1.067.327

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Beszédhez való viszony a magyar felsőoktatásban

Ha a beszéd munkaeszköz.../Beszédkutatás I.

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: HangÁr Hangművészeti és Beszédoktató Műhely
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 98 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN: 963-86972-4-5
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Egyre világosabbá válik a társadalom egyes rétegeiben, hogy a beszéd minősége fontos része társadalmi kapcsolattartásunknak, céljaink elérésének, tehát önérvényesítésünknek. Maga a tény nem új... Tovább

Előszó

Egyre világosabbá válik a társadalom egyes rétegeiben, hogy a beszéd minősége fontos része társadalmi kapcsolattartásunknak, céljaink elérésének, tehát önérvényesítésünknek. Maga a tény nem új dolog, fontosságának felismerése sem most történt meg először. Az ókori görög és római retorikusok olyan mélységben alapozták meg a beszélés elméletét és gyakorlatát, hogy azóta nincs más dolgunk, mint újra gondolni, a mindenkori tudományos és gyakorlati igényeknek megfelelően újra fogalmazni azt, amit ők már tudtak. Az elmúlt évezredekben folyamatosan jelen voltak gondolataik, technikáik, csak nem azonos hangsúllyal. Most megint olyan kort élünk, amikor a társadalmi kapcsolattartási szokások előtérbe helyezik a beszédet.
Közoktatásunk már néhány évtizede célul tűzte ki a kommunikációs készség fejlesztését, de az iskolai gyakorlatban még ma is messze vagyunk attól, hogy érdemben tudnánk változtatni az ösztönösen elsajátított stratégiákon és taktikákon, mindez inkább csak cél maradt, az eredmény, a megvalósulás még várat magára.
A tanulmány szerzője olyan szakember, aki beszédtanárként több mint húsz éve folyamatosan azon fáradozik, hogy fejlessze a beszédkultúrát, a hivatalos életét és a művészetét is, mindenkiét, aki belátta, beszédkészsége javítása elengedhetetlen feltétele minőségi munkavégzésének. Több oktatási programot közösen dolgoztunk ki és valósítottunk meg ez alatt az idő alatt. Vissza

Tartalom

Előszó 7
Bevezető 9
1. A háttérirodalom áttekintése 11
Felsőoktatás és tanárképzés 13
Pedagóguskutatás 16
Pedagógiai kommunikáció 20
Kompetencia és performancia 24
A retorika kompetenciái 26
Beszédtechnika - a beszéd művelése 28
A beszédkutatás címszavai 31
A nyelvi attitűd vizsgálata 32
2. A vizsgálat bemutatása 37
Kutatási probléma 39
Kutatási cél 40
Kutatási hipotézis 40
Adatfelvétel 40
Kérdőív 42
Minta 43
Háttéradatok
- a tanári vélemények vizsgálatához 44
- a hallgatói vélemények vizsgálatához 46
A beszéd megítélése 47
Tanári (és hallgatói) vélekedés a beszédről 48
Megjegyzések ismertetése 54
Összegzés 58
Jegyzetek 61
Irodalomjegyzék 63
3. A vizsgálat függeléke 69
Felhívás (1, 2) 71
Kérdőív
- tanári 73
- hallgatói 74
Kódmátrix
- kérdőívkódok 75
- iskolakódok 79
Táblázatok és ábrák
Intézmények gyakorisága 81
Háttéradatok - a tanári minta ábrái 82
Háttéradatok - a hallgatói minta ábrái 84
Beszédmegítélés - a tanári vélekedés ábrái 86
Beszédmegítélés - a hallgatói vélekedés ábrái 90
A függetlenmintás t-próba adatai 95
A beszédvizsgálat korrelációs mátrixa 96
A beszédvizsgálat faktorai 97
A tanári vélekedés dendogramja 98

Lantos Erzsébet

Lantos Erzsébet műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Lantos Erzsébet könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Beszédhez való viszony a magyar felsőoktatásban Beszédhez való viszony a magyar felsőoktatásban Beszédhez való viszony a magyar felsőoktatásban

A borító foltos.

Állapot:
1.940 ,-Ft
10 pont kapható
Kosárba