1.062.614

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Beszéd, olvasás, fogalmazás 3. osztály - Első félév

Munkafüzet

Szerző
Grafikus
Lektor
Szeged
Kiadó: Mozaik Kiadó
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 96 oldal
Sorozatcím: Abc Ház
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-697-146-3
Megjegyzés: Tankönyvi szám: MS-1508. Fekete-fehér illusztrációkat tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az ABC-ház tankönyvcsalád 3. osztályos Mese és valóság című olvasókönyvéhez a két félévre külön munkafüzet jelent meg. A munkafüzetek beszéd-, olvasás- és fogalmazástechnikai gyakorlatokat tartalmaznak, melyek az olvasókönyv szövegeit dolgozzák föl. A szótárhasználat tanulásához segítséget nyújt a rokon értelmű szógyűjtemény, valamint a szólások és közmondások magyarázata.

Tartalom

SZÖVEGÉRTELMEZÉS
Jó tanácsok......................................................................................3
Könyv- és könyvtárhasználat................................................................4
Az egér és az oroszlán..........................................................................5
A macska és az egér...............................................................................6
A kis manók.......................................................................................6
A tündér..........................................................................................8
Ludas Matyi.....................................................................................8
A kenyér íze.....................................................................................10
A hiú király....................................................................................11
Mátyás király és az öregember...........................................................12
Gergő juhász kanala.......................................................................13
A medvék eredete.......................................................................14
A Nap foltjai...................................................................................15
Álomjáték..........................................................................16
Mese vagy valóság?.....................................................................17
Ének az elemekről......................................................................18
Az alvó óriás................................................................................18
Pompeji utolsó napja...........................................................19
A hegy meg az árnyéka.....................................................21
A források születése.............................................................22
A messziről jött kavics..............................................................23
Párácska.............................................................................................24
A víz útja..................................................................................24
Van-e elég víz a Földön?....................................................26
Segítség! Árvíz!............................................................................27
A levegő óceánja: a légkör..............................................28
Tutajjal az óceánon..................................................................30
Hogyan ismerte meg az ember a tüzet?...........................................31
A tűz kialszik......................................................................32
Aranyparázs.........................................................................33
Az időjárás.......................................................................................34
Meteorológusok........................................................................35
Az Országos Meteorológiai Szolgálat jelenti...................................36
Szeretet tojáshéjban...............................................................37
Nagy ebéd volt nálunk........................................................37
Kenyérmadár...............................................................................38
A nagy fehér bohóc.....................................................................40
A tölgyfa tetején ................................................................... 40
Hiszen éppen az a klassz! ....................................................................42
Az egyszeri-kétszeri fánk....................................................................... 43
A fenyőfa......................................................................................44
BESZÉD- ÉS OLVASÁSGYAKORLÁS
Jó tanácsok...................................................................................45
Minden gyakorlólap 1. feladatának célja az értelmet tükröző, helyes
szövegtagolás, amely magában foglalja a beszédlégzés, a hangsúlyozás,
az artikuláció, a beszédritmus és a hanglejtés megfelelő alkalmazását is.
A 2. feladat szavainak, szószerkezeteinek piramis formájú elrendezése
a szem látószögének tágítását szolgálja.
1. Szólásmondások tagolása. A hangok időtartamának helyes ejtése.
Szószerkezetek folyamatos olvasása.................................................... 46
2. Szólásmondások tagolása.
A hangok időtartamának és a dj hangkapcsolatoknak helyes ejtése.
A folyamatos olvasás gyakorlása sorváltáskor..................................... 47
3. Szólásmondások tagolása.
A hosszú magánhangzók és a dj, nj, tj, Ij, nyj hangkapcsolatok
helyes ejtése. Mondatfajták hanglejtésének gyakorlása..................... 48
4. Szólásmondások tagolása. Szöveg- és mondatfonetikai eszközök
alkalmazása a közlési célnak megfelelően. Szószerkezetek és
összetett szavak olvasása............................................................... 49
5. Szólásmondások tagolása. Szöveg- és mondatfonetikai eszközök
alkalmazása a közlési célnak megfelelően. A hangok időtartamának
és a ts hangkapcsolatnak helyes ejtése. Összetett szavak olvasása.
Mondatok tagolása szavakra. A beszéd hangzósságának fejlesztése.............. 50
6. A versek áthajló sorainak megszakítás nélküli olvasása. Mesék
bevezető fordulatainak helyes tagolása, a beszédlégzés fejlesztése.
Ellentétes jelentésű szópárok olvasása, ezek mondatba helyezése ............... 51
7. Verstagolás. Szószerkezetek folyamatos olvasása. Nyelvi játék............ 52
8. A gondolatjel tagoló szerepe. A hosszú hangok helyes ejtése,
azonos tövű szósorok olvasása. Folyamatos olvasás sorváltáskor
a szószerkezetek előzetes begyakorlásával.................................................53
9. Verstagolás. A dj, nj, tj, ts hangkapcsolatok helyes ejtése.
Szószerkezetek folyamatos olvasása mondatokban is................................. 54
10. Verstagolás. Az x betűs szavak olvasása. Szövegjelentés azonos
nyelvi anyag változó tagolása esetében..................................................55
11. Verstagolás. A néma olvasás fejlesztése azonos szavak,
szószerkezetek ismételt olvastatásával.
Egy gondolat többféle megfogalmazása.............................................56
12. Szólásmondások tagolása. A néma olvasás fejlesztése azonos
szavak, szószerkezetek ismételt olvastatásával. A vessző szerepe
a tagolásban és a szövegjelentésben. A szövegjelentés módosítása
azonos nyelvi anyag változó tagolásával.............................................57
13. A helyes tagolás és artikuláció hatása a jelentésre.
A párbeszéd lejegyzése és megszólaltatása.
A vessző szerepe az értelem szerinti tagolásban.................................58
14. A helyes tagolás és az artikuláció hatása a jelentésre.
Párbeszéd olvasása. A vessző és a pontosvessző szerepe a tagolásban
és a szövegjelentésben................................................................. 59
15. Az artikuláció és a helyes tagolás gyakorlása.
A vessző szerepe a tagolásban és a szövegjelentésben.
A felsorolásban alkalmazott vessző ................................................. 60
Beszédtornák - nyelvedzők: a folyamatos gyakorlás anyaga................... 61
SZÖVEGALKOTÁS
Élményeink, gondolataink, érzéseink közlése.....................................63
A szöveg........................................................................................65
A hír és a tudósítás.........................................................................69
A szöveg címe.................................................................................72
Az anyaggyűjtés módjai..................................................................73
A szövegek csoportosítása.................................................................74
A párbeszéd.................................................................................75
Az elbeszélés...................................................................................76
A fogalmazás tagolása.......................................................................78
FÖLMÉRÉSEK
Év eleji fölmérés hangos olvasással: Harminc kalap, harminc majom.....................83
Év eleji fölmérés önálló olvasással: A méhecske meg a galamb..............................84
SZÓTÁROK
Szólások, közmondások magyarázata.............................................................. 86
Rokon értelmű szavak, kifejezések...............................................................89
Ellentétes jelentésű szópárok.....................................................................92
Hangutánzó szók.....................................................................................92

Hernádiné Hámorszky Zsuzsanna

Hernádiné Hámorszky Zsuzsanna műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Hernádiné Hámorszky Zsuzsanna könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem