok212
Karaktermódú képernyőkezelő rutinok212
Idő és dátum rutinok213
Változó argumentumlista kezelő rutinok213
Fontosabb könyvtári függvények214
Függvények szöveges üzemmódban214
Hangeffektusok létrehozása221
Függvények grafikus üzemmódban222
Általános könyvtári függvények252
Irodalomjegyzék300
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem