Előszó
Kedves Szülők, kedves Tanárok!
Talán emlékeznek még arra az érzésre, amikor életükben először sikerült elolvasniuk egy szót, leírniuk azt, amit gondoltak. Amikor gyermekük, unokájuk először felkiáltott: olvasok, írok!
és önkéntelenül is kihúzta magát, mert érezte, hogy mostantól kezdve megváltozott valami; már nem kis óvodás, előtte a csodálatos, varázslatos világ, amelynek megismeréséhez kitárult a kapu. Hogy a kapun belépve útja egyenesen vezet-e, vagy buktatókkal lesz teli, azt nem lehet még tudni. De ha érzi, hogy mellette állnak, és segítő kezüket bármikor megfoghatja, a nehézségek nem fogják tekintetéből elűzni azt az első rácsodálkozást, ami nélkül a tanulás - a tudáshoz vezető út - nyomasztó teher.
A mi dolgunk, hogy ezt a nyitottságot, érdeklődést megőrizzük, még akkor is, ha olykor-olykor akadályok torlaszolják el ezt az utat. Ezek legyőzéséhez kívánunk segítséget adni a gyermekeknek, szülőknek, tanítóknak, tanároknak, fejlesztőpedagógusoknak, gyógypedagógusoknak/logopédusoknak.
Feladatgyűjteményünket diszlexiás, diszgráfiás (olvasás- és írástanulási gyengeség), részképesség-gyengeséget mutató gyermekeknek nyolcéves kortól ajánljuk, de jól használhatók a tanórai munka változatosabbá tételéhez, sőt - reményeink szerint - pusztán "szórakozásból", a szabadidő hasznos eltöltésére.
Az anyagot a gyakorlatban, a logopédiai foglalkozásokon kipróbáltuk: tapasztalataink szerint növeli az olvasás-írás redukáció hatékonyságát, és ami a legfontosabb: játékossága miatt szinte észrevétlenül sajátíttatja el a gyermekekkel az alapvető készségeket, megszerettetve velük az olvasást, a nyelvi játékokat.
A gyakorlóanyagot a magyar nyelv hangjainak/betűinek, illetve az előforduló betűcseréknek megfelelően adjuk közre hat füzetben. Így lehetővé válik, hogy a gyermek egyéni tévesztéseinek figyelembevételével állítsuk össze a fejlesztési tervet, csoportban pedig biztosítható a differenciált foglalkozás. A konkrét betűcserék terápiáján túl (illetve után) a többi betű hasonló részképességeket fejlesztő anyaga is felhasználható a biztosabb begyakorláshoz. A feladatok fokozatosan nehezedő sorrendben követik egymást.
Reméljük, hogy sikerül segítenünk abban, hogy az ismeretszerzés játékosabbá váljon, hiszen csak az a tudás kerül maradandóan a birtokunkba, amelyet örömmel sajátítottunk el. Ilyen örömteli órákat, tanórákat kívánnak Önöknek a füzetek használatához a SZERZŐK.
Vissza