kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 751 oldal |
Sorozatcím: | Beton és vasbeton |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-05-6884-5 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókat, ábrákat tartalmaz. |
Betonutak, repülőterek, térburkolatok | 9 |
Betonutak | 9 |
A betonútépítés kezdete | 9 |
A hazai kísérletezés korszaka | 13 |
A betonburkolatok alapja és keresztmetszeti kialakítása | 15 |
Betonösszetétel | 19 |
Követelmények a betonnal szemben | 24 |
Az építés technológiája | 31 |
Betonútjaink | 35 |
Az útbeton tartóssága | 54 |
Betonutak átépítése, javítása | 58 |
Külföldi események a 30-as években | 59 |
A Betonútépítő Vállalat | 61 |
Repülőterek | 65 |
Ferihegyi repülőtér | 65 |
Katonai repülőterek | 75 |
Beton útburkoló kövek | 82 |
Előzmények | 82 |
A VIACOLOR termékcsalád | 83 |
A STRABAG Hungária Építő Kft. története | 87 |
A STRABAG Hungária Építő Kft. | 87 |
A STRABAG Hungária Kft. megalakulásának előzményei | 90 |
A STRABAG Hungária Kft. szervezete | 92 |
A STRABAG Hungária Építő Kft. tevékenysége | 96 |
A FŐMTERV története | 99 |
A vállalat alapítása és változásai | 99 |
A FŐMTERV szervezeti felépítése | 100 |
Megvalósult nagyobb tervezések | 112 |
Közúti hidak | 115 |
Történeti áttekintés | 115 |
A közúti hídépítés kezdete hazánkan | 115 |
A feszítés kezdete | 121 |
A II. világháborút követő hídépítési feladatok | 122 |
Az üzemi előfeszítés kezdetei hazánkban | 123 |
Az utófeszítés kezdetei hazánkban | 123 |
Első - Freyssinet-rendszerrel feszített - hídjaink | 124 |
Monolitikus vasbeton hidak | 125 |
Típushidak | 126 |
Autópályahidak | 131 |
Nagy nyílású hidak építése állvány nélkül | 131 |
Előregyártott csatornahidak | 134 |
Az alépítmény | 134 |
A hidak fenntartása | 135 |
Első vasbeton hídjaink | 136 |
Monier-rendszerű hidak | 136 |
Wünsch-rendszerű hidak | 138 |
A század eleji vasbeton hidak | 140 |
Alsópályás ívhidak | 145 |
A vasvári vonóvasas vasbeton ívhidak | 145 |
A szolnoki felüjáró | 147 |
A szolnoki felüljáró megerősítése | 150 |
Fejlődés az alsópályás vonóvasas ívhidak terén | 150 |
A szendrőládi Bódva-híd | 156 |
Az előfeszítés kezdete | 156 |
Feszítettpallós lemezhidak | 156 |
Feszítettgerendás hidak | 158 |
Utófeszített hidak | 162 |
A harántfeszítés módszere | 162 |
Böröcz feszítési rendszere | 163 |
Feszítés hővel | 165 |
A szolnoki ártéri Tisza-híd | 165 |
Egyéb utófeszített hidak | 173 |
Helyszínen előregyártott utófeszített hidak | 173 |
Üzemben előregyártott hídgerendák (típusgerendák) és építésük | 177 |
Autópályahidak | 188 |
Nagy nyílású hidak építése állvány nélkül | 191 |
A kunszentmártoni Hármas-Körös-híd | 191 |
A győri Mosoni-Duna-híd | 203 |
A berettyóújfalui Berettyó-híd | 209 |
Állvány nélkül épített nagy nyílású hídjaink | 213 |
Öszvérhidak | 218 |
Az öszvérhidak rövid fejlődéstörténete | 218 |
Öszvérhídjaink | 224 |
Kettős betonövű híd | 225 |
Egyedi vasbeton hidak | 227 |
A veszprémi völgyhíd | 227 |
A varasdi völgyhíd | 228 |
A Bolond-úti völgyhíd | 230 |
V-lábú hidak | 233 |
A tihanyi felüljáró | 234 |
Rugalmas ágyazású kerethíd | 237 |
Előregyártott alépítmény | 240 |
Fővárosi közúti hidak | 243 |
A hidak adatai | 243 |
Az Árpád híd pályaszerkezete | 251 |
Erzsébet híd | 254 |
Előregyártott vasbeton csatornahidak | 258 |
A hídfárasztó berendezés | 263 |
Az UVATERV története | 266 |
A vállalat alakulása és fejlődése | 266 |
Az UVATERV szervezete | 268 |
Hídiroda | 272 |
Földalatti Vasúttervező Iroda | 276 |
A Közúti Közlekedéstervező Iroda | 278 |
Közlekedésüzemi Tervező Iroda | 281 |
A Hídépítő Vállalat | 283 |
A vállalat megalakulása és fejlődése | 284 |
A Hídépítő Vállalat szervezete | 285 |
Az építési módszerek fejlődése a vállalatnál | 287 |
A Magyar Aszfalt Vállalat története | 293 |
A vállalat keletkezésének és változásainak története | 293 |
A vállalat szervezeti felépítése | 293 |
A vállalat tevékenysége | 293 |
Az út- és hídépítés, valamint a hídfenntartás szervezete | 298 |
Az út- és hídfenntartás rendszere a kiegyezéstől az államosításig | 298 |
Az ország közúti igazgatási szervezete a II. világháború után | 299 |
Közúti Igazgatóságok | 301 |
Autópálya Igazgatóság | 307 |
A közúti igazgatóságok munkájának koordinálása | 309 |
A közúti beruházási szervezet | 311 |
A közúti információ szervezete | 311 |
Fenntartó és építő vállalatok | 312 |
Közlekedésépítés számítógépes szervezése | 313 |
A közlekedéstudomány szervezete | 314 |
Hídgazdálkodás | 314 |
Országos Közúti Adatbank | 320 |
Az Útalap intézménye | 322 |
A vasút beton- és vasbeton szerkezetei | 324 |
Vasúti hidak | 324 |
A vasúti hidakról általában | 324 |
Monolitikus kishidak mintatervei | 325 |
Szegélybordás vasbeton teknőhidak | 331 |
Vasbeton lemezhidak | 332 |
Vasbeton keretszerkezetű átereszek | 332 |
Vasbeton vasúti hidak és átereszek előregyártásának fejlődése | 334 |
Egyedi vasúti hidak | 339 |
Vasúti keresztalj | 353 |
A betonaljak elterjedésének okai | 353 |
A betonaljgyártás kezdete. A kísérletezés korszaka | 355 |
Betonaljgyártás hazánkban az első világháború után | 361 |
Feszített betonaljak | 364 |
A betonaljak gyártása | 380 |
A minőség-ellenőrzés és átvétel | 382 |
Vasbeton lemezes vasúti pályaszerkezet | 384 |
Az új pályaszerkezet építésének indokai | 384 |
Előregyártott vasbeton lemezes nagyvasúti felépítmény | 385 |
Villamosvasúti lemezalj | 386 |
Vasbeton lemezes pályaszerkezet monolit betonból | 391 |
A vasút egyéb beton- és vasbeton szerkezetei | 391 |
Utasperonok előregyártott vasbeton elemei | 391 |
Vízelvezető árkok burkolóelemei | 394 |
Útátjárók | 396 |
Vágányáthidalók | 397 |
Kerítések | 398 |
Az előregyártott elemek mennyisége | 398 |
A vasúti hidász szakszolgálat rövid története | 398 |
A szakszolgálat helye a minisztériumi szervezetben | 398 |
A vasúti hidász szakszolgálat az Üzletvezetőségeken, ill. MÁV Igazgatóságokon | 408 |
A vasúti hidász szakszolgálat szerepe a szabályozásban | 411 |
A vasúti hidász szakszolgálat szerepe típushidak tervezésében | 419 |
A közlekedési hatóság kialakulása és szervezete | 420 |
Földalatti vasutak | 428 |
A budapesti "Ferenc József" földalatti villamosvasút | 428 |
A metró építésének rövid története | 429 |
A vonalalagút szerkezete | 432 |
A metró állomásai | 441 |
A metró aluljárói | 452 |
Aknák | 453 |
A "METRÓ" Közlekedésfejlesztési és Beruházási Vállalat (METROBER) rövid története | 457 |
A vállalat alapítása és tevékenységi körének változása | 457 |
A vállalat szervezeti felépítése | 461 |
A vállalat tevékenysége | 464 |
A Közlekedési és Metróépítő Vállalat (KÉV-METRÓ) rövid története | 465 |
A vállalat kialakulásának története | 465 |
Vállalatveztők és helyetteseik, utód- és alapított szervezetek és vezetőik | 467 |
A KÉV-METRÓ műszaki-technológiai eredményei | 470 |
Duzzasztók, zsilipek | 474 |
Történeti áttekintés | 474 |
A bökényi duzzasztómű és hajózsilip | 474 |
A siófoki hajózsilip | 486 |
Tiszakürti feszített csőzsilip | 489 |
A Kiskörei Vízlépcső | 491 |
A Dunakiliti Duzzasztómű | 499 |
A tervezés | 500 |
Betontechnológiai utasítás | 503 |
Kivitelezés | 511 |
Az építés részletezése | 515 |
Minőség-ellenőrzés | 522 |
Mérő- és megfigyelőberendezések | 524 |
Vízellátás, csatornázás műtárgyai | 525 |
A vízellátás, csatornázás folyamata | 525 |
Vízbeszerzés műtárgyai | 526 |
A vízbeszerzésről | 526 |
A kutak | 526 |
A galériák | 530 |
Csápos kutak | 531 |
Aknák és tárók | 534 |
Vízkivételi művek | 534 |
A Fővárosi Vízművek víztermelő rendszere | 538 |
Csövek | 540 |
Csövek rendszere | 540 |
Vasalatlan gravitációs csövek | 541 |
Vasalt betoncsövek | 548 |
Nyomócsövek | 555 |
Csőkapcsolatok | 557 |
Csőgyártásunk volumene | 558 |
A Fővárosi Vízművek vízellátási rendszere | 558 |
A Folyadéktároló medencék | 561 |
A medenceépítés rövid története | 561 |
Monolitikus medencék feszítés nélkül | 566 |
Monolitikus feszített medencék | 573 |
Előregyártott vasbeton medencék elemkapcsolatai | 578 |
Hatszögletű előregyártott folyadéktároló medencék | 583 |
A pécsi 10 000 m3-es, hordóabroncsszerű feszítéssel készített víztároló medencék | 586 |
Ragasztott kapcsolatú medencék | 588 |
A VÍZITERV építési rendszere | 594 |
Gumitömlős hézagzárású aqua-seal rendszer | 594 |
Gumitömlős hézagzárású medencék | 598 |
VTS-BVM műtárgyépítési rendszer | 605 |
Víztornyok | 610 |
A víztornyokkal szembeni követelmények | 610 |
Hagyományos állványrendszerrel épített monolit víztornyok | 612 |
Csúszózsaluzással épített víztornyok | 623 |
Emelt zsaluzatban épített, monolit tartályú víztorony | 637 |
Emelt tartályú víztornyok | 638 |
Víztartály a toronyház tetején | 646 |
Közcsatornák | 648 |
Rövid történeti áttekintés | 648 |
A közcsatornák anyagai és építéstechnológiája 1950 előtt | 653 |
A közcsatornák anyagai és építéstechnológiája 1950 után | 659 |
A csatornahálózat fenntartása | 663 |
A szivattyúüzemek | 666 |
A víztisztítás vasbeton szerkezetei | 667 |
MÉLYÉPTERV típusú derítőmedencék | 667 |
Szűrőházak | 673 |
Homokfogók | 677 |
Ülepítőmedencék | 677 |
Iszapsűrítők | 677 |
Rothasztók | 681 |
Tömbösített szennyvíztisztító műtárgy | 684 |
Komplex szennyvíztisztító telepek gumitömlős kapcsolattal | 684 |
A gumitömlős hézagzárású előregyártott műtárgyak sokszínűsége | 688 |
A VIZÉP Mélyépítő Kft. története | 700 |
A vállalat alapítása és fejlődése | 701 |
A vállalat szerezeti felépítése és vezetői | 704 |
A vállalat tevékenysége | 706 |
Irodalomjegyzék | 713 |
Névmutató | 727 |
Tárgymutató | 747 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.