Előszó
Érdekes, s talán az utolsó „békeévek" egyikét jelentő szezont zártok 0 rali magasiskolájában, amely azonban teljesen megérdemelten emelte piedesztára a Citroen páratlan párosát.
Sebastien Loeb és Dániel Elena meglehetősen határozottan szoktatta hozzá a ralis világot, hogy megkérdőjelezhetetlenül ők a legjobbak, s immáron a rali történelmében is egyedülállók. A WRC könyv egyik szerzőjeként, igazán szerencsésnek vallhatom magam, hiszen aktív kibice lehettem ennek a páratlan sikersorozatnak, s tisztes krónikásként adhattam hű képet a csodagyerekek minden rezdüléséről. Sőt! Mivel a kedves Olvasó, immáron a hetedik kötetünket tarja kezében, így bátran állíthatom, hogy a Citroen, és páratlan párosának ralis rezdüléseit már egészen a kezdetektől nyomon követtük, beleértve Seb junior sikerét, s a gyári csapat tanulóévét is. Visszatekintve az elmúlt évekre, nem csupán az „ordít" már messziről, hogy a franciák hihetetlen következetesen építették fel programjukat, hanem az is, hogy a Loeb „féle" tehetségek -kombinálva a precíz, maximalista és célorientált világával-, tényleg ritkán születnek. Most, hogy mindenkit „lelépve". Seb egyedülállóan trónol a világ tetején, az lehet csupán a kérdés, hogy meddig? No, ez az a pont, amely sajnos már nem csupán az ötszörös világbajnokon múlik. Szerintem, a következő szezon még simán Loeb-é, kiváltképp, ha egy jó „számtanos" is beszáll a csapatba. A szaporodó fiókcsapatok és a söprögetés elkerülése érdekében mindenképpen szükség lesz taktikai hadviselésre is. (Bár könnyen lehet, hogy a téli hónapokban csak-csak kiokoskodnak valami jobb szabályváltozatot, ami megszünteti ezt a rali ellenes kényszert.) Azt azonban ma még senki nem tudja pontosan megmondani, hogy valójában, mit hoz majd ; a 2010-es év. Elsősorban a technikai szabályok alakítják majd a gyári csapatok érdeklődését, de az viszont egészen biztos, hogy addigra lezárul egy korszak, amelyet a mai WRC autók fémjeleztek. Azt sem lehet még pontosan behatárolni, hogy mi lesz az IRC sorsa. !- Jelenleg növekszik az Új Generációs rali népszerűsége, amelyben a hazai Peugeot támogatásával, az Ifj. Tóth János/Tagai Róbert duó tette le immáron pontszerzéssel nyomatékosított névjegyét. Bárhonnan is nézem, 2008 viszont mégiscsak (rali)páros év! Loeb ötödik vb címe, vagy Janika első IRC pontszerzése viszont számszakilag is páratlan, de akadt páratlan esemény a mi kis ralis életünkben is! Kisfiam (na jó, már nem oly kicsi), eddig ugyanis ragaszkodott ahhoz, hogy szerinte sikeresebbek o páratlan évek. Arra azért kíváncsi leszek, hogy a „legdrágább" dízel Opeleseim, idei „gyenge" évüket, a Szlovák Bajnoki cím, a hazai Murva Kupa elsőség és egy kategória ezüstérem után, mivel licitálják majd? Lehet, hogy megyünk a vb-re?
Vissza