Fülszöveg
t^jánlom mindazoknak a pedagógusoknak és szülőknek ezt a feladatgyűjteményt, akik érdekesebbé, izgalmasabbá szeretnék tenni azt az időt, melyet egy írni-olvasni kevésbé szerető gyermek fejlesztésére fordítanak.
A mechanikus gyakorlás helyett a feladatok alkalmasak aiTa, hogy a gyerek az érdeklődési területén keresztül motiválva, szinte észrevétlenül olvasson és írjon. A feladatok elsősorban a 3-5. osztályos dyslexiás gyermekek számára nyújtanak segítséget, de a jó képességű 2. osztályos tanulóknak is hasznos gyakorlási lehetőséget biztosít.
fejlesztési temletek
. valamint a betűk differenciálását a hánnas vonalköz ismételt be-
vezetése segíti, ugyanis így az írásban elkövetett hibák észrevehetőbbé, kontrollálhatóbbá válnak a gyermek számára.
Külön figyelmet fordítottam a vizuális diszkrimináció fejlesztésére. A feladatok célja a figura-háttér megkülönböztetés és az alak-formaállandóság fejlesztése. Egyes feladatoka magánhangzó és a mássalhangzó időtartamának gyakorlására...
Tovább
Fülszöveg
t^jánlom mindazoknak a pedagógusoknak és szülőknek ezt a feladatgyűjteményt, akik érdekesebbé, izgalmasabbá szeretnék tenni azt az időt, melyet egy írni-olvasni kevésbé szerető gyermek fejlesztésére fordítanak.
A mechanikus gyakorlás helyett a feladatok alkalmasak aiTa, hogy a gyerek az érdeklődési területén keresztül motiválva, szinte észrevétlenül olvasson és írjon. A feladatok elsősorban a 3-5. osztályos dyslexiás gyermekek számára nyújtanak segítséget, de a jó képességű 2. osztályos tanulóknak is hasznos gyakorlási lehetőséget biztosít.
fejlesztési temletek
. valamint a betűk differenciálását a hánnas vonalköz ismételt be-
vezetése segíti, ugyanis így az írásban elkövetett hibák észrevehetőbbé, kontrollálhatóbbá válnak a gyermek számára.
Külön figyelmet fordítottam a vizuális diszkrimináció fejlesztésére. A feladatok célja a figura-háttér megkülönböztetés és az alak-formaállandóság fejlesztése. Egyes feladatoka magánhangzó és a mássalhangzó időtartamának gyakorlására alkal-masak (pl.: hiányzó betűk vagy ékezetek pótlása stb.).
Szókincsbővitésre ad alkalmat a rokon értelmű szavak gyűjtése, valamint az olvasott szöveg tartalmának elmondása, mely a szóbeli kifejezőkészséget is fejleszti. A szöveget alkotó nyelvi elemek megismerését szolgálják az analízis-szintézis gyakorlatok. Az analízis gyakorlása a szavak szótagolásakor, valamint a mondatok szavakra bontásakor történik.
A nyelvi kreativitást is fejlesztő szintézis gyakorlatok között megtalálható a betűk és szótagok összerakása szavakká, valamint a szavak mondatokká fűzése.
Kívánom, hogy az érdekes feladatok, tréfás történetek, és a nyelvi fejtörők izgalmas perceket szerezzenek a gyermeknek, s a vele foglalkozó felnőttnek egyaránt!
Vissza