1.067.073

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Társadalmi kommunikáció

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Osiris Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 415 oldal
Sorozatcím: Osiris Tankönyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-379-551-6
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

0.1.1.1 - A kommunikációról leginkább mint eseményről vagy aktusról szoktunk gondolkozni. Valami olyan ez, ami megtörténik velünk, vagy éppen mi műveljük (másokkal); esetleg olyan, amit (jóformán)... Tovább

Előszó

0.1.1.1 - A kommunikációról leginkább mint eseményről vagy aktusról szoktunk gondolkozni. Valami olyan ez, ami megtörténik velünk, vagy éppen mi műveljük (másokkal); esetleg olyan, amit (jóformán) szakadatlanul teszünk (egymással).
Persze olyan eseményből (vagy történésből, vagy éppen tevékenységből) van még másféle is, amiről ugyanígy gondolkozunk (vagyis megtörténik velünk, vagy mi műveljük másokkal, vagy éppen szakadatlanul tesszük egymással), és mégsem kommunikáció. Mindannyian (jóformán) szakadatlan anyagcserében állunk környezetünkkel, táplálékot veszünk fel, és számunkra tovább nem hasznosítható anyagot adunk le. Ugyanígy benne vagyunk energiaáramokban is: energiát veszünk fel a környezetünkből és adunk le. Kétségtelen, hogy bizonyos ekvivalenciának Einstein óta tudatában vagyunk anyag és energia között: a számunkra adott középméretekben mégis érdemes ezt a kétféle, de egymáshoz nagyon hasonló kapcsolattípust mégis külön-külön tekinteni. Ezek a transzferek nem kommunikációk, de érthetővé teszik azt a makacs hiedelmet, amely szerint a(z anyag- és az energia)szállítás vagy a közlekedés és a kommunikáció valahogyan rokonai egymásnak.
A kommunikációban nem anyag vagy energia, hanem információ áramlik egyik helyről egy másikra. Vagy másként: a kommunikáció egy feladó (címző) tevékenysége (többnyire), amely arra irányul, hogy információ jusson el egy vevőhöz (címzetthez). Információn itt, természetesen, nemcsak azt az újdonságot kell (vagy lehet) érteni, ami a helyi időjárás alakulásáról szól, és nem is csak azt, ami az ózonlyuk változásából következik a globális időjárásra, de a feladó érzelmeiről vagy a kommunikációs összeköttetés (csatorna) állapotáról szólót is. Ezt a közkeletű képet szokták a kommunikáció tranzaktív felfogásának (vagy modelljének) tekinteni.
A kommunikatív jelenségszféra azonban értelmezhető más felfogások keretében is. Közülük az egyik legkézenfekvőbb az, amit interaktív felfogásnak szokás nevezni.2 Eszerint a jó kiindulópont a kommunikatív jelenségszféra vizsgálatakor nem az információtranszfer, hanem egy sajátos interakció. Az interakcióban részt vevők akciójukkal vagy éppen aktivitásukkal egy közös cél elérésén igyekeznek. Vissza

Tartalom

Elöljáróban 7
Kiindulópontok 19
Bevezetés 21
1.1 A kommunikációról (Horányi Özséb) 22
1.2 A konfliktusról (Szíjártó Zsolt - Tamás Pál - Tóth Péter) 35
A társadalmi kommunikáció fontosabb színterei 53
Bevezetés 55
2.1 A személyközi kommunikációról (Horányi Özséb) 57
2.2 A szervezetek kommunikációjáról (Szekfű András) 86
2.3 A kultúraközi kommunikációról (Niedermüller Péter) 96
A társadalmi kommunikáció néhány médiuma 113
Bevezetés 115
3.1 Az írásbeliségről és néhány új médiumról (Nyíri Kristóf) 117
3.2 A szociális reprezentációról (László János) 129
3.3 A tematizációról (Tamás Pál) 139
3.4 A multimediális szövegekről (Petőfi S. János) 152
3.5 A képekről (Horányi Attila) 178
Néhány diszciplináris áttekintés 189
Bevezetés 191
4.1 A kommunikáció az evolúció perspektívájából (Tóth Péter) 193
4.2 A humán kommunikáció az etológia perspektívájából
(Bereczkei Tamás) 211
4.3 A humán kommunikáció a megismeréstudomány
perspektívájából (Pléh Csaba) 230
4.4 A társadalmi kommunikáció szociológiájáról
(Tamás Pál - Zsolt Péter) 245
4.5 A társadalmi kommunikáció 1 kultúraelmélet
perspektívájából (Szíjártó Zsolt) 264
4.6 A (társadalmi) kommunikáció filozófiai aspektusairól
(Hamp Gábor) 278
Bibliográfia (Béres István) 299
Mutatók (Béres István) 357
6.1 Névmutató 359
6.2 Tárgymutató 371
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem