1.062.389

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Mit készítsünk, mit rajzoljunk a történelemórára?

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 311 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal, térképekkel illusztrálva. Tankönyvi szám: 52461.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

E mű az általános és középiskolákban folyó történelemtanítás segédkönyve. Célja az, hogy a történelemtanítás tárgyi feltételeinek megjavításához adjon ötletet és tanácsot. Módszertani leírásaival... Tovább

Előszó

E mű az általános és középiskolákban folyó történelemtanítás segédkönyve. Célja az, hogy a történelemtanítás tárgyi feltételeinek megjavításához adjon ötletet és tanácsot. Módszertani leírásaival segíteni kívánja a nevelők munkáját, s útbaigazítani őket a korszerűbb oktatás gyakorlata terén.
Ha körültekintünk a világ haladó pedagógiai irodalmában, újszerű, eredményesebb oktatási módszerek hatalmas előretörését tapasztalhatjuk. E hatalmas változásnak az alapja korunk műszaki fejlődése, mely igen sok technikai eszköz oktatási felhasználását tette lehetővé. Az új eszközök új arcot adtak a régi oktatási eljárásoknak, és újakat is teremtettek, melyek eredményessége gyakran nagyobb, mint a hagyományos eljárásoké. E fejlődést a történelemtanítás nem követte eléggé nyomon, oktatásunk hatásfoka nem éri el azt a szintet, amit elérhetett volna. E megállapításnak súlyt ad az az igény, melyet társadalmunk támaszt tárgyunkkal szemben a sokoldalúan képzett szocialista embertípus formálása terén. Annak, hogy a sok nevelői jószándékból nem következett kellő eredmény, sok oka van. Mellőzzük azokat, melyek a könyv határain kívül esnek. Vizsgáljuk meg a kérdést a tárgyi feltételek oldaláról. Vissza

Tartalom

Bevezetés5
A történelemszertár-szekrénytől az iskolamúzeumig (Horváth Zoltán)11
A fejlesztés és fokozatai11
A történelemszertár elrendezése, kezelése13
A kabinetrendszerű oktatás előnyei a történelemtanításban. A kabinetrendszerrel kapcsolatos aggályok18
A történelemszakterem kiépítésének hazai kísérletei23
A történelemkabinetek, szaktermek szervezési kérdései27
Iskolamúzeumok34
A szertári anyag. Az alapgyűjtemény és a távlati fejlesztés. A tárolás kérdése38
Rajzolás a történelemtanításban (Bernáth János)53
Rajzolás a falitáblán53
A történelemórai rajzolás didaktikai kérdései53
A sematikus rajzolás alapformái57
A rajzi elemek gyakorlati alkalmazása70
Kifüggeszthető, nagyított szemléltető tablók készítése89
A nagyított tablók szerepe az ismeretszerzés folyamatában89
A rajzok nagyításának technikája90
A rajzok készítése. (A tablók anyaga, a rajzolás, a festés eszközei és módszerei)91
Milyen tablókat készítsünk?95
Technikatörténeti modellezés (Bodó László)135
Az ősközösségi társadalom technikai kultúrája137
A rabszolgatartó társadalom technikai kultúrája159
A feudális társadalom technikai kultúrája182
Állóképek vetítése a történelemórán (Vladár Ervin)199
Az állóképvetítés eszközei200
Honnan állíthatjuk össze diakészletünket?211
A házi diakészítés technikája218
A diapozitívok keretezése és tárolása223
Óravezetés és diaszemléltetés226
Sajátos eljárások231
Magnetofon a történelemórán (Szebenyi Péter)244
A tanulók önálló teljesítményének a rögzíése252
Kész hanganyagok átvétele258
Önálló felvételek271
Auditív történelmi szemléltető anyagok
Irodalom301
Függelék305
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Mit készítsünk, mit rajzoljunk a történelemórára? Mit készítsünk, mit rajzoljunk a történelemórára? Mit készítsünk, mit rajzoljunk a történelemórára? Mit készítsünk, mit rajzoljunk a történelemórára?

A borító elszíneződött. A kötés megnyílt.

Állapot:
1.840 ,-Ft
9 pont kapható
Kosárba