kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Kossuth Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Félbőr |
Oldalszám: | 470 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 22 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Jegyzetfüzetekből (1920-1929) | |
1920 | |
A német irodalomról | 7 |
A stílusról | 8 |
Az írásról | 8 |
A dadaizmusról | 9 |
Cím nélküli jegyzetek | 9 |
Kiáltvány a fiatal festőhöz! | 13 |
1921 | |
Cím nélküli jegyzetek | 15 |
1926 körül | |
Messiás-hit az irodalomban | 16 |
Kraus | 16 |
Shaw | 16 |
Irodalom elleni terror | 16 |
A húszas évek vége | |
Kis jegyzet | 18 |
Az arisztotelészi regényről | 18 |
Beszéd az írókhoz | 19 |
Régi és új művészetről (1920-1933) | |
Thomas Mann a tőzsdecsarnokban | 23 |
Beállítottság a világgal szemben | 24 |
Glosszák Stevensonhoz | 24 |
Bernard Shaw "[amerikai] Bibliája" | 25 |
Térjünk vissza a bűnügyi regényekhez! | 26 |
Glosszák a bűnügyi regényről | 29 |
Mit vár Ön a PEN Klub berlini összejövetelétől? | 30 |
Milyen statisztikai frázist gyűlöl legjobban? | 31 |
Mit tart giccsnek? | 31 |
Irodalmunk hazug volta | 32 |
Néhány öregember nézete | 32 |
Szavak az öregséghez | 33 |
Ki kire gondol? Vagy "Valencia" contra "Halál és megdicsőülés" | 34 |
Amikor az apa a fiával és az Uhuval | 36 |
Produkció indíték által | 38 |
A burzsoázia és irodalma | 38 |
Karl Krausnak az újságokról | 39 |
Az igazság tilalma | 40 |
Kis tanács dokumentumok készítéséhez | 41 |
A legjobb könyvek 1926-ban | 43 |
Arnold Zwieg: "Grischa őrmester" | 44 |
Lírikusok versenye 1927 | 46 |
A líra mint kifejezés | 50 |
Rilke | 51 |
Stefan Georgéról | 51 |
Illendő szavak Franz Kafkáról | 52 |
Benn | 52 |
Döblin | 53 |
Az irodalmi kritikáról | 53 |
Felelet az Önök körkérdésére az év legjobb könyveiről (1928) | 55 |
Samuel Butler "Jenseits der Berge" című könyve | 55 |
"Minden test útja" | 60 |
Konficiusz | 62 |
A művészet szükségességéről korunkban | 63 |
Plágiumokról | 64 |
K. L. Ammer Villon-átköltésének új kiadásáról | 65 |
A vének viselkedése | 66 |
Jegyzetek az írói technikáról | 66 |
A modern regényíró számára léteznek-e még jellemek? | 69 |
A nyugai kultúra bomlása | 69 |
Tervezet egy folyóirathoz "Kritische Blätter" címmel | 70 |
A zeneéletből | 71 |
A burzsoá művészet új szalmaszála: a fasizmus | 73 |
Az irodalomról | 73 |
Az író | 73 |
Rádióelmélet (1927-1932) | |
A rádió - özönvíz előtti találmány? | 79 |
Javaslatok a rádió intendánsa számára | 80 |
A hasznosításról | 82 |
Elmélkedések az "Óceánrepülés"-ről | 83 |
A rádió mint kommunikációs eszköz | 85 |
A "Koldusopera"-per (1931) | |
A "Koldusopera"-per | 93 |
A jogeset | 94 |
A spekulációtól a kísérletig | 102 |
Az elképzelések kritikája | 106 |
Összefoglalás | 141 |
A szociológiai kísérletek megszervezése | 145 |
Művészet és politika (1934-1938) | |
Az utolsó szó | 151 |
Nincs helye a haladó zenének | 151 |
Megvásárolhatóság | 153 |
Az igazság megírásának öt nehézsége | 153 |
Egy könyv megítélése | 167 |
Beszéd az I. Nemzetközi Írókongresszuson a Kultúra védelmében | 167 |
Minden barbárság forrása | 172 |
Beszéd a II. Nemzetközi Írókongresszus alkalmából a kultúra védelmében | 172 |
Az antifasiszta írók fő feladata | 175 |
Művészet és politika | 175 |
Az értelmiségi bestiák veszélyessége | 176 |
Minden művészek legnagyobbika | 177 |
A művészethez fűződő érdek | 179 |
A művészet területe | 183 |
Megjegyzések a képzőművészethez (1935-1939) | |
A beleérzés kritikája | 187 |
A tárgy nélküli festészetről | 188 |
Kommunista festők | 190 |
A kék lovak | 190 |
A munkás, aki festő | 191 |
A fényképezésről | 191 |
A "modell" szobrászati szerepéről | 192 |
A kínaiak festészetéről | 193 |
A művészet szemlélete és a szemlélet művészete | 194 |
Elidegenedési hatás az idősebbik Breughel elbeszélő képein | 198 |
A realizmusról (1937-1941) | |
Irányelvek a "Wort" című folyóirat irodalmi levelei számára | 205 |
Önkritika | 205 |
Formalizmus és realizmus | |
Vita az expresszionizmusról | 207 |
Gyakorlati megjegyzések az expresszionizmusról folyó vitához | 209 |
Lukács György esszéi | 212 |
A realizmus elméletének formalista jellegéről | 214 |
Megjegyzések egy tanulmányról | 220 |
Széljegyzetek a realizmus formalista elméletéhez | 224 |
Megjegyzések a formalizmusról | 225 |
Oda: a kísérletezés szelleme | 229 |
A realizmusról | 230 |
A realizmus-vita eredményei az irodalomban | 230 |
Népiség és realizmus | 231 |
A népiség és realizmus (kérdéséhez) | 238 |
Népi irodalom | 240 |
Hanns Eisler | 240 |
Egy kis helyreigazítás | 242 |
A realista írásmódról | |
Megjegyzések tanulmányomhoz | 244 |
A realista írásmód szélessége és sokfélesége | 244 |
Jegyzetek a realista írásmódról | 255 |
Tézisek a proletárirodalom számára | 273 |
Tézisek a "Harcos realizmus" jelszó szervezetéről | 273 |
Átmenet a polgári realizmusról a szocialista realizmusra | 275 |
A szocialista realizmusról | 276 |
A realizmusról | 278 |
A "szocialista realizmus" jelszóról | 279 |
Észrevételek az irodalmi munkáról (1935-1941) | |
Líra és logika | 283 |
A líra és az építészet kapcsolatáról | 284 |
A líra logikája | 286 |
A lírikusnak nem kell félnie az értelemtől | 288 |
A versek boncolgatásáról | 288 |
A kritikai magatartás | 289 |
A dialektika | 289 |
A szabálytalan ritmusú rímtelen líráról | 291 |
Toldalék "A szabálytalan ritmusú rímtelen líráról" című tanulmányhoz | 298 |
A versek fordíthatósága | 298 |
A mozgalmi dalok fordításának kérdéséről | 299 |
Zenei szövegek | 300 |
A líráról és az államról | 301 |
Baudelaire verseinek szépsége | 301 |
Jegyzetek az irodalmi munkáról | 304 |
A realista írásról | 309 |
Megfigyelés | 309 |
A szabályos jambus a drámában | 310 |
Észrevételek költeményekről | |
Az előzetes megjegyzések költeményekről egy szavalóműsor számára | 312 |
Az irodalmi szonettekhez | 313 |
Az "Aki nem akart mosakodni" című gyermekdalról | 313 |
Észrevételek a "Kínai versek"-hez | 313 |
Szonett Goethe "Az isten és a bajadér" című verséről | 314 |
Utazások a jelenben | 315 |
Irodalmi tanulmányok (1934-1946) | |
Az aszfaltirodalomról | 319 |
Karl Krausról | 320 |
Jegyzetek Gottfried Bennről | 321 |
Az utópia ereje és gyengesége | 323 |
A szovjet írók függése az államtól | 326 |
Véleményszabadság | 328 |
Gorkij hatása az irodalomra | 329 |
A "Csendes Don"-ról | 330 |
A szovjet írók programjáról | 330 |
A modern csehszlovak irodalomról | 333 |
A legújabb amerikai irodalom "realizmusa" | 333 |
A bűnügyi regény népszerűségéről | 335 |
A bűnügyi regényekről | 340 |
Furcsaságok | 341 |
Kulturális örökség | 345 |
A kisebb tehetségek életműve | 345 |
Jegyzetek Heinrich Mann "Bátorság"-áról | 346 |
Író a száműzetésben | 355 |
Az emigrációban élő német Hitler-ellenesek egysége | 355 |
Heinrich Mann | 356 |
A művészetek a forradalomban (1948-1956) | |
A művészetek a forradalomban | 361 |
Üdvözlet, Teo Otto! | 362 |
Feuchtwanger köszöntése | 363 |
Megjegyzések Orff "Antigoné"-járól | 364 |
Mi tizenkilencen | 365 |
Változó és állandó | 367 |
Arnold Zweig 65. születésnapjára | 368 |
Nyílt levél a német művészekhez és írókhoz | 369 |
Fellebbezés az értelemhez | 370 |
Javaslat a rádióban folytatandó német párbeszédre | 371 |
Barátok és ellenségek | 372 |
A szovjet írók kongresszusa | 373 |
Ahol tanultam | 373 |
Német versmondó órák | 377 |
A Klopstock-versek előadása | 377 |
Hogyan kell verset olvasni | 378 |
Jegyzetek a Barlach-kiállításról | 380 |
Jegyzetek az új építészetről | 384 |
Mit kell figyelembe venni építőművészeinknek | 384 |
A munkások és a képzőművészet | 386 |
Beszélgetés a festészetről | 387 |
Mi a formalizmus? | 389 |
A formalizmusról és az új formákról | 391 |
Feljegyzések a formalizmusról folytatott vitáról | 392 |
A kispolgári elhajlásokról a művészetben | 393 |
Objektivizmus | 394 |
Kozmopolitizmus | 394 |
A tipikus | 395 |
"Természeti erők" | 395 |
Alternatívák a művészet számára | 396 |
Nemcsak a valóság tükre | 396 |
Tézisek a Faustus-vitához | 397 |
A rútság a realista művészetben | 400 |
Művészet és erkölcs | 400 |
Politikai öntudat és műélvezet | 401 |
Kulturális politika és a Művészetek Akadémiája | 402 |
A művészeti intézmények újjáalakítása | 405 |
Mit kell tennünk? | 405 |
A termékeny befolyásolás érdekében | 406 |
Paul RIlla halálára | 407 |
Régi műalkotások hatása | 407 |
Egy világirodalmi alkotás | 408 |
Irodalom és élet | 408 |
A műélvezetről | 408 |
A realizmus mint harci módszer | 409 |
Függelék | |
Egy népkönyv | 413 |
"Krieg" (Háború) | 416 |
Rabindranath Tagore: "A kertész" | 418 |
Jegyzetek | |
A német kiadás szerkesztőjének megjegyzései | 443 |
A kötetkben szerplő Brecht-művek jegyzéke | 447 |
Névmutató | 449 |
Címszó-jegyzék | 455 |
Tartalomjegyzék | 461 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.