kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | MR Komplex Nyomdaipari Kft. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 211 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 16 cm |
ISBN: | |
Bevezetés | 7 |
Az iskolák szakmai fejlesztése (Bernáth József) | 9 |
Iskolafejlesztési stratégiák hazánkban | 9 |
Teljeskörű központi irányítás | 9 |
A reform-stratégiák időszaka | 9 |
A közoktatás folyamatos fejlesztése | 11 |
Az oktatási-nevelési intézmények öntevékeny fejlesztése-fejlődése | 12 |
Szemelvény | 13 |
Az oktatás négy alappillére és a permanens tanulás | 13 |
Kérdések - feladatok | 16 |
A közoktatás modernizálása: rendszerfejlesztés | 17 |
Diktatórikus és demokratikus reform | 17 |
Reform és/vagy innováció | 17 |
A közoktatás modernizációja | 18 |
Az iskolarendszer döntő szerepe | 18 |
Jelentős oktatáspolitikai célok és törekvések | 19 |
Szemelvény | 22 |
A társadalom innovációs potenciájának növelése | 22 |
Kérdések - feladatok | 24 |
A közoktatás modernizálása: iskolai innováció | 25 |
Az innováció fogalma | 26 |
Az innováció funkciója | 26 |
Az innováció főbb jellemzői | 27 |
Kísérlet, akciókutatás, adaptáció | 28 |
Az iskolai innovációk fajtái s területei | 29 |
Az iskolai innováció sikerességének feltételei | 31 |
Innovációt engedő-támogató oktatáspolitika | 31 |
Innovatív beállítódás és képesség | 32 |
Világos elképzelés az innovációról | 36 |
A források felkutatása | 37 |
A pályázás következményei | 38 |
Az iskola innovációs terve | 39 |
Diagnózis készítése | 39 |
A fejlesztési feladat(ok) kiválasztása | 40 |
Pályáztató alapítványok és pályázó iskolák | 42 |
Néhány különösen jelentős alapítvány | 42 |
Sikeresen pályázó iskolák | 46 |
Iskolai innovációs programok a gyakorlatban | 49 |
Szemelvények | 50 |
A tanulás tanításának tapasztalatai egy községi általános iskolában (Takács Mária) | 50 |
Innováció egy különleges terepen (Balatoni Tamásné) | 53 |
Világbanki Program a komlói Kazinczy Ferenc Szakközépiskolában | 55 |
Kérdések - feladatok | 58 |
Pedagógiai szakmai szolgáltatások | 59 |
Az önkormányzati pedagógiai szolgáltatás | 60 |
A pedagógiai szolgáltatás szerepe, területei | 60 |
A szaktanácsadó szakmai tekintély | 64 |
Az intézeti szolgáltatások rendszerré szervezése | 66 |
A pedagógiai szakmai szolgáltatás néhány kiemelt fontosságú területe | 66 |
Továbbképzés | 66 |
Közoktatási információk közvetítése | 68 |
Igazgatási, pedagógiai szolgáltatás | 69 |
Szemelvény | 70 |
Vas megye értékelési és mérési rendszerének tervezete | 70 |
Kérdések - feladatok | 72 |
A mérés, értékelés, vizsgáztatás országos rendszere | 73 |
Felelősségmegosztás az értékelésben | 73 |
Teljesítménymérések és vizsgarendszer | 74 |
Egy hazai és egy nemzetközi teljesítménymérés | 74 |
A vizsgarendszer szerepe | 77 |
Szemelvény | 79 |
A nemzetközi érettségi vizsga tartalma és módszere | 79 |
Kérdések - feladatok | 86 |
Mérés, értékelés, vizsgáztatás az iskolában | 87 |
A tudnivalók szűk csokra | 87 |
Néhány alapfogalom | 87 |
A pedagógiai mérés, értékelés, vizsgáztatás funkciói | 89 |
A viszonyítás problémája | 92 |
Belső és külső értékelés | 93 |
Mérésmetodológiai követelmények | 94 |
A pedagógiai értékelés fázisai | 96 |
Tanulmányi és neveltségi mérések, vizsgálatok a gyakorlatban | 99 |
Tanulmányi mérések Borsod-Abaúj-Zemplén megyében | 99 |
A NAT előmérés Budapesten | 102 |
Pedagógiai vizsgálatok | 104 |
A tanulók viszonya az iskolához | 109 |
Vizsgák, vizsgarendszerek | 111 |
A szegedi diagnosztikus vizsgarendszer | 111 |
Több szempontú záróértékelés Szabolcsban | 115 |
A vizsgaszervezés algoritmusa | 117 |
Szemelvények - dokumentumok | 119 |
Az iskolai önértékelés (Tompa Klára) | 119 |
Kritériumok az iskolai önelemzéshez (Kocsis József) | 119 |
Kérdések - feladatok | 122 |
Minőségbiztosítás | 123 |
Minőségbiztosítás a közoktatásban | 124 |
A közoktatási törvény egyik alapgondolata | 124 |
Dolgozatok, tanulmányok, könyvek a közoktatási minőségbiztosításról | 125 |
Az új feladat fogadtatása | 126 |
A minőség és minőségbiztosítás aktualitása | 126 |
Hiányos viszonyítási pontok a decentralizált közoktatásban | |
Több szempontú elszámoltathatóság | 127 |
Fenntartók, szülők, tanulók erősödő igényei | 128 |
Néhány kulcsfogalom | 128 |
Minőség és minőségfajták | 129 |
A minőségvédelem fejlődési stációi | 131 |
A minőségellenőrzés feladata | 131 |
A minőségbiztosítás folyamatos ellenőrzése | 131 |
Teljeskörű minőségi menedzsment | 132 |
Minőségügyi rendszerek | 133 |
Minőségügyi szabványcsalád: ISO-9000 | 133 |
Teljeskörű minőségbiztosítás a TQM | 134 |
Minőségvédelem, -fejlesztés a közoktatásban | 135 |
Az oktatási minőségbiztosítás felelősséggel teli szakmai-pedagógiai adaptációi | 135 |
A megvalósítási folyamat fő összetevői | 136 |
A minőségbiztosítás lehetséges alkalmazási szintjei | 138 |
Az intézményi rendszerépítés legfontosabb lépései | 141 |
Elhatározás, elkötelezés, megmérettetés | 141 |
Az intézmény minőségbiztosítási rendszerének előkészítése | 142 |
A minőségbiztosítási dokumentumok kidolgozása | 143 |
A rendszer működtetésének elindítása | 144 |
Még egyszer a vezető felelősségről | 144 |
Dokumentumok | 146 |
A minőségbiztosítási rendszer kiépítése a répcelaki Móra Ferenc Általános Iskolában | 146 |
X iskola: piackutató kérdőív | 150 |
A minőségi körök helye a minőségbiztosítási folyamatban | 151 |
A minőségbiztosítási rendszer működése/működtetése a móri Radnóti Miklós Általános Iskolában | 152 |
Küldetési nyilatkozat (Iskolánk feladata, küldetése) | 153 |
A mosonmagyaróvári Kossuth Lajos Gimnázium minőségbiztosítási modellje | 153 |
Kérdések, feladatok, problémák | 161 |
Bibliográfia | 162 |
Felügyelet, szakértői munka (Mezei Gyula) | 173 |
Az iskolafelügyelet történeti áttekintése | 173 |
A kezdetek időszaka | 173 |
A tanügyigazgatás és az iskolafelügyelet megszervezése a kiegyezés után | 175 |
Az egységes tanügyigazgatási és felügyeleti rendszer kialakulása | 177 |
A közoktatási igazgatás, a felügyelet alakulása 1945 után | 179 |
Kérdések - feladatok | 182 |
A szakértői munka tartalma | 183 |
Előzmények: az irányítás és felügyelet viszonya | 183 |
Felügyelők helyett: szaktanácsadók - szakértők | 184 |
A szakértői munka értelmezéséhez | 185 |
A szakértői munka tartalma: pedagógiai - szakmai ellenőrzés | 186 |
A szakértő személyisége | 186 |
Mit kell tudni az Országos szakértői jegyzékről? | 188 |
Az 1994-es miniszteri rendelet | 188 |
Újabb miniszteri rendelet 1999-ben | 189 |
Ellenőrzési, irányítási szintek a közoktatás szervezetében | 192 |
A közoktatás ágazati ellenőrzése | 192 |
A fenntartói-irányítói ellenőrzések | 192 |
A pedagógiai-szakmai ellenőrzések gyakorlatából | 194 |
A szakértői vizsgálat egy lehetséges típusa | 197 |
Első szakasz: felkészülés a vizsgálatra | 197 |
Második szakasz: az együttműködés kialakítása | 200 |
Harmadik szakasz: a vizsgálat elvégzése | 202 |
Negyedik szakasz: a vizsgálat összegzése | 206 |
Kérdések - feladatok | 209 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.