Theodore W. Schultz (írta: Kovács János) | 7 |
Előszó | 21 |
A gazdaság korszerűsítése és a beruházás | 25 |
Az elmélettől az osztályozásig | 29 |
A technikai változás megoldatlan kérdése | 34 |
Elvonatkoztatás a technikai változásról | 37 |
A készségek állapotának három összetevője | 37 |
A történelem elemzése és a modellek | 39 |
A technikai változás beépítése az elméletbe | 43 |
Kitérők és a helyes út | 44 |
Összefoglalás | 46 |
Beruházás az emberi tőkébe | 48 |
Visszariadás az emberi beruházástól | 49 |
Az emberi tőkéből származó gazdasági növekedés | 52 |
Az emberi beruházások köre és tartalma | 58 |
Oktatáspolitikai megjegyzések | 66 |
Az emberi tőke elemzése: bírálat és válasz | 72 |
Shaffer professzor bírálata | 73 |
Wiseman professzor kritikája a képzettség értékeléséről | 80 |
Gyakorlati következmények | 85 |
A szellemi tőke képződésének költsége | 100 |
A tanulók elmaradt keresete | 103 |
Az iskolák szolgáltatásainak költségei | 110 |
Az oktatás összes költsége | 114 |
Néhány következtetés | 116 |
Az elmaradt keresetek szerkezetének megváltozása | 122 |
Elmaradt kereset az elemi iskolában | 125 |
Közép- és főiskola | 126 |
Posztgraduális hallgatók | 134 |
A szellemitőke-állomány változásának mérése | 139 |
A képzettségállomány három mérőszáma | 142 |
A megtérülési ráta szerepe az oktatási erőforrások elosztásában | 151 |
A képzettségből származó kereset és az oktatási költség | 156 |
Következtetések | 172 |
A felsőoktatás erőforrásai | 175 |
A preferenciáktól a gazdasági problémák határidőnaplójáig | 176 |
A megállapításoktól a következtetésekig | 178 |
A megoldások keresése | 195 |
Prioritások az elemzésben | 205 |
Mint közgazdasági tudás | 205 |
Az aggregálás bizonytalan pontjai | 208 |
Néhány elhanyagolt tényező | 212 |
A kutatási erőforrások elosztása | 218 |
A kutatás gazdasági tulajdonságai | 219 |
A nem profitcélú kutatás és a kereslet-kínálat | 231 |
Az erőforrás-elosztás néhány rejtélye | 233 |
A kutatás eredményei iránti kereslet meghatározása | 240 |
A kínálat meghatározása | 248 |
Javaslat és következtetések | 253 |
Az ember növekvő gazdasági értéke és az intézmények | 262 |
Az intézmény fogalma | 264 |
Az intézmények gazdasági funkciói | 266 |
Az intézmények alkalmazkodásának kérése | 273 |
A szegénység gazdaságtana (A Nobel-díj átvétele alkalmából tartott előadás) | 279 |